  • Data: 2014-07-20 16:36:36
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 06:03:46 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Turcja nie straciła prawa o ile kiedykolwiek miała prawo przyłączyć Krym.
    >Prawo do wyboru mają mieszkańcy Krymu.
    >mają prawo zmienić kraj z którym są połączeni.

    No to "wybrali" i zniesli sobie to prawo.
    A moze i nie zniesli, bo w ZSRR rozne ciekawe zapisy byly ... tak samo
    jak w USA :-)

    >Turcja i Rosja mają jedynie prawo przyjąć albo odrzucić chęć przyłączenia.
    >W rozumieniu bardzo starego porozumienia pomiędzy Rosją a Turcją Krym
    >został przyłączony do Ukrainy nielegalnie. Ukraina w takim przypadku
    >była okupantem chociaż stosowała się do porozumienia w którym jej
    >nie brano pod uwagę. Krym był przynajmniej teoretycznie autonomiczny
    >i miał własny mini parlament.

    No wlasnie - i sobie zalozyl Krymska republike socjalistycza, i sie
    przylaczyl do ... RSFRR, a potem go zdegradowali, i Chruszczow
    przerzucil do Ukrainy.
    A w miedzyczasie tych mieszkancow deportowano i przywieziono nowych.

    >W porozumieniu jest jeden zapis w którym
    >stwierdzono ze aktualni mieszkańcy mają moc sprawczą.
    >Żadne naleciałości historyczne nie mają wpływu na to co
    >ma być z Krymem. Decydują tylko ci co są tam zameldowani
    >i przebywają w czasie referendum.

    Ale po tym byla masa innych porozumien. I ktore sa obowiazujace ?

    J.