  • 31. Data: 2015-10-07 12:11:44
    Temat: Re: [NTG], ale pośmiać się można z Disco Very Kanał..
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-06 o 11:39, Maciek pisze:

    > W naziemnym multipleksie jest Fokus TV, kupujący część programów z
    > Discovery, więc o ile ktoś może pozbyć się pakietu Discovery, to
    > polecam. Jeszcze warto oglądać Planete + ale też nie bezkrytycznie.

    Nawiasem mówiąc wartość merytoryczna programów emitowanych na tej stacji
    też jest żenująco niska. Kiedyś na przykład trafiłem na jakiś serial
    "dokumentalny", w którym banda dziwaków biegała z jakimś sprzętem
    elektronicznym po "nawiedzonym" domu, ścigając ducha.
    Tłumaczyli jak działa ten sprzęt. Urządzenia posiada listę słów
    nagranych w języku angielskim. Odtwarzanie konkretnego słowa jest
    inicjowane w momencie, gdy układ zarejestruje impuls elektromagnetyczny.
    Nie tłumaczyli, czy słowo jest wybierane losowo, czy w zależności od
    parametrów odebranego sygnału. Nie zdziwiłbym się, gdyby chodziło o
    wejście ADC podłączone do jakiejś antenki. Zawartość słownika oczywiście
    dobrana w ten sposób, aby operator mógł do każdej "detekcji" dorobić
    odpowiednią teorię.

    Zabrakło mi słów.
    Telewizja edukacyjna...

  • 32. Data: 2015-10-07 12:16:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ale braku odkladaniu sluzyla tez cotygodniowa wyplata - to zdaje sie w USA
    > czesto do dzis funkcjonuje.

    Być może, jednakże od osoby zamieszkałej w .uk wiem, że tam jest to
    powszechne. Jak w .us, trudno mi powiedzieć, mogę podpytać, także kogoś, kto
    tam mieszka... zaraz, AL jest z Usiech, Andrzej, wiesz coś na temat?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 33. Data: 2015-10-07 12:38:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > na polskie tłumoczenia norm zwróciłem kiedyś na grupie uwagę. chodziło o
    > "control devices", które w polskiej wersji figurują jako "urządzenia
    > kontrolne" a nie "urządzenia sterujące". i weź tu przed urzędasem
    > wyjaśniaj, że jest błąd.

    Bo my rozróżniamy "kontrola" i "sterowanie", podobnie jak "prezes" i
    "prezydent", notorycznie mylone np. jeśli się mówi o szefie jakiejś
    organizacji (vide UEFA i Platini)
    A urzędas, jak qń z klapkami na oczach, ślepo bierze, co mu (nie tylko)
    Ojropa napisze i przetłumaczy. I wie "na stówę", że ten traktor jest na
    pewno tego rolnika, a suńsiat to tylko przechodził i bąka puścił :P Itd...
    I jeszcze prośba, kupiłem banany, których krzywizna nie odpowiada normie,
    nie podpierdolta mnie... :)

  • 34. Data: 2015-10-07 12:43:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:5613e7c9$0$8383$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2015-10-06 03:21, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > (ciaps)
    >>
    > I to nie śmieszy, mnie to wkurza solidnie już od dawna.
    > To po prostu "kszan" (wiem co napisałem , w sklepie kiedyś był).

    Z dawnych lat jeden warzywniak w Piastowie "orĘNżady nie będzie".
    Tesco (after Leader Price) przy Czerskiej "szczotka gilowa" (mam gdzieś na
    fotce, sam robiłem). Wezmę do "ucierania nosa".
    Są słowniki w necie, pisze metki, ma śmiardfona, może zajrzeć, by się nie
    błaźnić...
    Ale nic nie przebije pokemonizmów i ogólnie, "dysleksji" (cudzysłów celowy)
    w necie.

  • 35. Data: 2015-10-07 13:21:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > wejście ADC podłączone do jakiejś antenki. Zawartość słownika oczywiście
    > dobrana w ten sposób, aby operator mógł do każdej "detekcji" dorobić

    W innej wersji, spotkałem się z tym, że lista była, ale okolicznych stacji
    radiowych, impuls czegoś powodował dostrojenie się do najbliższej stacji i
    odtworzenie fragmentu audycji. Potem od nowa urządzenie skanowało pasmo i
    czekało na kolejne pobudzenie.
    Możliwe, że lista była wporogramowana na stałe dla tej okolicy, a wyzwalacz
    nie dostrajał się do stacji, tylko powodował losowe odtworzenie jednej z
    listy na czas chyba jednej sekundy, nie pamiętam.
    Nie rozkminiałem szczegółów, uznałem, że sam sposób prezentacji wyników
    implikuje, że to bujda na resorach. Coś w stylu dać małpie maszynę do
    pisania i mieć świadomość, że istnieje niezerowe (choć rzecz jasna
    unikatowe) prawdopodobieństwo, że napisze Pana Tadeusza.

  • 36. Data: 2015-10-07 21:20:30
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-10-06 16:41, ToMasz wrote:

    > jakieś kilka lat temu tłumacze nauczyli się że w gniazdku jest napięcie
    > przemienne ( nie zmienne)

    A co napiecie przemienne nie jest zmienne ? ;-). Troche sie czepiasz.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 37. Data: 2015-10-07 21:43:34
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-07 12:43, ACMM-033 wrote:

    (ciap)
    > Ale nic nie przebije pokemonizmów i ogólnie, "dysleksji" (cudzysłów
    > celowy) w necie.

    W mieście Biała Podlaska był sklep (typu "szmatex") z ogromnym szyldem:
    "SPODNIE I WOGLE"
    Nie zdązyłem zdjęcia zrobić - szyld zlikwidowano.

    Włodek

  • 38. Data: 2015-10-07 23:28:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-07 o 21:20, Marek Borowski pisze:

    > A co napiecie przemienne nie jest zmienne ? ;-). Troche sie czepiasz.

    W pewnych środowiskach jest to dość jasno sprecyzowane.

    Np. w ślusarstwie i pochodnych - wiertłem nie wykonuje się w żadnym
    przypadku "dziury", tylko otwór.
    Za "dziurę" można było dostać od razu lufę. Ponoć przed wojną jeszcze
    dodatkowo w zęby od majstra.

    Ale który majster wyjaśni, czym się różni wkręt od śruby? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2015-10-08 05:18:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-07 23:28, Adam wrote:
    (ciap)

    > Ale który majster wyjaśni, czym się różni wkręt od śruby? ;)

    Było i o tym na grupie.
    ZTCP wkręt to takie z nacięciem pod wkrętak (NIE śrubokręt), śruba ma
    łeb pod klucz :-)
    IMO śruba z naciętym pod wkrętak łbem pod klucz to też śruba :-)

    Włodek

  • 40. Data: 2015-10-08 08:36:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.10.2015 o 21:20, Marek Borowski pisze:

    > A co napiecie przemienne nie jest zmienne ? ;-). Troche sie czepiasz.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    no ale opony w samochodzie masz napompowane dwutlenkiem węgla. Co z tego
    ze tylko w ułamku procenta, ale masz. Tak samo z napięciem. ładnie i
    logicznie byłoby podać jego kluczową, najistotniejszą cechę, parametr...

    ToMasz