  • 91. Data: 2017-06-14 07:57:05
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: morte <a...@o...pl>

    > To bardzo miło, ale na razie dziękuję - jeszcze się zastanawiam, czy nie
    > wziąć DLS'a, bo właściwie i tak powinienem upgrade'ować swój internet w
    > pracy.

    Zastanów się czy ekonomicznie nie wyjdzie lepiej vps (nie mam pojęcia
    jaka teraz jest różnica w cenie między neostradą a dsl-em ale jak byłem
    w temacie to dsl kosztował >100zł).

    Najtańszy VPS jaki znalazłem kosztuje ~15zł/m-c brutto (w OVH). 2GB RAM,
    10GB HDD, 1 core 2,4GHz CPU ale Tobie powinno wystarczyć.

    Mam w tej firmie dedyka i sobie chwalę.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 92. Data: 2017-06-14 08:28:32
    Od: morte <a...@o...pl>

    > Przesadzasz. Serwerowe wersje instalatorów nie wystawią mu na świat nic
    > poza ssh, więc na dzień dobry nic nie trzeba blokować.

    a nawet gdyby trzeba było to co za problem wstawić do /etc/init.d (albo
    nawet do /etc/rc.local jak Mu się nie chce/nie umie pisać skryptów
    startowych) skrypcik z zawartością:

    /sbin/iptables -P INPUT DROP
    /sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport $PortSSH -j ACCEPT
    /sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport $JakisPort -j ACCEPT
    /sbin/iptables -A INPUT -p udp --dport $JakisPort -j ACCEPT
    /sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport ............
    /sbin/iptables -A INPUT -p udp --dport ............

    Dodatkowo można zainstalować fail2ban coby jakieś bruteforce blokowało
    oraz ssh skonfigurować na logowanie tylko kluczem i tyle.

    No i pamiętać o regularnym "apt-get update/dist-upgrade"

    --
    Pozdrawiam,

    Mariusz

  • 93. Data: 2017-06-14 08:40:56
    Od: Krzysztof Kulesza <p...@c...pl>

    W dniu 09-06-2017 o 19:40, sundayman pisze:

    > Nie czytacie dokładnie :)
    > Tak - ja to wszystko wiem. I też wolę VPS docelowo. Stąd cały problem,
    > bo gdybym chciał u siebie to po prostu kupiłbym DSL ze stałym IP i nie
    > byłoby o co pytać.

    Hej
    Kiedyś pomogłeś mi (w zakupie) teraz mogę się odwdzięczyć.
    Odezwij się na priv to Ci wystawie dostęp do serwera.
    Napisz tylko co Ci potrzeba

    --
    Krzysztof Kulesza

  • 94. Data: 2017-06-14 12:05:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    morte <a...@o...pl> wrote:

    > /sbin/iptables -P INPUT DROP
    > /sbin/iptables -A INPUT -p tcp --dport $PortSSH -j ACCEPT

    Gdzie $PortSSH != 22, ja mam SSH na 24 i nic się nie próbuje łączyć.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 95. Data: 2017-06-14 12:08:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    morte <a...@o...pl> wrote:

    > Najtańszy VPS jaki znalazłem kosztuje ~15zł/m-c brutto (w OVH). 2GB RAM,
    > 10GB HDD, 1 core 2,4GHz CPU ale Tobie powinno wystarczyć.

    Ja mam Ramnode, cena podobna ($4/mc), 256MB RAM, 30GB HDD, 1 core Xeon
    2.6GHz i bodajże (ale nie pamiętam na 100%) 1TB transferu miesięcznie.
    Działa stabilnie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 96. Data: 2017-06-14 12:21:06
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.06.2017 o 12:05, Adam Wysocki pisze:

    > Gdzie $PortSSH != 22, ja mam SSH na 24 i nic się nie próbuje łączyć.

    Ja mam ssh na różnych dziwnych portach a i tak widać próby łączenia.
    Bez fail2ban ani rusz.

  • 97. Data: 2017-06-14 12:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "morte" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Zastanów się czy ekonomicznie nie wyjdzie lepiej vps (nie mam pojęcia
    >jaka teraz jest różnica w cenie między neostradą a dsl-em ale jak
    >byłem w temacie to dsl kosztował >100zł).

    Sa mniejsze, pojawila sie tez neostrada biznes ze stalym IP, teraz to
    niewiele drozej kosztuje.

    Ale ... robic to na neostradzie ?
    I tak trzeba korzystac z DNS, bo moze sie operatorowi cos odwidzi i
    staly adres zmieni, reverse nie bedzie, dochodzi kwestia stalosci
    lokalu i oferty konkurencji, czy np urwania kabla - ale hosting tez
    moze zmienic adres :-)

    J.

  • 98. Data: 2017-06-14 12:52:51
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 14/06/2017 11:08, Adam Wysocki wrote:

    > Ja mam Ramnode, cena podobna ($4/mc), 256MB RAM, 30GB HDD, 1 core Xeon
    > 2.6GHz i bodajże (ale nie pamiętam na 100%) 1TB transferu miesięcznie.
    > Działa stabilnie.

    troche mało RAMu

    na Hetzner masz:

    1 Core CPU
    1 GB RAM
    25 GB SSD
    2 TB transferu

    za 3.90 euro (+vat jeśli nie na firme)

    O hetzner mam bardzo dobre zadanie. Niektóre moje serwery (nie VPS) mają
    uptime rzędu 1500 dni

    c.

  • 99. Data: 2017-06-14 14:16:29
    Od: morte <a...@o...pl>

    > Gdzie $PortSSH != 22, ja mam SSH na 24 i nic się nie próbuje łączyć.

    oczywiście ... zmiana portu ssh na niestandardowy to podstawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 100. Data: 2017-06-14 14:51:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cezar <c...@b...pl.invalid> wrote:

    > troche mało RAMu

    W sumie tak teraz patrzę, i ok. 128MB swapa użył.

    KiB Mem: 248272 total, 223200 used, 25072 free, 16468 buffers
    KiB Swap: 730104 total, 124332 used, 605772 free. 64936 cached Mem

    Ale nie odczuwam tego w ogóle mimo, że jest tam apache, postfix, bind,
    mysql, opendkim, 2x openvpn z 9 klientami (4 po tcp, 5 po udp), inn (on
    najwięcej żre, ale też najintensywniej pracuje), vsftpd, socks proxy
    (przez ssh -D) i różne inne drobiazgi...

    > na Hetzner masz:
    >
    > 1 Core CPU
    > 1 GB RAM
    > 25 GB SSD
    > 2 TB transferu
    >
    > za 3.90 euro (+vat jeśli nie na firme)

    Czyli tak naprawdę zyskuję RAM (co jest przydatne) i transfer (którego nie
    potrzebuję - spokojnie mieszczę się w tym 1TB) kosztem odrobinę mniejszego
    HDD... teraz używam 16GB z HDD.

    Warte przemyślenia.

    A jak na Hertzner jest z (nie)obecnością IP w DNSBL? Na tym najbardziej mi
    zależało, w sumie taki był pierwotny cel postawienia tego VPSa - serwer
    SMTP dla własnej domeny, który nie będzie na dzień dobry wycinany. Potem
    sytuacja trochę się zmieniła i przejął on rolę innego serwera, który
    wcześniej stał na łączu klienckim na UPC. Swój "dom", czyli wszystkie
    programy, z których korzystam tekstowo (klient poczty, newsów, ekg, itd.)
    nadal mam lokalnie (teraz na Raspberry w pracy, wpiętym do wspomnianego
    VPNa, żeby móc się dostać spoza biura).

    > O hetzner mam bardzo dobre zadanie. Niektóre moje serwery (nie VPS) mają
    > uptime rzędu 1500 dni

    U mnie teraz 36 dni, ale to dlatego że coś kombinowałem (nie pamiętam już
    co, pewnie jakiś update kernela bo inaczej bym nie rebootował) a nie
    dlatego że spadł. Wcześniej ok. 300 dni. Stabilnie jest, awarie są rzadkie
    - chyba jedna się zdarzyła przez rok, ale po pół dnia naprawili, a info
    było info na bieżąco (mają Twittera i kanał na IRCu).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]