    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: NTG ale może...
    Date: Mon, 12 Jun 2017 19:28:18 +0200

    > Czyli max kilkaset utrzymanych połączeń, ale wymiana danych sporadycznie?
    > To myślę, że bez problemu da radę. Tylko sprawdź koniecznie, czy ten
    > chiński soft ma jakieś keepalive'y, czyli czy jeśli połączenie z jakiegoś
    > powodu po cichu umrze, ale modem nie zostanie o tym powiadomiony, to czy
    > modem mimo wszystko wykryje taką sytuację.

    Rozumiem, że masz na myśli chiński soft w modemie ?
    Modem ma możliwość np. ustawienia heartbeat z jakimś tam dowolnie
    wybranym ciągiem danych. Więc po stronie serwera jest możliwość
    sprawdzania, czy modem żyje.

    Poza tym modem jest resetowany co ustalony czas (można wybrać) - np. co
    godzinę. Więc wszystko to jest w miarę bezpieczne i niezawodne.

    Nawet gdyby nie miał, to urządzenie może też okresowo żądać jakichś
    danych sprawdzających. Ale to nie ma wielkiego znaczenia - jeżeli
    operator z jakiegoś powodu przez dłuższy czas nie może się połączyć, to
    po prostu wsiada pan technik i jedzie. A przyczyn może być więcej niż
    brak połączenia z internetem. Chociażby awaria zasilania lokalna.
    Ta komunikacja cała jest "dodakowym komfortem użytkowania" - nie musi
    być gwarantowana za wszelką cenę. Ot - ma działać bez większych problemów.

    Jedyne kłopoty jakie się faktycznie pojawiły podczas testów (no bo to
    testy są cały czas) to awarie chińskiego serwera.
    A to padał całkiem, a to jakieś masakryczne opóźnienia itp.
    Ostatnio zrobili coś tam i jest lepiej, ale polegać na tym jest mocno
    ryzykowne.
    Poza tym niezgodne z linią partii - nasze POLSKIE dane mają lecieć przez
    Chińskie serwery ? Żeby nam Chińczyk dane germanił ?? To jest właściwie
    - chinolił ??

    Jak pisałem, połączenia są sporadyczne - ale nie może być tak, że user
    sobie chce sprawdzić co tam słychać, a tu akurat serwer żółtków leży...
    W dodatku jakoś tak bywało, że najczęściej ten ich serwer padał w
    godzinach 10-14. Czyli akurat u nas szczyt pracy. No to może letko
    denerwować...

    > Może się to zdarzyć z różnych powodów. W praktyce - u jednego z operatorów
    > (jakiś wirtualny, nie pamiętam już nazwy, nie Play w każdym razie) nawet
    > kontekst PDP po cichu sobie padał i keepalive'y nie pomagały :) Ale chyba
    > już to rozwiązali.

    Z siecią problemy były sporadyczne - głównie w Krakowie (dlaczego ??).
    Kilka razy tam się zimą zdarzały pady sieci trwające kilka godzin.
    Notowane na downdetector.pl zresztą.