  • 231. Data: 2020-04-02 15:01:09
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:r64moi$htv$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 02-04-2020 o 14:40, J.F. pisze:

    >Spada popyt na wszystko, to i na to też.
    >Ludzie oszczędzają, bo wiedzą co będzie.

    I nie stac ich na luksusowe mleko ?
    No, niektorych moze i nie stac - stracili prace kelnerow, barmanow,
    czy nawet sprzataczy ... w dyskotekach.

    ale w sklepach to raczej widze przejsciowe trudnosci zaopatrzeniowe
    ... no chyba, ze profilaktycznie zmniejszyli zamowienia, przewidujac
    spadek sprzedazy.

    I co jedza ?

    J.

  • 232. Data: 2020-04-02 15:02:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 Apr 2020 13:42:06 +0200, w <r64j2e$fi6$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Podobno jest związek między śmiertelnością z powodu covid, a
    > obowiązkowymi szczepieniami przeciwko gruźlicy.
    > Żeby się nie okazało, że we Włoszech covid tylko otworzył ścieżkę dla
    > gruźlicy, na którą faktycznie ludzie umierali.....
    > Oni szczepień nie mieli, my tak.

    Nie od dziś wiadomo, że szczepienie podnosi ogólną odporność organizmu.
    Ciekawy jestem korelacji między szczepieniem na grypę a zachorowalnością na
    covid.

  • 233. Data: 2020-04-02 15:19:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Duże sieci robią kasę jak nigdy. Lidl podawał 30-40% i pewnie reszta
    >podobnie.

    Hm, niby dlaczego ?
    Ludzie wiecej jedza, a z kwarantanny wyjda ci, co sie w drzwiach
    zmieszcza ? :-)

    Jeszcze rozumialbym, ze ludzie juz nie jada do galerii na peryferiach,
    skoro tam prawie wszystko zamkniete, a spozywcze zakupy to mozna i w
    pobliskim Lidlu, nie trzeba jechac daleko do Tesco.

    Albo ... ja mam pod nosem duzego Kauflanda, z powodu zamkniecia innych
    sklepow troche przemyslowych rzeczy mozna tylko tam kupic ...
    no ale na kabelkach usb to raczej duzo nie zarobia, a oferta ciuchow i
    butow jak byla uboga, tak nadal jest ...

    J.

  • 234. Data: 2020-04-02 15:34:37
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Więcej kupują bo tak zalecano a to że więcej się chomikom na chacie popsuje to już
    Lidlowi wisi ba sprzeda więcej bo chomik zapasy uzupełnić musi. Amazon przyspieszył
    właśnie dostawy, eBay też profituje z korony. Ciekawie też wygląda kurs EUR, przy 4.6
    Niemcy już przebierają nogami a przy 5-ciu Straż Graniczna zacznie notować notoryczne
    naruszenia granicy. Ktoś stracił aby zarobić mógł ktoś :-)

  • 235. Data: 2020-04-02 15:38:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Czy tak gina w meczarniach ... >przeciez genetycznie dostosowane >zycia bez pradu.

    Genetycznie to dostosowane dawać mleko wtedy jak potomstwo trzeba wykarmić. Potomstwo
    rośnie coraz mniej mleka doi i krowa zadyszka się do następnego porodu.
    Te dzisiejsze z hodowli mlecznych też by się dało zasuszyc ale to proces długotrwały
    a nie z dnia na dzień

  • 236. Data: 2020-04-02 16:12:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-04-2020 o 15:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Hm, niby dlaczego ?

    Pewnie mowa o sytuacji sprzed zamknięcia, kiedy ludzie zapasy robili.
    Teraz w sklepach hula wiatr, więc nie ma opcji, żeby nie było ogromnego
    spadku sprzedaży.
    Za to sklepiki osiedlowe pewnie podwoiły obroty.

  • 237. Data: 2020-04-02 17:08:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Lidl dał 35 baniek do podziału, miły gest ale pewnie zarobili x razy tyle ;-)

    https://www.finanzen.net/nachricht/aktien/35-million
    en-im-topf-auch-mitarbeiter-von-lidl-und-kaufland-er
    halten-bonuszahlung-8673842

    Kantyny, restauracje czy catering w szkołach wszystko pozamykane więc jedzą w domach.
    I to żarłocznie bo w niektórych sklepach dostawa pieczywa jest dwa razy dziennie. Maj
    czerwiec to będą miesiące odchudzania.

  • 238. Data: 2020-04-02 17:21:49
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-04-01 19:44, Janusz wrote:
> [...]
    ksza-liczba-zmarlych-w-ciagu-doby-6493407957854337a

    > No i co z tego jak umiera u nich wg dzisiejszych statystyk przeliczone
    > na 1mln ludzi, 10/m a u nas 1/m, czyli dziesięć razy mniej.
    > 'Ciekawa' jest też liczba osób w stanie krytycznym, u nich ponad 3400,
    > 50 u nas.

    U nich wiecej przypadkow - zaraza rozchodzi sie z Włoch i Hiszpanii wiec
    ma do nas dalej. Zatem jestesmy w lepszej sytuacji i mamy mniej
    przypadkow dzieki temu.
    Jest tez szansa, ze w ostatecznym rozrachunku bedziemy mieli mniej - bo
    w momencie proby podjecia pierwszych dzialan zaradczych bylismy za nimi
    jakies 2-3 tygodnie w zaawansowaniu pandemii. To nam dalo nieporownanie
    lepszy start, ktory poki co widac w statystykach.

    Co nie zmienia faktu, ze chorych umiera nam wiecej - albo testujemy za
    malo i mamy sporo ukrytych przypadkow. I jedno i drugie dobrze o nas nie
    swiadczy.

    --
    mk4

  • 239. Data: 2020-04-02 17:45:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-04-2020 o 11:46, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 1 Apr 2020 22:30:14 -0700 (PDT), w
    > <0...@g...c
    om>, Kris

    zakredytowane mają ze 3 tyg ograniczeń i bankructwo.

    > Ale tak to jest jak się otwiera biznes na zatłoczonym rynku.

    Teraz to już się raczej zamyka.
    Rekord padł 31 marca, zamknięto 11 tys firm.

    https://gloswielkopolski.pl/przedsiebiorcy-masowo-za
    wieszaja-dzialalnosc-gospodarcza-rekord-byl-31-marca
    -mnostwo-firm-nie-moze-funkcjonowac-raport-polska/ar
    /c1-14893619

    Do tego masowe wypowiedzenia w tym samym dniu, w firmach które jeszcze
    sie nie zamykają.

    Czujecie?
    Nawet zakładając, ze część z nich nie miała pracowników, to i tak źródło
    utrzymania straciły dziesiątki, o ile nie setki tysięcy ludzi !!!
    Jednego dnia.

    W kolejny miesiąc to będzie milion jak nic.
    I co głodnym po obniżeniu 1% zagrożenia życia przez izolację?

    Ciekawe co wtedy powie pis, że to problem tych ludzi i ważniejsze, żeby
    ochronić kilkudziesięciu (wg ich własnych statystyk) dodatkowych dziadków?

    Sami się chronić nie chcą i pis im to ułatwia - za tydzień do kościołów
    będą mogli iść stadnie (i pewnie pójdą).

  • 240. Data: 2020-04-02 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mozna, ale po co - mleko w sklepach jest. A na kwarantannie ledwo 100
    > tys ludzi.

    Ale duzo ludzi nie chodzi do sklepu bo sie boi.
    Sam od dwoch dni nie byłem bo wali mnie stać w tych debilnych kolejkach.

    > No jak to tak - chleb bez masla ?
    > Czy sam dzem, bo po jak sie pojdzie po chleb, to i mleko mozna kupic
    > ..

    kilka kostek mam zawsze zamrozone.
    Ale ja przychodzi taki moment to mozesz zjesc coś innego a nie sweize
    bułeczki i masło. Zwłaszcza jak masz np 70 lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik