  • 1. Data: 2011-12-29 13:05:24
    Temat: [NTG] Taka sobie retrospekcja
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Przeczytałem "Epitafium dla Diory"
    http://speedy.sh/yaWxz/PE-Nr-04-95.pdf
    i wyjaśniło mi się:), jak należało bronić polskiego przemysłu.
    Protekcjonizm państwoey, który uratował FSO:).

    Jezeli coś jest dobre nia ma potrzeby,
    jeżeli coś jest kiepskie, nie da się tego uratować.
    Proste metody, z natury skomplikowania gospodarki,
    w większości - nie pomagają.

    Artur(m)

  • 2. Data: 2011-12-29 13:44:34
    Temat: Re: [NTG] Taka sobie retrospekcja
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jezeli coś jest dobre nia ma potrzeby,
    > jeżeli coś jest kiepskie, nie da się tego uratować.
    > Proste metody, z natury skomplikowania gospodarki,

    W tym i wielu innych przypadkach nie potrzeba było protekcjonizmu - trzeba
    było nie przeszkadzać. Jeśli bez kłód ze strony związków zawodowych,
    skorumpowanych władz itd. by upadło to fakt - miało upaść.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2011-12-30 17:02:44
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał:

    > W tym i wielu innych przypadkach nie potrzeba było protekcjonizmu - trzeba
    > było nie przeszkadzać. Jeśli bez kłód ze strony związków zawodowych,
    > skorumpowanych władz itd. by upadło to fakt - miało upaść.

    Nie wystarczy nie przeszkadzać. Szczególnie w tamtym okresie mało która
    polska firma była w stanie konkurować z otwartym rynkiem światowym i
    dumpingiem cenowym supermarketów. Trzena było wspierać. Są na świecie
    państwa wspierające swój przemysł. To cytat z Radioamatora z lat 70-tych, a
    dotyczył Korei Południowej i Japonii. Czy my się nigdy nie nauczymy dbania o
    swój interes? Lepiej głosować na PO w celu likwidacji stoczni, Cegielskiego
    i lizania dupy Niemcom?

    Remek

  • 4. Data: 2011-12-30 17:14:37
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 30.12.2011 18:02, Remek wrote:

> [...]
    > polska firma była w stanie konkurować z otwartym rynkiem światowym i
    > dumpingiem cenowym supermarketów. Trzena było wspierać. Są na świecie

    W takim razie ja się zgłaszam do ciebie po dotację. Ile mnie
    dofinansujesz w ramach wspierania polskiego przemysłu?

    Jakby co, to tu jest numer konta:
    BPH 91 1060 0076 0000 3310 0015 4960

    Myślę, że w ciągu 30 lat prześcignę samsunga (aczkolwiek bez gwarancji).

  • 5. Data: 2011-12-30 17:36:25
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 30 Dec 2011 18:02:44 +0100, "Remek" <n...@g...com> wrote:

    >Nie wystarczy nie przeszkadzać. Szczególnie w tamtym okresie mało która
    >polska firma była w stanie konkurować z otwartym rynkiem światowym i
    >dumpingiem cenowym supermarketów. Trzena było wspierać. Są na świecie

    No też mam wrażenie, że jesteśmy czasami świętsi od papieża, a gdzie
    indziej się trochę mniej certolą.

    Tylko, że wiele wyrobów konsumenckich jest w tej chwili tylko
    projektowanych w Europie a i tak fizycznie wykonane w Chinach, a to
    jak wiadomo, miejsc pracy u nas nie tworzy :(
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2011-12-30 18:39:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/12/2011 17:36, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Tylko, że wiele wyrobów konsumenckich jest w tej chwili tylko
    > projektowanych w Europie a i tak fizycznie wykonane w Chinach, a to
    > jak wiadomo, miejsc pracy u nas nie tworzy :(

    Tworzy. Chinczyki to sa eksperci od Ctrl-C Ctrl-V, ale projektowanie u
    nich nie bardzo idzie.
    Poza tym lean manufacturing to dla nich czarna magia. Wiec jest duzo
    roboty nie tylko w projektowaniu, ale i w tlumaczeniu chinczykom jak to
    robic, zeby wyjsc na swoje.

    A miejsca pracy? Montowac w kraju. Czemu niektore firmy nie maja
    problemu z wyciekiem IP pomimo robienia wszystkiego w Chinach?

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2011-12-31 01:39:25
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W takim razie ja się zgłaszam do ciebie po dotację.

    Zostan urzednikiem, ten rzad jak malo ktory stwarza taka szanse. A ze
    nigdy nie widzialem ogloszenia o pracy w jakiejkolwiek instytucji
    panstwowej, to znaczy, ze nabor jest wylacznie przez znajomosci.

    > Ile mnie
    > dofinansujesz

    Przy kazdym tankowaniu grubo ponad polowe odpalam urzednikom, ktorzy w
    ramach wdziecznosci utrudniaja mi zycie, od kazdej rzeczy ktora kupie,
    oddaje 23% na te pol miliona darmozjadow. Zostan jednym z nich.

    > Myślę, że w ciągu 30 lat prześcignę samsunga (aczkolwiek bez gwarancji).

    No to musialbys cos robic i to w dodatku cos sensownego.
    Nie wypowiem sie n/t Diory, ale sporo firm zostalo udupionych tylko po
    to, by ich nie bylo i nie stanowily konkurencji. Przyklad? Prosze
    bardzo: Sprzedano chyba wszystkie cukrownie. Nabywca je pozamykal.
    Wariat? Alez skad, poprostu Niemiec sam produkuje cukier i mu
    konkurencja nie potrzebna.
    Ale zeby za bardzo NTG nie bylo: Tonsil, Unitra, Elemis, wspomniana
    Diora, Zaklad produkcji lamp elektronowych. Tonsil sobie niezle radzil,
    jedna z pierwszych spolek na Gieldzie, Unitra - mam ich katalog TTLi i
    CMOSow z poczatku lat 70 i z tego samego okresu katalog TI, nie
    odstawalismy wtedy, Elemis zainwestowal w nowoczesna linie montazowa i
    padl, Lampy byly produkowane, byli ludzie, ktorzy sie na tym znali.
    Wiem, niszowe zapotrzebowanie, ale czemu Litwini moga je produkowac, a
    nie my.
    Nie wykluczam, ze te w/w firmy byly zle zarzadzane, ale nie zrobiono
    nic, zeby im nie przeszkadzac w wyjsciu na prosta. Ludzi madrych,
    zdolnych, z ogromna wiedza u nas troche jest, poprostu szkoda, ze nie
    maja jak konkurowac z takim chocby wspomnianym przez Ciebie Samsungiem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2011-12-31 08:17:37
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 31.12.2011 02:39, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Zostan urzednikiem, ten rzad jak malo ktory stwarza taka szanse. A ze

    Źle mnie zrozumiałeś. Ja nie chcę otwierać urzędu, tylko firmę. I
    oczekuję hojnych (bezpośrednich) dotacji od tych, którzy uważają że
    państwo powinno wspierać polski przemysł (elektroniczny).

    > No to musialbys cos robic i to w dodatku cos sensownego.

    Oj tam, zawsze może mi się nie udać. Ale co wezmę dotacji to moje.

> [...]
    > jedna z pierwszych spolek na Gieldzie, Unitra - mam ich katalog TTLi i
    > CMOSow z poczatku lat 70 i z tego samego okresu katalog TI, nie

    Słowo klucz - wtedy. Na początku lat 90 nadal mieliśmy to samo co w 70.
    Nasłuchałem się różnych historyjek od gościa, który pracował w tewie,
    np. jak próbowali oszukać philipsa, że mają lepsze możliwości
    technologiczne, żeby w nich zainwestował.

  • 9. Data: 2011-12-31 10:31:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):
    > Tylko, że wiele wyrobów konsumenckich jest w tej chwili tylko
    > projektowanych w Europie a i tak fizycznie wykonane w Chinach, a to
    > jak wiadomo, miejsc pracy u nas nie tworzy :(

    U nas jest ciężko wytworzyć bo zatrudnianie jest bardzo drogie. Pensja
    pracownika to niewielka część kosztu, jaki musi ponieść pracodawca żeby go
    zatrudnić.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2011-12-31 10:50:17
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > oczekuję hojnych (bezpośrednich) dotacji od tych, którzy uważają że
    > państwo powinno wspierać polski przemysł (elektroniczny).

    Ale dlaczego tylko od nich? Ja np. finansuje partie polityczne, na ktore
    nie tylko nigdy nie glosowalem, ale ktore dzialaja tez na szkode panstwa
    i moja. Nie mialbym nic przeciwko przesunieciu tych pieniedzy np. na
    reanimowanie Tonsilu, ktory mial wszelkie szanse byc konkurencyjnym
    dalej. I bardzo bym sie cieszyl z tego sukcesu nie majac z tego zadnych
    osobistych korzysci.

    > Oj tam, zawsze może mi się nie udać. Ale co wezmę dotacji to moje.

    Unijne chyba sa do wziecia.

> [...]
    > np. jak próbowali oszukać philipsa, że mają lepsze możliwości
    > technologiczne, żeby w nich zainwestował.

    No i zainwestowal w zarowki, raczej nie stracili na tym. Teraz ciekaw
    jestem co bedzie dalej. Typowy polski scenariusz to Philips zamyka
    fabryke w RP i tlucze swoje euro"ekologiczne" swietlowki u siebie, albo
    w Chinach. Nasze wladze graja w pilke i maja w dupie jakastam firme.
    Scenariusz porzadany, to wladze poreczaja kredyt na rozwoj technologii i
    produkcje power LEDow, a managerowie, ktorzy za lapowy doprowadzili do
    upadku firmy nie moga znalesc pracy nawet przy sprzataniu ulic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa