  • Data: 2016-03-24 15:12:09
    Temat: Re: NSA 325 v2 i padający dysk?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/03/2016 19:08, ...:::WISKOLER:::... wrote:

    > Tak myślałem, dlatego kopiowanie plików idzie na całego. A dwa dyski nówki
    > nieśmigane czekają w kolejce na instalację.
    > Zastanawiam się, bo nie wiem, a nie potrafię sensownie zadać pytania google
    > czy jest możliwość skopiowania zawartości katalogu z dysku "A" na dysk
    > podpięty do portu USB i żeby to sobiedziałało w tle. Po wyłączeniu kompa z
    > windowsem.
    > Czyli chodzi mi o takie polecenie np. SSH w któeym wydaje polecenie
    > skopiowania katalogu Z na dysku A do dysku W, potem zamknięcia SSh i w tle
    > sobie to leci.

    Oczywiście, że są takie polecenia. Wpisz w Google 'podstawowe komendy
    linux' i trafisz np. na to http://www.gabo.hi.pl/linux/polecenia.htm
    Zamiast jednak bawić się w ten sposób szybciej będzie jak zainstalujesz
    sobie na tym MC (MidnightCommander, jest na wszystkie platformy
    począwszy od SPARC, ARM, x86...) i nim wygodnie zrzucisz co potrzeba. I
    tak jak ktoś już zasugerował 'screen' do tego też będzie potrzebny.
    Ogólnie masz teraz okazję by się wiele nauczyć. ;D
    BTW. Ten Zyxel nie ma 'file-managera' dostępnego przez WWW?
    AFAIR Netgear ma coś takiego - nie pamiętam tylko, czy po wydaniu
    poleceń można zamknąć przeglądarkę i polecenia pójdą w tle - użyłem tego
    raz, kiedyś z ciekawości.

    BTW. Na Twoim miejscu poszukałbym przyczyny takiego stanu dysków, bo to
    nie stało się bez powodu. IMO najczęstszą przyczyną padania HDD w NASach
    jest ich przegrzewanie (ludzie zamykają je w niewentylowanych szafkach)
    lub padaczka zasilacza.
    --