    From: "vari" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: (NMT) niesamowite
    Date: Mon, 31 Jan 2011 09:15:20 +0100

    > A czy da się w celu uzyskania zasięgu NMT 450 zastąpić tenże bez znaczego
    > zagęszczania sieci BTSów jakimś istniejącym już gdzieś systemem cyfrowym
    > (poza satfonami rzecz jasna)? Choćby CDMA2000 z megakomórkami (zapewne na
    > 450)?
    >
    > "System CDMA2000 został zaprojektowany dla następujących środowisk:
    > * megakomórki w środowisku zewnętrznym - promień komórki większy od
    > 35km,[...]"

    Da się.
    I TPSA już używała takowego właśnie na przełomie wieków jako sieć pilotażową
    w OKOLICACH Warszawy (d. woj. Stoleczne czyli mniej więcej = SN22 ale bez
    samego miasta).
    Sam miałem taki terminal Motoroli.
    Zarejestrowany w okolicach Tarczyna (40km na południe od Warszawy) a w
    samochodzie działał jeszcze tuż przed Płońskiem.
    Działał też u mnie w mieszkaniu na parapecie w Warszawie.
    W samym ścisłym centrum nie miał zasięgu tylko.
    Najbliższy BTS (od Bielan gdzie użytkowałem) stał w Babicach Starych.
    Pracowało to na 824-830 i 869-875 MHz (tu gdzie teraz Sferia - w czasie
    uruchomienia Sferii a działania WLL CDMA Tepsy, Sferia którko działała nieco
    wyżej (jakieś 16 MHz wyżej).
    vari