    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
    Date: Wed, 23 Nov 2016 08:51:19 +0100

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > A od kiedy zaczyna się być kierowcą?

    Od kiedy zaczniesz zauważać proste życiowe fakty i prawa fizyki.

    > Dlatego w okolicach przejść dla pieszych kierowca zobowiązany jest wziąć
    > to pod uwagę.

    Owszem, co nie zwalnia pieszego z tego samego. Dodatkowo kierowca też człowiek.

    > A kierowca musi mu ustąpić, podobnie jak samochodom z prawej strony na
    > skrzyżowaniu.

    Ponowię pytanie, bo zdaje się nadal nic nie pojmujesz.

    Czy to że kierowca musi, gwarantuje pieszemu nieśmiertelność?

    > Niestety, (co już pisałem) piesi uważają, że za kierownicą może siedzieć
    > istota myśląca. Często zresztą maja rację, ale nie zawsze. :/

    Ach, chyba zaczynam rozumieć, zakłądają że za kierownicą siedzi automat, więc sami
    zamieniają się w bezmózgie ameby i powierzają swoje życie obcym ludziom?

    Naprawdę tak myślisz, czy tylko na potrzeby tej dyskusji strugasz podobnego im?

    > Jeśli ma być bezpiecznie, to na pewno jeszcze większą odpowiedzialnością
    > muszą zostać obarczeni kierowcy.

    Choćby skały srały i chocbyś ustanowił karę śmierci za potrącenie pieszego, nie
    zmieni to faktu, że oni będą ginąć jeśli będziesz postulował to co powyżej. Pieszy
    MUSI myśleć, bo to on ryzykuje swoje życie, jeśli tego nie pojmiesz, to niedługo sam
    trafisz do jakiegoś przytulnego M1 na Wólce czy gdzie tam Cię rodzina półoży. Właśnie
    przez takich mądrali pieszy włazi na ulice jak święta krowa bo jest przeświadczony że
    za jego pierwszeńśtwem idzie nieśmiertelność.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń