  • 31. Data: 2009-05-07 19:36:08
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik pan_luki napisał:

    > Tez mi sie tak wydaje. Najwiekszym chyba problemem w tej chwili
    > zwiazanym z tego typu paliwami jest to, ze sa one nie odnawialne. Do
    > tego dochodzi sprawa zanieczyszczen, jakie powstaja podczas ich
    > spalania. Mysle, ze najlepszym wyjsciem byloby przerzucenie sie na
    > bioetanol - koszty wdrozeniowe technologii bylyby niewielkie, jest to
    > proste rozwiazanie, wydajnoscia na pewno dorownuje silnikowi
    > benzynowemu(o ile nie przewyzsza).

    Brazylia już przeszła na bioetanol i oleje roślinne.
    A nam pozostaje mnóstwo możliwości, choćby synteza Fischera-Tropscha
    umożliwiająca produkcję płynnych paliw z gazu (np. drzewnego, a wierzba
    energetyczna szybko rośnie i jest mało wymagająca)
    Źródła paliwa alternatywne dla "ropy z ziemi" są znane i stosowane od
    lat, tylko na razie mniej opłacalne. RPA swojego czasu (i chyba teraz
    też) większość zapotrzebowania na paliwa płynne zaspokajała paliwem
    syntetyzowanym z węgla. Niemcy w czasie wojny oraz w latach 50 też
    uzupełniały zapotrzebowanie syntezą z węgla, włącznie z paliwem lotniczym.
    Więc ja bym się nie przejmował. Dopóki państwo nie wpadnie na genialny
    pomysł zakazania paliw płynnych zawsze będzie na czym jeździć.

  • 32. Data: 2009-05-07 20:37:22
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 07 May 2009 21:18:13 +0200
    Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    > Jak się zaczną kończyć to podrożeją a jak podrożeją to się zaczną
    > opłacać paliwa ze źródeł odnawialnych. A te, jak sama nazwa wskazuje,
    > się nie skończą.

    A teraz to coraz tańsze niby?
    Źródła odnawialne też się kiedyś skończą. Ale tego ludzkość może
    nie dożyć ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb