eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › NIE dla benzyny-info :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 21. Data: 2009-05-06 18:24:51
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "RadoslawF" wrote...
    > Niemcy mają jeżdżący prototyp silnika spalinowego z przełącznikiem
    > etylina wodór. Koszt silnika podobno nie odbiegał by od kosztu
    > dzisiejszego na samą etylinę.

    Na etyline to on raczej nie jest. Z benzyny robi sie dopiero etyline dodajac
    zwiazki olowiu.
    Jest to wiec silnik na benzyne i wodor.

    ;)

    pozdrawiam
    --
    James



  • 22. Data: 2009-05-06 18:29:22
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 06 May 2009 19:33:59 +0200, RadoslawF <r...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Niemcy mają jeżdżący prototyp silnika spalinowego z przełącznikiem
    > etylina wodór. Koszt silnika podobno nie odbiegał by od kosztu
    > dzisiejszego na samą etylinę. Jakie są te wady wodoru i dlaczego
    > ma być lub jest nieopłacalne ?

    Magazynowanie, głównie. Wodór jest fatalny do magazynowania, bo jest
    bardzo lekki i ma dużą objętość. Na dodatek cząsteczki wodoru są
    bardzo małe i mają tendencję do przeciekania przez wszystko.

    O opcji magazynowania wodoru w postaci ciekłej to w ogóle nie ma
    co mówić, kriogenika nie jest technologią tanią ani bezpieczną.

    > Pozdrawiam
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik


  • 23. Data: 2009-05-06 18:49:51
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: pan_luki <p...@o...pl>

    > Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    > zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    > wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    > się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    > uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    > być jeszcze sporo lepsze.

    Tez mi sie tak wydaje. Najwiekszym chyba problemem w tej chwili
    zwiazanym z tego typu paliwami jest to, ze sa one nie odnawialne. Do
    tego dochodzi sprawa zanieczyszczen, jakie powstaja podczas ich
    spalania. Mysle, ze najlepszym wyjsciem byloby przerzucenie sie na
    bioetanol - koszty wdrozeniowe technologii bylyby niewielkie, jest to
    proste rozwiazanie, wydajnoscia na pewno dorownuje silnikowi
    benzynowemu(o ile nie przewyzsza).


  • 24. Data: 2009-05-06 19:42:58
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 May 2009 18:27:20 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Raczej w samochodzie będziesz mieć wyswietlacz pokazujący maile z
    > notyfikacją o sumie mandatów :)

    Przed jazda zamiast kluczyka wkładasz po prostu karte
    bankomatową/kredytową i sobie jedziesz - potem się okazuje, iż w ciągu
    trasy/przejazdy spaliłęś 10 litrów paliwa, straciłeś 10 pkt. karnych i
    ściągnęło Ci z konta/karty 1000 (PLN).

    --
    Pozdrawiam
    Sebastian S.


  • 25. Data: 2009-05-06 19:52:16
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 06 May 2009 19:33:59 +0200
    RadoslawF <r...@g...pl> wrote:

    > Niemcy mają jeżdżący prototyp silnika spalinowego z przełącznikiem
    > etylina wodór. Koszt silnika podobno nie odbiegał by od kosztu
    > dzisiejszego na samą etylinę. Jakie są te wady wodoru i dlaczego
    > ma być lub jest nieopłacalne ?

    To pomyśl chwile dlaczego już sterowce nie latają na wodór, mimo
    że hel jest dużo droższy? Tak, mimo postępu technologicznego
    jeszcze zdarzają się sterowce, choćby reklamowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 26. Data: 2009-05-06 19:59:51
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 6 May 2009 15:43:41 +0000 (UTC)
    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Elektryka na akumulatorach, ma obecnie ograniczony zasięg (tych no,
    > zastosowań ;)). Dopóki nie będzie opracowanych tanich, szybko
    > ładowalnych, o dużej gęstości energii ogniw, trzeba olać. No oczywiście
    > trzeba stosować tam gdzie się opłaca i można gdy się komuś bardzo chce.
    >
    > Oczywiście cieszę się się gdy czytam że takich akumulatorów się szuka.

    Ile średnio robisz km w ciągu dnia? Jak mieszkasz w dużym mieście, to
    pewnie z 50, jak z dala od miasta to z 100, a jak na zadupiu to tylko
    10-20km. Na silnikach elektrycznych i akumulatorach można osiągnąć
    200km na dzień dzisiejszy.

    > Wodorem jako takim nie ma co sobie zawracać dupy, mimo że taki
    > modny to przez swoje właściwości fizyczne nie nadaje się do
    > przechowywania w pojeździe, ma też wiele innych wad i nie opłaca się.

    Gdyby go tak uzyskiwać ze stanu związanego, potem spalać i żeby jeszcze
    był zysk energetyczny. Perpetum mobile panie...

    > Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    > zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    > wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    > się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    > uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    > być jeszcze sporo lepsze.

    ...i się kończą powoli?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 27. Data: 2009-05-06 20:01:32
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Wed, 6 May 2009 21:42:58 +0200
    Seba <s...@g...pl> wrote:

    > > Raczej w samochodzie będziesz mieć wyswietlacz pokazujący maile z
    > > notyfikacją o sumie mandatów :)
    >
    > Przed jazda zamiast kluczyka wkładasz po prostu karte
    > bankomatową/kredytową i sobie jedziesz - potem się okazuje, iż w ciągu
    > trasy/przejazdy spaliłęś 10 litrów paliwa, straciłeś 10 pkt. karnych i
    > ściągnęło Ci z konta/karty 1000 (PLN).

    Nie mów tego głośno, bo jak to któryś z naszych przeczyta i mu się
    ubzdura, żeby to wprowadzić... Taniej będzie autobusem jeździć.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb


  • 28. Data: 2009-05-06 20:50:51
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.05.2009 RadoslawF <r...@g...pl> napisał/a:
    > Dnia 2009-05-06 17:43, Użytkownik kakmar napisał:
    >
    >> Wodorem jako takim nie ma co sobie zawracać dupy, mimo że taki
    >> modny to przez swoje właściwości fizyczne nie nadaje się do
    >> przechowywania w pojeździe, ma też wiele innych wad i nie opłaca się.
    >
    > Niemcy mają jeżdżący prototyp silnika spalinowego z przełącznikiem
    > etylina wodór. Koszt silnika podobno nie odbiegał by od kosztu
    > dzisiejszego na samą etylinę. Jakie są te wady wodoru i dlaczego
    > ma być lub jest nieopłacalne ?
    >
    Wiesz z tymi genialnymi niemieckimi wundewaffami to dłuższa historia.
    Na 20l zbiorniku wodoru z ciśnieniem atmosferycznym nigdzie nie
    zajdziesz. Zwiększysz ciśnienie tak aby uzyskać jakiś śmieszny nawet
    zasięg, zacznie ciec jak przez sito, o zasilaniu i tankowaniu nawet
    nie wspominam. Zalanie płynnym w ogóle w pojazdach przy obecnie
    dostępnych materiałach jest nierealne, o reszcie nie warto nawet
    gadać.

    Węgiel jest dobrym nośnikiem wodoru i w dodatku też się pali, CO2 nie
    jest takie straszne jak go malują. Węglowodory to nie tylko ropa i
    pochodne.

    A wracając do Niemców, to oni tak mają, PR jest ich hobby narodowym.
    Trochę się tylko obawiam że któryś, któregoś dnia stwierdzi że zamiast
    węgla utrzyma ten wodór w zbiorniku za pomocą np, chloru.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 29. Data: 2009-05-06 20:56:24
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.05.2009 Sqeeb <s...@i...community> napisał/a:
    > On Wed, 6 May 2009 21:42:58 +0200
    > Seba <s...@g...pl> wrote:
    >
    >> Przed jazda zamiast kluczyka wkładasz po prostu karte
    >> bankomatową/kredytową i sobie jedziesz - potem się okazuje, iż w ciągu
    >> trasy/przejazdy spaliłęś 10 litrów paliwa, straciłeś 10 pkt. karnych i
    >> ściągnęło Ci z konta/karty 1000 (PLN).
    >
    > Nie mów tego głośno, bo jak to któryś z naszych przeczyta i mu się
    > ubzdura, żeby to wprowadzić... Taniej będzie autobusem jeździć.
    >
    Prędzej czy później ktoś będzie chciał na tym zarobić choćby budując
    taki system i urządzenia. Wyłoży odpowiednio wiele kasy na PR i któregoś
    dnia po prosu usłyszysz z rana w radiu że już jest, i to wszystko dla
    naszego dobra.

    --
    kakmaratgmaildotom


  • 30. Data: 2009-05-07 19:18:13
    Temat: Re: NIE dla benzyny-info :)
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Sqeeb napisał:

    [ ... ]
    >
    >>Węglowodory, no mamy znamy, chyba lubimy, ale się boimy lub daliśmy się
    >>zmanipulować, no nie modne w każdym razie. Jednak to jedyny wydajny i
    >>wygodny nośnik energii dla pojazdów. W dodatku paliwa i silniki zmieniają
    >>się. Można przyjąć że ogólnie na lepsze, są wydajniejsze i mniej
    >>uciążliwe. Nie doskonałe ale innej alternatywy na razie nie ma. A mogą
    >>być jeszcze sporo lepsze.
    >
    >
    > ...i się kończą powoli?

    Jak się zaczną kończyć to podrożeją a jak podrożeją to się zaczną
    opłacać paliwa ze źródeł odnawialnych. A te, jak sama nazwa wskazuje,
    się nie skończą.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: