  • Data: 2004-02-27 00:38:23
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Feb 2004 17:17:37 +0100, mlopaci <m...@n...net>
    wrote:

    >Jakos TP nie jest zainteresowana instalacja Neostrady u mnie w domu. Mam
    > od TP ISDN, ale TP twierdzi, że na linii z ISDN'em DLS'a nie można
    >założyć (ok, nie stać ich na rozbudowe sieci, bo portale i POL34 nie
    >dofinansowały rozwoju sieci abonenckiej).

    Akurat tu sie mylisz. Tym razem (zjawisko nietypowe ale i im moze sie
    zdazyc...) TPSA ma racje - nie da sie na linii ISDN (czyli z definicji
    cyfrowej juz) postawic ADSL - po prostu pasmo wykorzysttywane w
    transmisji ISDN i pasmo ADSL zachodza na siebie...
    Mozliwa za to jest (ale wymaga to odrobiny gimnastyki) kombinacja
    odwrotna - mozna na zwyklej linii analogowej postawic ADSL i czesc
    jego przepustowosci wykorzystac na przeslanie ISDN-u - fakt ze jak sie
    przykotluje cala moca ISDN-u to prawie nic z ADSL-a na inne potrzeby
    nie zostanie - ale badzmy szczerzy, czy wideotelefony ISDN sa az tak
    rozpowszechnione?

    Problem polega glownie na tym ze na swiecie nikt takich akrobacji jak
    IDSN over ADSL nie uskutecznia - czyli nikt stosownego sprzetu nie
    produkuje. Trzeba dobrac stosowne kosci, zaprojektowac plytki,
    obudowy, napisac firmware - i dla kogo? Dla dziesieciu abonentow TPSA?
    Ty wiesz ile kosztuje opracowanie jednego takiego pudelka?

    > Do mojego domu dochodzą
    >również wolne pary miedziane z centrali TP, ale TP twierdzi, że nie ma
    >technicznej możliwości instalacji Neostrady bez wykupienia abonamentu
    >analogowego. Jak wykupię abonament, to problemy techniczne znikaja.

    I swietle tego co napisalem slusznie twierdzi. Opracuj sprzet do
    realizaci ISDNoADSL (zarowno na abonencki jak i centralowy koniec
    druta), zaoferuj za rozsadne pieniadze tepsie - zaraz mozliwosci sie
    znajda. Tyle ze nie wroze ci zebyz sie na konstrukcji takiego sprzetu
    dorobil.

    A z "wykupieniem" abonamentu analogowego - przeciez mozesz nie tyle
    wykupic kolejny abonament co zdegradowac (oczywiscie tracac wniesiona
    oplate instalacyjna) abonament ISDN do analogowego. Dwoch linii miec
    nie musisz - nie ma zakazu rezygnacji z dotychczas swiadczonych uslug.
    Zastanow sie po co ci ISDN - czy faktycznie korzystasz z jego
    mozliwosci poza transmisja danych bo jesli nie to mze rzeczywiscie
    pojedyncze analogowe lacze telefoniczne plus cyfrowe lacze ADSL na tym
    samym drucie bedzie lepiej zaspokajalo twoje potrzeby?

    --
    Darek