  • Data: 2004-02-26 12:42:14
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: "mathom" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcesz dostarczać towar do tego jedynego i największego internetowego
    > hipermarketu w Polsce? Musisz się dołożyć do kosztów jego utrzymania.
    > Zapłacić za druk gazetek reklamowych, wykupić miejsce na półkach, pokryć
    > koszty promocji, uczestniczyć w rocznicach działalności sklepu, itd.
    > Ale to dostawcom i tak się opłaca, bo do tego hipermarketu ludzie walą
    > całymi rodzinami.

    Wybacz, ale chyba nie znasz realiów tego rynku ... Producenci nie mają
    wyboru - muszą być obecni w marketach - bo te praktycznie zmonopolizowały
    rynek fmcg w polsce, a co za tym idzie dyktują warunki - podobnie jak tepsa.
    I nic nikogo nie obchodzi, że takie na przykład makro pobiera opłaty za :
    miejsce na półce, terminy płatności ma do pół roku, zmusza producentów do
    zatrudniania własnych ludzi (tzw. merchandizerów - z drugiej strony polski
    wymysł i skundlenie tego pojęcia) do wystawiania własnych towarów itd. itp.
    Producenci balansują w tym przypadku na granicy rentowności, gdzie zysk
    netto bardzo żadko przekracza 0,5-1%. Czy taki rynek sobie wymażyłeś ?
    Zdominowany przez kilka silnych kapitałowo firm i wysysających z otoczenia
    wszystko co się da nie dając pozwalając się tak na prawdę nikomu rozwinąć ??
    A pracownicy w marketach cieszą się jak dostaną te 3,5 brutto na godzinę,
    podczas gdy obroty na 1 kasie sięgają nierzadko dziennie do kilkudziesięciu
    tysięcy złotych...
    I co się dzieje z tymi pieniędzmi ? Zostają w Polsce ? Idą na inwestycje ?
    Są płacone skarbowi państwa ?? Nie mój drogi - markety co 3 latka zmieniają
    nazwę i teoretycznego właściciela i są na kolejne 3 lata zwalniane z
    podatków.
    To samo można przełożyć na rynek telekomunikacyjny. I gul mi skacze jak
    czytam ludzi, którzy chwala obecny stan rzeczy - tak jest lepiej niż w
    PRL'u, ale tylko na półkach sklepów.
    Dobrze w tym kraju mają tylko banki kredytujące konsumpcję oraz właściciele
    supermarketów i monopoliści. Wszystko inne zdycha lub już zdechło.

    A "wielkopłytowe" społeczeństwo i tak wie swoje...

    pozdrawiam.