    From: The Watcher <W...@i...loop.dot.net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy
    Date: Mon, 31 May 2004 22:23:48 +0200

    Użytkownik Janusz - Vahanara napisał:

    > Nastał nam piękny 31 maj 2004 roku,
    > kiedy to Mateusz Swatek posłał(a) w świat wiadomość

    > Chwila, moment.
    > Aby nie zagalopowałeś się za daleko?
    >
    > Nie tak dawno tysiące internautów pisało listy do Marszałka, że dzięki TP
    > mamy najdroższy dostęp do internetu w Europie.
    > A ty domagasz się, by UE doprowadziła do podwyżek cen?!

    Jest kilka aspektów tej sprawy:
    * TP S.A. blokuje dostęp do własnej instrastrukty (ostatniej mili)
    * TP S.A. równoczenie sprzedaje dostęp do infrastruktury + Internet
    klientom indywidualnym TANIEJ niż "operatorom" lokalnym ->
    praktyki monopolistyczne, jak ten sam drut może kosztować kilka razy
    więcej w zależności do cego ma służyć ??
    * (p)osły zapewniły nam że bycie operatorem małym/średnim prawie się
    nie opłaca, ustanowienie zwolnienia z VAT było czystym kretynizmem i
    prezentem dla TP S.A. (IMHO powinno się za to zaskarżyć do trybunału
    europejskiego za "niedozwolone finansowanie", przez _zarżnięcie_
    konkurencji)
    * już niedługo klient znów będzie miał wybór tepsa, tepsa albo tepsa
    gdyż lokalnie sieci padną, dobite przez państwo

    > Zaprzyjaźniona wróżka spojrzała w szklaną kulę i zawyrokowała, że dużego
    > poparcia "użyszkodników" mieć nie będziesz.

    Poparcie myślących będzie miał.

    Pół roku temu sam chciałem założyć firmę oferującą dostęp do Internetu
    na terenie osiedla/masta i teraz widzę że wtopiłbym kasę.

    --
    "Gdyby marzycieli brać serio, musiano by wydatnie rozbudować Izby
    Wytrzeźwień." (Horacy Safrin)