  • Data: 2004-06-01 05:55:32
    Temat: Re: NEO 128 - dumpingowa polityka tepsy
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...TO.komorka.org> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Siejka wrote:

    > IMHO tą sprawą powinien zająć się ktoś odpowiedzialny za ceny dumpingowe,
    > nie wiem ile kosztuje półka dostępowa (i ile jest na niej modułów dsla) ale
    > sądzę że przy abonamencie 59 zł zwrot kosztów instalacji w danej
    > miejscowości zajmie długie lata (a gdzie zysk, opłaty za łącze, utrzymanie
    > infrastruktury itp.)

    W 2002 koszt roczny ADSL to ok. 330 USD (w tym koszty instalacyjne 65
    USD). W 2002 lekko ponizej 200. Mamy rok 2004.

    59 zl to mniej wiecej 15 USD, czyli rocznie 180. Czy ktos nadal widzi tu
    gdzieś dumping? Bo ja widzę marżę dla najdroższej usługi (640 kbps) na
    poziomie przynajmniej 300%, bo nie znam współczynnika dla roku 2004. ;-)

    Ceny wzięte z pewnego kraju, gdzie istnieje kilku operatorów i MUSZĄ być
    optymalizowane i non-stop redukowane, a nie nadmuchiwane w nieskończoność.

    M.