eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNASKRe: NASK
  • Data: 2002-08-11 19:09:03
    Temat: Re: NASK
    Od: wladek <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 02-08-08 15:43, Użytkownik Lukasz Komsta napisał:

    > Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
    > bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
    > wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    > terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.

    Przykro mi, mój drogi Pinokio, ale Twój długi nos wystaje mi z ekranu.

    Trudny do opanowania bałagan w systemie wystawiania faktur NASK jeszcze
    zimą 2001/2002 był dla NASK poważnym problemem.

    W szczególności:
    1. faktury były rutynowo wysyłane na przypadkowe adresy lub wcale nie
    były wysyłane.

    2. systemy i zespoły obługujące faktury i rejestrację domen nie były
    powiązane, a więc adresy i dane podawane w formularzu zamówienia lub
    WHOIS były ręcznie przepisywane do systemu fakturującego, co generowało
    liczne błędy w nazwach firm, adresach, a nawet dacie wystawienia. Wiele
    faktur z takimi błędami sam otrzymałem (lub nigdy nie otrzymałem...) lub
    widziałem u innych.

    W szczególności programowo ignorowano wskazówki podane przez użytkownika
    w polu 'adres do korespondencji'. Osoba odpowiedzialna za ten problem
    zbyła go mniej więcej w tym stylu: 'zajmowanie się z tymi adresami jest
    zbyt kłopotliwe, a firma powinna odbierać listy pod adresem, na który
    NASK je wysyła (!)'

    3. NASK z zasady nie poprawiał nawet oczywistych błędów w fakturach (na
    przykład w nazwie lub adresie odbiorcy faktury lub jej dacie), gdyż
    podobno wystawienie faktury korygującej jest zbyt kłopotliwe 'przy tylu
    klientach zawracających nam o to głowę'.

    4. Osoby odbierające wiosną 2002 telefony (gdy wreszcie ktokolwiek je
    odebrał) wyróżniały się agresywnym i leceważącym traktowania
    interesanta, nie potrafiły natomiast udzielić sensownych informacji.

    Cezar Cichocki:
    " żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w
    NASK że w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie
    poleconym) to niechże chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". (...)
    Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem "

    Dokładnie ten sam pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem rok temu, ale
    podobno w ówczesnych warunkach lokalowych NASK utrzymywanie
    korespondencji elektronicznej wiązało się z ogromnymi trudnościami
    technicznymi. Od dwóch miesięcy NASK urzęduje w nowiutkim biurowcu,
    którego lśniący front ozdobiony dwoma wielkimi neonami przyćmiewa gmach
    dawnego PKPG, ale jak dotąd marmurowe podłogi nie usunęły kłopotów z
    obsługą serwera pocztowego.

    Ogólnie NASK zachowuje się nie jak firma usługowa, lecz jak ważny urząd,
    który sam wybiera sprawy, którymi się zajmuje oraz listy, na które
    odpowiada. Z tej perspektywy wyposażenie nowego gabinetu dyrektora NASK
    wymaga więcej uwagi niż klienci i ich problemy.









Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: