    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: NAS z klientem VPN/PPTP
    Date: Mon, 03 Feb 2014 21:00:34 +0100

    W dniu 2014-02-03 14:27, Poldek pisze:

    > Nigdy nie próbowałem włączać ReadyNASa bez dysku, ale jestem prawie
    > pewien, że trzeba włożyć dysk, aby zalogować się do panelu WWW.
    > Dlaczego? RedyNAS tworzy na dysku twardym niewielką partycję systemową,
    > na której instaluje system operacyjny i tam są też pliki serwera WWW,
    > który obsługuje panel. W pamięci flash zawarta jest "instalka" systemu
    > operacyjnego i firmware, ale właściwy system operacyjny jest na dysku
    > twardym.

    > Ogólnie w ReadyNASie obowiązuje zasada "hot plug", czyli dyski wkłada
    > się i wyjmuje bez wyłączania urządzenia. Jednak przy pierwszym
> [...]

    Faktycznie. Zadziałał dopiero z włożonym dyskiem. Teraz już działa w
    porządku. Dysk przestawiłem do trybu RAID/JBOD volume po scrubowaniu i
    po aktualizacji systemu NAS-a z 6.0.4 (wersja pudełkowa) do 6.1.5

    Ale ten cały RAIDar jest kompletnie bezużyteczny. Sprowadza się jedynie
    (przynajmniej ta najnowsza wersja 4.3.8) do wyświetlania stanu
    włączonego urządzenia za pomocą kropki w odpowiednim kolorze,
    przypisanego urządzeniu IP i nazwy NAS-a, z numerem MAC. Gdy kliknę
    guzik "Przeglądaj" to otwiera mi okno Eksploratora Windows z dowiązanymi
    folderami NAS-a, a gdy kliknę "Konfiguracja" to otwiera mi okno z
    adresem IP NAS-a do konfigurowania urządzenia przez webpanel.

    Swoją drogą to na liście urządzeń w Moich miejscach sieciowych
    właściwości urzadzenia pokazują przekierowanie do panelu zarządzania na
    IP z numerem portu 8200 (instrukcja nie podaje tego numeru portu
    wspaniałomyślnie zakładając, że przeglądarka sama przekierowuje na
    webpanel, a nie ubije przeglądania na _własnoręcznie_ generowanym przez
    urządzenie certyfikacie.

    Generalnie urządzenie jest fajne, proste i robi to, do czego zostało
    stworzone. Do minusów mogę jeszcze zaliczyć mało aplikacji na platformę
    ARM, w porównaniu do konkurencji (jedną z nich, która jest klientem FTP
    - Monsta FTP <http://www.monstaftp.com/> i którą chciałem wykorzystać to
    kopiowania plików ze zdalnego zasobu, za ch... lerę nie udało mi się
    zmusić, by połączyła się z serwerem; wyskakuje okno komunikatu błędu
    jako aplet JS, nie da się go zamknąć i zakrywa całe okno klienta, a
    odświeżanie okna przeglądarki nic nie daje).

    Za to z pozytywnych to do zarządzania NAS-em jest rewelacyjna aplikacja
    na Androida - NAS Utils for NETGEAR ReadyNAS
    <https://play.google.com/store/apps/details?id=com.m
    d.nasutils>
    Estetyczna grafika, mnóstwo opcji - można zarządzać z sieci lokalnej,
    jak i przez połączenie ReadyCLUID z Internetu (włącznie z włączaniem i
    wyłączaniem). Miodne.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/