  • 31. Data: 2010-07-22 16:27:14
    Temat: Re: NAS niskim kosztem
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 22 Jul 2010 14:47:10 +0200
    doszła do mnie wiadomość <e...@w...kopernik.gliwice.pl>
    od Marx <M...@n...com> :

    >byc moze taki serwer tak, ale nie jest to serwer o ktorym pisze Osadnik
    >Marx

    Z ciekawości zerknąłem na stronę IBM, minimum 60W, czyli ponad
    200zł/rok.

  • 32. Data: 2010-07-22 17:58:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o usługi a nie o maszynę. Serwer WWW, a może byc postawiony na
    > dowolnym desktopie. Zdrobnienie "serwerek" polega na minimalnych jego
    > osiągach i minimalnych jego możliwościach.

    Niezupełnie można to tak oddzielić. Serwer, a na dodatek www, powinien
    chodzić bez przerwy. Nie tylko wtedy, kiedy masz coś do roboty na tym
    biednym komputerku. A wtedy żre o wiele więcej niż NAS. Chyba, że to ma być
    serwer na niby.

  • 33. Data: 2010-07-22 18:00:32
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jasiński" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > od Marx <M...@n...com> :

    > Z ciekawości zerknąłem na stronę IBM, minimum 60W, czyli ponad

    Wystarczy uruchomić zdrowy rozsądek żeby stwierdzić, że komputer musi
    zużywać więcej energii od NAS-a. Przecież nie ma cudów.

  • 34. Data: 2010-07-22 20:14:58
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marx pisze:

    > chodzilo raczej o to ze tez 30zl to owszem ale miesiecznie...
    > Marx
    Robiłem pomiar miernikiem, średnio żre 25W.
    Dlaczego tyle? nie ma dysku - jest karta CF, nie ma innych rupieci
    pożerających niepotrzebne warty - np wentylatorów, nie ma stacji CD, nie
    ma peryferiów, jedynie jest urządzanie USB, karta graficzna bo
    skiełczy), karta sieciowa i to wszystko. Poniżej 25W nie zszedłem.

    To czy dołożę NAS czy nie to zwiększy sie zużycie energii o tyle co
    zużyje dysk.
    Wiec Skoro serwerek działa to koszt jego zasalania nie istnieje. Więc
    sam dysk + Serwerek zużyje i tak mniej niż NAS.

  • 35. Data: 2010-07-22 20:16:27
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    MC pisze:
> [...]
    > chodzić bez przerwy. Nie tylko wtedy, kiedy masz coś do roboty na tym
    > biednym komputerku. A wtedy żre o wiele więcej niż NAS. Chyba, że to ma
    Alez chodzi 24 (no dobra 23,99) h na dobę i pozera waty z gniazdka. W
    kazdej chili mam do niego dostęp wykonuje zadania przezmnie zlecone ;)
    NAS mi go nie zastąpi.

  • 36. Data: 2010-07-22 22:45:09
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Alez chodzi 24 (no dobra 23,99) h na dobę i pozera waty z gniazdka. W
    > kazdej chili mam do niego dostęp wykonuje zadania przezmnie zlecone ;) NAS
    > mi go nie zastąpi.

    Pewnie, że to coś innego. Tylko nie sugeruj, że pobiera porównywalną ilość
    prądu.

  • 37. Data: 2010-07-23 05:27:23
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    > Serwer zrobiony na D945GSEJT z 2.5 calowym dyskiem powinien pobierać
    > max 15W przy pracy ciągłej, jest to max 4zł/mc, jakieś 50 zł/rok.
    Marzenia.
    Oszczędny ION z Atomem jednordzeniowym to co najmniej 20W.
    Chip 945 to przestarzały paść i "istny smok" jeśli chodzi o pobór prądu.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 38. Data: 2010-07-23 09:49:01
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Jul 2010 07:27:23 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i2b97t$pr2$1@news.onet.pl>
    od Simon <s...@A...onet.pl> :

    >Marzenia.
    >Oszczędny ION z Atomem jednordzeniowym to co najmniej 20W.
    >Chip 945 to przestarzały paść i "istny smok" jeśli chodzi o pobór prądu.

    http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t
    =54161
    http://www.silentpcreview.com/article987-page4.html

    Jeszcze mniej (<10W) będzie na Alix1D, ale i wydajność będzie sporo
    mniejsza i nie podłączysz dysku SATA(1xIDE + 1xCF).

  • 39. Data: 2010-07-23 10:16:57
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    MC pisze:

    > Pewnie, że to coś innego. Tylko nie sugeruj, że pobiera porównywalną
    > ilość prądu.
    Nie do końca, miałem ci ja dysk zewnętrzny WD MyBook, zasilany z
    zasilacza - po zrobieniu pomiarów tenże dysk zżerał sam an siebie 15W. w
    SB 7W. wiec 2 takie dyski = serwer :P

  • 40. Data: 2010-07-23 23:16:40
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 14:09:56 +0200, Marek Chmielewski napisał(a):

    > To nie był błąd SAMBY tylko starych windowsów które nie ogarniały tak
    > dużych plików..

    Jeśli już to nie był to problem żadnych windowsów, tylko systemu plików
    FAT32. Ale ja nie piszę o limitach systemów plików, lecz o problemach z
    Sambą 2.x:
    http://www.cyberciti.biz/faq/howto-access-files-grea
    ter-than-2gb-samba/

    > Zgadza się.

    > Żaden "stary" kernel nie narzucał takiego ograniczenia.
    > Ograniczeniem był używany FS(np FAT) i oprogramowanie userspace.

    Mylisz się.
    http://www.suse.de/~aj/linux_lfs.html
    http://lists.samba.org/archive/samba/2003-January/06
    0596.html

    A jeśli chodzi o starsze NAS-y to miewają one wiele ograniczeń:
    http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=32&t=13607
    http://www.pasternak.net/pix/N35-smb-cifs-limitation
    s.pdf
    --