  • 11. Data: 2010-09-14 18:30:19
    Temat: Re: NAS - co wybrać?
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    wracając do mojego wątku z 9 wrzesnia zapytam fachowców:

    http://allegro.pl/itsklep-obudowa-dysku-uls-3282-nas
    -torrent-i1220272694.html

    da radę czy będzie muliło ?? ma 2 usb, wygląda na to, ze będę mogł
    jednocześnie podłączyc go po USB do telewizora i po LANie do sieci
    (oczywiście dostęp nie będzie jednoczesny)

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 12. Data: 2010-09-14 19:00:59
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-14 20:12, Rafał Łukawski pisze:

    > Nie każdy ma czas dłubać w urządzeniach, po prostu od pewnego momentu w
    > życiu oczekuje się, że za kase otrzymuje się funkcjonalność.

    po 60 roku zycia ?

  • 13. Data: 2010-09-15 11:00:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "konieczko" <t...@o...pl> wrote in message

    > po 60 roku zycia ?

    Lodowke sam skladales? Samochod zamowiles w czesciach do samodzielnego
    montazu?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-09-15 11:48:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.09.2010 13:00, kamil pisze:
    > Lodowke sam skladales? Samochod zamowiles w czesciach do samodzielnego
    > montazu?

    Komputer jest jednak dużo bardziej zaawansowanym i wymaga-
    jącym (od użytkowników) urządzeniem, niż lodówka czy samo-
    chód.

    Owszem, dobrze, że wiele rzeczy można kupić jako gotowe
    produkty, ale siłą i podstawową cechą elektroniki kompu-
    terowej jest modułowość i możliwość dowolnego programowa-
    nia i oprogramowywania.

    Nie wdaję się w dyskusję, czy lepiej kupić gotowego NASa,
    czy składać go samego (osobiście w ogóle dziwi mnie roz-
    szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń), ale
    ostro protestuję przeciwko spłycaniu komputerów :)

    Na podobny temat wypowiada się też w swoim felietonie
    Dvorak:

    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2367202,00.asp

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 15. Data: 2010-09-15 12:15:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

> [...]
    > produkty, ale siłą i podstawową cechą elektroniki kompu-
    > terowej jest modułowość i możliwość dowolnego programowa-

    Wyglada, ze znow powrocimy do niekonczacen sie sagi 'Co na go przecietny
    uzyszkodnik'. :)

    Jesli NAS ma spelniac konkretne zalozenia (pojemnosc, funkcjonalnosc, metody
    dostepu) i gotowe pudlo je spelnia, nie widze powodu zeby nie kupic, wlaczyc
    i uzywac. U nie-przecietnych uzytkownikow dochodzi jeszcze kwestia
    poszerzania horyzontow, dlatego wiekszosc z nas ma na strychu cala siec
    zarzadzana przez telnet, zamist domowego routera plug and play. ;)

> [...]
    > szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń), ale
    > ostro protestuję przeciwko spłycaniu komputerów :)

    Samochod tez mozna miec sportowy, vana, kombi, rodzinny, 2 miejscowy, 7
    miejscowy, z dachem, kabrio, naped z przodu, tylu, AWD, diesel, benzyna,
    skrzynia manualna, automat, z reduktorem albo bez, duzy przeswit, twarde
    zawieszenie, z nawigacja albo bez.. Ostro protestuje przeciwko splycaniu
    samochodow. ;)

    A w koncu i tak chodzi o dojechanie z A do B tak samo, jak o zapisanie pliku
    X na dysku sieciowym. ;)

    > Na podobny temat wypowiada się też w swoim felietonie
    > Dvorak:
    >
    > http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2367202,00.asp

    A dzieki, ciekawe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 16. Data: 2010-09-15 16:05:14
    Temat: Re: NAS - co wybra??
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-14 20:30, VSS wrote:
    > wracaj?c do mojego w?tku z 9 wrzesnia zapytam fachowc?w:
    >
    > http://allegro.pl/itsklep-obudowa-dysku-uls-3282-nas
    -torrent-i1220272694.html

    > da rad? czy b?dzie muli?o ?? ma 2 usb, wygl?da na to, ze b?d? mog?
    > jednocze?nie pod??czyc go po USB do telewizora i po LANie do sieci
    > (oczywi?cie dost?p nie b?dzie jednoczesny)

    Raczej ślimak, interfejs 100Mbps - niech zgadne w praktyce osiagniesz
    5-8MB/s (aczkolwiek nie znam tej obudowy, więc może być mniej) przy
    prędkości dysków przekraczające 100MB/s...

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 17. Data: 2010-09-15 17:08:44
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Rafał Łukawski wrote:
    > Raczej ślimak, interfejs 100Mbps - niech zgadne w praktyce osiagniesz
    > 5-8MB/s (aczkolwiek nie znam tej obudowy, więc może być mniej) przy
    > prędkości dysków przekraczające 100MB/s...

    ale mi na prędkości jakos mocno nie zalezy, bardziej na stabilności. dysk
    będzie podpięty do telewizora i ma grac filmami.
    raz na jakiś czas zasile go kilkoma nowymi ale czy potrwa to 5 minut czy 30
    nie robi mi róznicy.

  • 18. Data: 2010-09-16 11:11:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 15.09.2010 13:48, Radosław Sokół wrote:
    > czy składać go samego (osobiście w ogóle dziwi mnie roz-
    > szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń)
    a mnie nie. Ponieważ określanie tych urządzeń jako NAS jest
    niedopowiedzeniem. To tylko jedna z ich funkcji.
    Tak naprawdę to teraz istnieje na rynku dużo urządzeń, które częściowo
    powielają swoje funkcje, np:
    - tuner telewizji cyfrowej
    - router
    - bramka VOIP
    - stacja multimedialna (odtwarzacze różnych formatów)
    Urządzenia te bardzo często mogą mogą spełniać funkcję NAS (bo mają USB
    i interfejsy sieciowe).

    Każde z tych urządzeń to po prostu komputer z jakimś OS (często linux) -
    tyle że mają różne interfejsy, procesory i ilości pamięci.
    Cała ich atrakcyjność jest w tym, że są specjalizowane (a więc łatwe w
    obsłudze), z małym poborem prądu, zamknięte w kompaktowej obudowie i
    przede wszystkim tanie.
    Marx

  • 19. Data: 2010-09-17 21:04:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Komputer jest jednak dużo bardziej zaawansowanym i wymaga-
    > jącym (od użytkowników) urządzeniem, niż lodówka czy samo-
    > chód.

    Nic podobnego. Spróbuj samodzielnie wymienić jakąś część, np. silnik w
    lodówce, to zauważysz różnicę.

    > Owszem, dobrze, że wiele rzeczy można kupić jako gotowe
    > produkty, ale siłą i podstawową cechą elektroniki kompu-
    > terowej jest modułowość i możliwość dowolnego programowa-
    > nia i oprogramowywania.

    Ta cecha się niestety kurczy. Coraz więcej jest gotowych produktów czego
    najlepszym przykładem jest wypieranie desktopów przez laptopy, netbooki i
    inne takie.

> [...]
    > szerzająca się ostatnio popularność tych urządzeń), ale
    > ostro protestuję przeciwko spłycaniu komputerów :)

    Nie ma w tym nic dziwnego, że pojawieniu się w domu drugiego i trzeciego
    komputera towarzyszy zapotrzebowanie na jakąś formę wspólnej pamięci. Raczej
    byłoby dziwne gdyby było inaczej.

  • 20. Data: 2010-09-17 21:09:07
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > da radę czy będzie muliło ?? ma 2 usb, wygląda na to, ze będę mogł
    > jednocześnie podłączyc go po USB do telewizora i po LANie do sieci
    > (oczywiście dostęp nie będzie jednoczesny)
    ->
    Ciekawe czy po USB i po sieci będziesz miał dostęp do tej samej partycji.