  • 21. Data: 2009-11-09 06:26:47
    Temat: Re: N dla początkującego
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Leszek pisze:

> [...]
    > (jest na niej kilka fajnych muzycznych, informacyjnych po angielsku i
    > niemieckich HD). Czytałem, że antena od N-ki jest kiepska. Wziąłem
    > antenę od instalatorów i obraz jest ekstra, nigdy nie ma zakłóceń,
    > jakość cały czas 100%.
    > 2. 2 kable są konieczne do życia, przynajmniej w moim przypadku.
    > 3. N-ka zleca instalację autoryzowanemu instalatorowi. Na infolinii
    > podają uśredniony koszt 200 zł za instalację + około 100 zł za antenę,
    > ale to są bujdy. W moim przypadku policzyli sobie 350 zł za robociznę,

    jaka lokalizacja, bo ja za instalacje biorę znacznie mniej i pytają
    co tak drogo ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 22. Data: 2009-11-09 07:12:31
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    > Znaczy sie ja caly czas przypadkiem anteny ustawiam? Dzieki za informacje
    > :)

    Jeśli robisz to na paski w tunerze, to na 100% nie jest dokładne ustawienie.

  • 23. Data: 2009-11-09 07:15:39
    Od: "zeeltom" <z...@g...com>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > bez najprostszego przyrządu dokładnie nie ustawisz.
    >
    > Prostym przyrządem to można sobie najwyżej znaleźć satelitę ...

    Zależy od umiejętności, praktyki i pewnych sztuczek z konwerterem, ale można
    nie tylko znaleźć satelitę, ale nawet wiedzieć, który to satelita.
    Niekoniecznie trzeba mieć przyrząd za parę tysięcy złotych.

  • 24. Data: 2009-11-09 07:25:14
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    zeeltom pisze:

> [...]
    > można nie tylko znaleźć satelitę, ale nawet wiedzieć, który to satelita.
    > Niekoniecznie trzeba mieć przyrząd za parę tysięcy złotych.

    pytanie po co kupować przyrząd skoro można stawiać bez?

  • 25. Data: 2009-11-09 07:47:31
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > Jeśli robisz to na paski w tunerze, to na 100% nie jest dokładne
    > ustawienie.

    Dokladnie. Nawet sugerujac sie max. wspolczynnikiem BER i jakoscia nie
    ustawimy dobrze anteny. U mnie zakres BER jest od ok 8-3E do 1.2-2E. Caly
    cas skacze. Deszcz czy wiatr, ustawie, za jakis czas znika. Co ciekawe, ze
    kiedy wylacze tuner z sieci i podlacze ponownie to przez jaks czas jest ok.
    Potem znowu znika. Konwerter twin. Na drugim wyjsciu podlaczony dekoder CP u
    dziecka w pokoju - zero problemow. Na n-ce rzadko mode ogladac HD, tvp1,
    tvp2 i jeszcze inne, ktore nadaja z tych samych transponderow.

    Pozdr.
    Ziomall

  • 26. Data: 2009-11-09 08:06:29
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Ziomall pisze:

> [...]
    > dziecka w pokoju - zero problemow. Na n-ce rzadko mode ogladac HD, tvp1,
    > tvp2 i jeszcze inne, ktore nadaja z tych samych transponderow.

    bo źle jest ustawiona, nawet konwerter musi być dobrze obrócony.
    polsat ma niski bitrate więc sygnał może być słabszy.
    zamiast się męczyć zamów kogoś z dobrym miernikiem i będziesz miał
    spokój. Czasami bywa tak, w zależności od lokalizacji, że trzeba
    większy talerz.
    ja mam 60 cm i konwerter quad i nawet śnieg nie przeszkadza.

  • 27. Data: 2009-11-09 08:50:15
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

> [...]
    > większy talerz.
    > ja mam 60 cm i konwerter quad i nawet śnieg nie przeszkadza.

    Ja mam 80cm i nie daje rady. Staralem sie ustawic wg. tej instrukcji -
    http://n.pl/fileadmin/pdf/n_instrukcja_samoinstalacj
    i_anteny.pdf. Ale chyba
    zrobie jak piszesz. Tylko co to znaczy z "dobrym miernikiem"? ;)

    Ziomall

  • 28. Data: 2009-11-09 09:25:11
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Ziomall pisze:

> [...]
    i_anteny.pdf. Ale chyba
    > zrobie jak piszesz. Tylko co to znaczy z "dobrym miernikiem"? ;)

    cyfrowym, który ma pomiar ber, a większość monterów zna niestety
    tylko sat findery.

  • 29. Data: 2009-11-09 10:02:10
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    pawell32 pisze:

    > jaka lokalizacja, bo ja za instalacje biorę znacznie mniej i pytają
    > co tak drogo ;-)

    Łódź, autoryzowany dystrybutor N-ki i innych platform z Kilińskiego,

  • 30. Data: 2009-11-09 10:39:01
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Leszek pisze:

    > Łódź, autoryzowany dystrybutor N-ki i innych platform z Kilińskiego,

    a mówią, że dolnośląskie droższe ;-)