  • 1. Data: 2009-12-15 13:17:28
    Temat: Myszka - co wybrać?
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    Dwie możliwości: Albo Logitech schodzi na psy albo moje zdolności
    destrukcyjne wzrosły. Kiedyś miałem Logitecha, takiego czarnego, OEM i
    był nie do zdarcia. Rewelacyjna mysz. Poszła do ludzi ze starym kompem.
    Teraz używam Logitecha Laser G5 w którym padło kółko (sporo używam), w
    miedzyczasie używałem innego logitechowego OEM-a w którym z kolei padł
    lewy klawisz. Musze nabyc coś nowego i teraz pytanie: Co? ma być wygodne
    i nie do zdarcia. Logitecha chyba raczej odpuszczę, nie sądze abym
    dostał coś lepszego od G5 dlatego zwróciłem się w stronę produktów
    Steelseries i Razer. Co polecacie? jaki model i dlaczego akurat ten?
    Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

    P.S. Gratulacje z okazji zajechania G5 już odbierałem :)
    --
    "Komunizm to ustrój, w którym lud pracujący miast i wsi będzie zjadał
    owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

  • 2. Data: 2009-12-15 17:55:14
    Temat: Re: Myszka - co wybrać?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg8299$48q$3@news.onet.pl>, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):

    > Dwie możliwości: Albo Logitech schodzi na psy albo moje zdolności
    > destrukcyjne wzrosły. Kiedyś miałem Logitecha, takiego czarnego, OEM i
    > był nie do zdarcia. Rewelacyjna mysz. Poszła do ludzi ze starym kompem.

    U nas w firmie tylko logitech. U96 i S96 oraz chyba jedna S90 przez
    przypadek wpadła. Wszystkie pracują od 3 lat i nie ma z nimi żadnych
    problemów. Ilość sztuk, to około 20 (musiałbym dokładnie policzyć).

    > Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

    Może to przez te gry...? Bo u nas użytkownicy jakoś nie mogą ich
    zamęczyć.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-15 19:44:36
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <...@v...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Mam Microsoft IntelliMouse Optical USB.
    Mam od... 6 lat na pewno jak nie lepiej.
    Zepsuć sie to nie chce a może bym coś nowego sobie kupił. Tylko nie widze
    nastepcy.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-12-15 20:48:29
    Od: "dos4fl" <d...@o...pl>

    bawie sie myszami od 89 roku i teraz polece myche microsoft wheel mouse
    optical (nie basic) ta siwecaca z tylu na czerwono, po roznych logitechach i
    geniusach naprawde mi pasuje. przede wszystkim wygodna

  • 5. Data: 2009-12-15 22:05:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Andrzej Zbierzchowski pisze:
    > Teraz używam Logitecha Laser G5 w którym padło kółko (sporo używam), w

    W jakim sensie "padło"?

    Kółko trzeba regularnie czyścić, inaczej zaczyna zachowywać
    się dziwnie lub w ogóle przestaje działać. Piękne "koty" z
    kurzu się zbierają na przesłonie rolki...

    A klawisz to klasyka, trzeba przelutować nowy mikrostyk i
    działa znowu jak ta lala.

    Ja używam już któryś rok MouseMan Optical Dual Sensor i
    z okresowymi naprawami i przeglądami działa rewelacyjnie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-12-15 22:40:32
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

> [...]
    > Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...
    >
    > P.S. Gratulacje z okazji zajechania G5 już odbierałem :)

    Moja G5 też ducha wyzioneła ale to przez działanie siły wyższej, czyt. zdeptana
    podczas
    przeprowadzki, to najlepsza mysz jaką w życiu miałem - miałem ją ponad 3lata, w tym
    czasie zużyła 2
    pary ślizgaczy (nie licząc seryjnych) - to obrazuje poziom jej eksploatacji,
    oczywiście używana na
    podkładce, po jej zgonie kupiłem coś na szybko - i był to razer deathadder, który
    jest moim zdaniem
    do chrzanu (używam już jakiś rok), zalet względem G5 niema żadnych - jak mi tylko
    zdechnie to kupuje
    spowrotem G5, oczywiśćie mam nadzieje że uda mi się dorwać stary model koloru
    stalowo-rdzawego. Ja
    gdybym miał okazję to kupił bym G5 spowrotem. Razer jest strasznie przereklamowany,
    mam wspomnianego
    wcześniej deathaddera oraz copperhead którego oczywiście nie kupiłem a dostałem, i
    nie polecam,
    oczywiście złe nie są, o niebo lepsze od wszelkiej maści A4techów, ale jedyne co mają
    fajnego to
    pudełko. Porównując Deathaddera do G5:

    (-) Śliskie boki
    (-) Brak jakiegokolwiek wspornika pod kciuk, który jeździ po podkładce
    (-) Zużywające się przyciski, po 9 miesiącach wytarły się styki, i myszka nie łapała
    za każdym
    razem, poradziłem sobie z tym podklejając na styk kawałek (0,5mm×2mm) kartki A4
    (-) Skręcający się kabel
    (-) Wycierająca się ,,antypoślizgowa" powłoka (na lewym przycisku mam już goły
    plastik)
    (-) Śliskie kółko, lekko spocona dłoń i palec się po nim ślizga
    (-) Szybko zużywające się ślizgacze (6 miesięcy na szmaciance)
    (-) Nieco przymała (dla mnie, rozmiarowo jest raczej standardowa)
    (-) Przyciski boczne są mało ergonomiczne, szczególnie drugi, trzeba mocno zginać
    kciuk aby go wcisnąć
    (-) Sterownik który u mnie wywalił BSOD już 27(!) razy (różne wersje)
    (-) Ergonomia, ogólnie jest przyzwoicie, ale brak wsparcia pod kciuk to niestety duży
    minus
    (-) Brak możliwości dynamicznego zmieniania rozdzielczości pracy, można zdefiniowac
    jedynie 2
    wartości i przypisac je do dwóch bocznych klawiszy

    (+) Sterownik, oferuje nieco ciekawsze funkcje niż SetPoint logitecha
    (+) Ślizgacze, które ,,ślizgają" lepiej
    (+) Opakowanie, instrukcja, płyta ze sterownikami - fajnie zaprojektowane

    Myszy wykorzystuję głównie do pracy w pakiecie Adobe CS3 - i w tym zastosowaniu G5
    była królem (a
    myszy miałem sporo) Od czasu do czasu także gram - szczególnie Quake III i
    battlefield 2, oraz inne
    wszelkiej maści FPSy - oczywiście tutaj mysz także sprawdzała się znakomicie. Tak jak
    pisałem
    wcześniej jeśli będe miał możliwośc kupię G5 znowu, w porównaniu z razerami (bo w
    zasadzie tylko
    razer i logitech liczą sie na szczurzym rynku) G5 to mysz pancerna i bezawaryjna, w
    marcu poleciłem
    jej zakup znajomemu - też jest zadowolony.

    --
    www.blog.vcore.pl o Blog prywatny

    www.webprogress.com.pl o WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

  • 7. Data: 2009-12-15 23:30:35
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

[...]

    A ja zmieniam mysz co roku i nie mam problemów...

    Feromon

  • 8. Data: 2009-12-15 23:30:46
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2009-12-15 23:05, Radosław Sokół pisze:
    > Kółko trzeba regularnie czyścić, inaczej zaczyna zachowywać
    > się dziwnie lub w ogóle przestaje działać. Piękne "koty" z
    > kurzu się zbierają na przesłonie rolki...

    Radosławie, masz u mnie flaszkę.

    :D :D :D :D :D

  • 9. Data: 2009-12-17 14:17:04
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Andrzej Zbierzchowski pisze:

    > Steelseries i Razer. Co polecacie? jaki model i dlaczego akurat ten?
    > Zastosowanie to będzie głównie net, obróbka zdjęć i gry - zwłaszcza FPS...

    Witam
    Do gry to tylko Razer.
    Mam Razer Diamondback, super mysz.
    Rozbudowany sterownik pozwala dopasować się do wszystkiego.
    Szybka i precyzyjna.