  • 1. Data: 2009-09-02 10:10:07
    Temat: Mysz PS/2
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas
    działania systemu?
    JaC

  • 2. Data: 2009-09-02 10:12:30
    Temat: Re: Mysz PS/2
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Wednesday 02 September 2009 12:10, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy
    > PS/2 podczas działania systemu? JaC

    Upalenie portu, albo i całej płyty. Widziałem skutki u klientów. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-09-02 10:15:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Sep 2009 12:10:07 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas
    działania systemu?

    IMO żadne. Wielokrotnie tak robiłem. Najczęściej kolejna mysz startuje bez
    problemu choć bywa że jednak trzeba restartnąć komp.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-02 10:54:34
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2
    > podczas
    > działania systemu?
    > JaC

    Na windows, po wyciągnięciu i włożeniu myszy, przestaje ona być "widoczna".
    Restart naprawia problem. Jak jest na linuxie - niewiem, nie sprawdzałem.
    Co do sprzętowych... narazie przez prawie 20 lat, nie udało mi się uszkodzić
    żadnego pc-eta przez tą czynność.

    --
    B.G

  • 5. Data: 2009-09-02 11:04:57
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

    > Upalenie portu, albo i całej płyty. Widziałem skutki u klientów. :-)

    przez 18 lat widziałem może tylko 2-3 płyty z uszkodzonym portem klawiatury.
    Jeden to był jeszcze port AT.
    USB jest dużo bardziej awaryjne. Widziałem mnóstwo płyt powalonych
    wkładaniem pen-ów różnej maści.

  • 6. Data: 2009-09-02 11:15:17
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Doxent" napisał:

    > USB jest dużo bardziej awaryjne.

    IMHO błędny wniosek. USB jest po prostu intensywniej używane mechanicznie i
    to o kilka- kilkanaście rzędów wielkości, więc odsetek uszkodzeń siłą rzeczy
    wydaje się wyższy.
    Ostatecznie - ile razy dziennie ktoś "hotpluguje" PS/2? Bo ja raz na pół
    roku. A USB - kilkanascie razy dziennie.

    JoteR

  • 7. Data: 2009-09-02 13:32:25
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h7lit9$2ra$1@news.wp.pl>, B.G napisał(a):

    > Na windows, po wyciągnięciu i włożeniu myszy, przestaje ona być "widoczna".

    Bajka.

    > Restart naprawia problem.

    Restartować trzeba tylko wtedy, gdy uruchomiło się system _bez_
    podłączonej myszy i podłącza się ją przy działającym już systemie.

    > Jak jest na linuxie - niewiem, nie sprawdzałem.

    j.w. - w trakcie pracy - żadne.

    > Co do sprzętowych... narazie przez prawie 20 lat, nie udało mi się uszkodzić
    > żadnego pc-eta przez tą czynność.

    Mi też, o ile robię to ostrożnie (żeby nie urwać wtyczki lub portu).

    Jacek

  • 8. Data: 2009-09-02 13:59:59
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

    > Upalenie portu, albo i całej płyty. Widziałem skutki u klientów. :-)

    Potwierdzam sam widzialem ww. skutki choc na szczescie nie na moim
    komputerze, choc tez czasami nie chcialo mi sie kompa wylaczac ;-)

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 9. Data: 2009-09-02 19:03:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Jakie mogą być skutki sprzętowe wkładania i wyjmowania wtyczki myszy PS/2 podczas
    działania systemu?

    1) Brak funkcjonowania myszy po jej powtórnym podłączeniu,
    wymagany jest restart.

    2) Spalenie portu PS/2, choć jest to rzadkość i tylko przy
    nieumiejętnym obchodzeniu się ze sprzętem (praca bez
    usunięcia ładunku elektrycznego z siebie, brak wyrównania
    potencjału masy między obudową komputera a myszką).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |