-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Heinzkalter" <v...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Myjnia parowa - ktos myl tym auto?
Date: Wed, 3 Aug 2011 17:18:24 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 65
Message-ID: <j1bos3$or6$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e390668$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-192-168.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1312384707 25446 87.205.192.168 (3 Aug 2011 15:18:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Aug 2011 15:18:27 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4e390668$1@news.home.net.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-User: heinzkalter
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2389591
[ ukryj nagłówki ]
"Papkin" <s...@s...net> wrote in message
news:4e390668$1@news.home.net.pl...
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
&v=wh7LDex4bsQ
>
> Film zobaczcie. NIE WIERZE w to za cholere ale czekam na wasze opinie.
>
> Piasek i pyl zlepiony i przywarty do lakieru - karcher to ruszy a auta bez
> gabki/szczotki i tak nie umyjesz na blysk. To nie jest karcher a sama para
> nie wierze by odrzucila brod tak by spadl na ziemie.
>
> Zielone panie uzywaja scierki syntetycznej nie wiem po co - po to by piach
> wbil sie w sciereczke i zmienil sciereczke w papier scierny chyba...?
>
> Nie sadze by to dzialalo, niby moge sprawdzic bo na zakupach grupowych sie
> pojawilo ale... nie dosc ze mycie zajmuje duzo czasu (koniec filmu -
> pewnie czasy to zanizone) to jeszcze wymaga rownoczesnego jechania
> szmatka za para.
>
> Para ma byc goraca - a rece to co, z metalu? Jakies wielkie cisnienie u
> wylotu to na oko nie jest, jak myc silnik w glab... itp itd. Mopy parowe
> to sprzedaja w tv markecie a co tam sprzedaja musi byc gownem. Ok tu mamy
> profesionalny, havy duty i mogacy pracowac non stop ale zasada dzialania
> ta sama.
Z racji spraw zawodowych trochę zajmuje sie myjniami, środkami tam
stosowanymi, technologią itd i powiem jedno - wybijcie sobie z głowy myjnie
parowe i mycię parą, dlaczego? Prosze bardzo:
1. Myjnie parowe wymyslono po to by obejść przepisy związane z ochrona
środowiska - czyli "nieprodukowaniem ścieków", a co za tym idzie ideą
stosowania takich urządzeń jako mobilnych. Przepisy obowiązują w krajach
takich jak nasza Kraina Uśmiechu i Włochy gdzie powstała idea mycia
parowego. Śmieją się zaś z takiej formy mycia na Wyspach i w Irlandii gdzie
nawet nie uświadczysztakiej technologii a firmy które próbowały takiej formy
czy to usług czy własnego serwisu albo zwinely dutki w miech albo wróciły do
mycia tradycyjnego.
2. Mycie parowe wymyślono w kraju gdzie na ogół jest ciepło, drogi sa
utrzymane dobrze i nie zabrudzone/zabłocone/zapiaszczone zimą zaś nie ma
soli i blota posniegowego - jednym słowem celem jest usuwanie LEKKICH
zabrudzeń, a nie hardkorowego syfu styczniowo-lutowego z polskich
nawierzchni i w tym zakresie jako tako swoją rolę takie mycie spelnia.
3. Ze względow technologicznych wygląda to tak, że para rozpuszcza brud
(zmiekcza) a finalny efekt czystego samochodu dokonuje sie szmatkami i
innymi cudownymi materialami. Szmatka nawet niech by byla z
najnowoczesniejszego cudownego materiału zawsze brud przenosi. Ogólnie
mówiac mycie takie polega na rozmazaniu brudu po samochodzie i przetarciu
szmatą. Czy komuś to odpowiada prosze ocenic samemu.
4. Jeśli bedzie wam ktoś oferował usługę mycia para to zapytajcie w jaki
sposób (bez uzycia silnego strumienia wody i ospowiednich srodkow
chemicznych) oczyści zakamienione na rudo felgi i kołpaki? Bardziej
zaawansowani moga zapytać o mycie silnika, podwozia po zimie...
5. Czyszczenie wnetrza jest za to rzecza ktorą ostatecznie mozna wykonac
parą, aczkolwiek skóra nie lubi gorącej wody (w ogóle nie lubi wody) czy
pary a już napewno środki do prania tapicerki (te profesjonalne) mają to do
siebie że używa sie ich z zimna wodą (często jest tam amoniak - a jak go nie
ma to nie zawsze czyszcza) lub sterynian sodu - używanie tych środkow w
postaci lotnej jest co najmniej niekomfortowe.
Podsumuwując: Cała idea ekologiczności takiego serwisu polega na tym, że
brud, którego ktos tam nie chce wlewać do kanalizacji lub srodowiska jest
roztarty po samochodzie a reszta zostaje w szmacie, która się albo wyrzuca
(do srodowiska) albo pierze (tez do srodowiska).
HK
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.11 18:52 Olo
- 03.08.11 18:55 Waldek Godel
- 03.08.11 19:35 Papkin
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=