  • 1. Data: 2010-04-06 23:57:49
    Temat: Mycie samochodu w garażu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    0. Czy mycie samochodu we własnym garażu znajdującym się pod blokiem jest dozwolone?
    1. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w takim myciu? Głownie chodzi mi o automagiczne
    mycie podwozia po przyjeździe do garażu.

    Mam w garażu elektryczność i wodę oraz dziurę w podłodze połączoną
    z kanalizacją -- chętnie bym mył tam samochód przynajmniej od dołu,
    choć najchętniej cały. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2010-04-07 00:03:49
    Temat: Re: Mycie samochodu w garażu
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    >
    > Mam w garażu elektryczność i wodę oraz dziurę w podłodze połączoną
    > z kanalizacją -- chętnie bym mył tam samochód przynajmniej od dołu,

    Masz nadmiar wolnego czasu. Chcesz go wykorzystać na coś pożytecznego?
    :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2010-04-07 00:33:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" hpgb5h$qi0$...@n...dialog.net.pl

    > Masz nadmiar wolnego czasu. Chcesz go wykorzystać na coś pożytecznego?
    > :)

    No cóż... Pomyliły się Tobie wątki... Przytrafia się najlepszym... :)
    Nie martw się... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-04-07 01:31:05
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 6 Kwi, 23:57, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >
    > Mam w garażu elektryczność i wodę oraz dziurę w podłodze połączoną
    > z kanalizacją -- chętnie bym mył tam samochód przynajmniej od dołu,
    Myślę że w myśl obowiązujących przepisów nie będzie dozwolone.
    Stanowislko do mycia pojazdów powinno być wyposażone w odpowienie
    neutralizatory: osadniki cząstek stałych i separatory tłuszczu (oleju)
    przed odpływem do kanalizacji wody używanej do mycia.
    Myślę także że izolacja przeciwwilgociowa i przeciwwodna garażu nie
    będzie odpowiednia by wykorzystać go jako myjnię - może następować
    systematycznie zawilgocenie i degradacja ścian bloku w którym jest
    wybudowany garaż.

    Technicznie mycie podwozia można dość prosto zrobić: wózek z głowicą
    obrotową myjki ćiśnieniowej i choćby ręcznie przeciągnięcie go pod
    pojazdem na lince prowadzącej zamocowanej w bloczkach lub bardziej
    automatyczne z napędem i wyłącznikami/przełącznikami krancowymi lub
    barierą IR.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-04-07 02:50:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jackare" 2...@u...goo
    glegroups.com

> [...]

    : neutralizatory: osadniki cząstek stałych i separatory tłuszczu (oleju)
    : przed odpływem do kanalizacji wody używanej do mycia.

    To akurat nie byłoby takie trudne, gdyby okazało się konieczne do wykonania.

[...]

    0. Gdy z powodu braku wentylacji wilgotniał garaż (razem
    z samochodem -- korodującym) nikogo to nie martwiło.
    1. Gdy (w połowie lat dziewięćdziesiątych) kupowałem garaż,
    mówiono mi, że będę mógł w nim myć samochód.
    2. Czy są jakieś konkretne regulacje prawne zabraniające
    mycia samochodu w garażu?

[...]

    Szukam kogoś, kto ma jakieś doświadczenia w tej materii. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-04-07 07:14:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > 0. Czy mycie samochodu we własnym garażu znajdującym się pod blokiem
    > jest dozwolone?

    A skuterem po lesie już sobie poeneueliłeś? ;)

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-07 08:05:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:hpgcrl$sns$1@inews.gazeta.pl...

    > "Marcin "Kenickie" Mydlak" hpgb5h$qi0$...@n...dialog.net.pl

    > No cóż... Pomyliły się Tobie wątki... Przytrafia się najlepszym... :)
    > Nie martw się... :)

    nie, nie pomyliły mu sie.
    Mycie na automacie kosztuje 10-20 zł, na ręcznej 10-20zł, samoobsługowe
    bezdotykowe 10-20zł

    Pomysl, czy opłaca Ci sie robic bałagan w garażu, zastanawiać nad tym czy
    mozna, czy nie, brudzić sie w ciasnym zamkniętym i pewnie ciemnym, albo
    przynajmniej nie jasnym pomieszczeniu ... a później moze zauważysz, ze wątki
    sie nikomu nie pomyliły... bo jedynym logicznym wytłumaczeniem chęci mycia w
    auta w niewygodnym grazu moze być za duzo wolnego czasu i potraktowanie tego
    jak hobby...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 8. Data: 2010-04-07 08:07:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 6 Kwi, 23:57, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Myślę że w myśl obowiązujących przepisów nie będzie dozwolone.
    > Stanowislko do mycia pojazdów powinno być wyposażone w
    (...)

    stanowisko do mycia samochodów nie jest potrzebne do umycia wlasnego auta
    tylko dla świadczenia takiej usługi.

    Popraw mnie, jesli sie myle.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-04-07 09:03:35
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...

    > (...)
    >

    > stanowisko do mycia samochodów nie jest potrzebne do umycia wlasnego auta
    > tylko dla świadczenia takiej usługi.
    >

    > Popraw mnie, jesli sie myle.

    mylisz się...
    wprowadzanie substancji ropopochodnych do kanalizacji (nieuniknione
    przy myciu auta) jest zabronione nawet gdy myjesz tylko własny samochód
    a nie znam garaży w budynkach mieszkalnych, które by miały separatory
    w standardzie...

  • 10. Data: 2010-04-07 10:15:42
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > 0. Czy mycie samochodu we własnym garażu znajdującym się
    > pod blokiem jest dozwolone?

    Nie. M. in. z powodów jak niżej...

    > Mam w garażu elektryczność i wodę oraz dziurę w podłodze
    > połączoną
    > z kanalizacją

    Zużyty olej też wylewasz do tej kanalizacji? To mniej więcej
    to samo...