  • 1. Data: 2009-08-25 08:03:07
    Temat: Mycie płyty :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    Ciekawe czy ktoś z was ćwiczył mycie płyty głównej w gorącej wodzie z
    detergentem? Jak późniejsze efekty? :)
    Mam *sprawną* mobo która wygląda jednak strasznie bo ktoś polał ją zupą czy
    jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-25 08:13:00
    Temat: Re: Mycie płyty :)
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Mam *sprawną* mobo która wygląda jednak strasznie bo ktoś polał ją zupą czy
    > jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)

    Szkoda wody i detergentu. Etanol lub izopropanol będą lepsze.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 3. Data: 2009-08-25 08:17:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 25 Aug 2009 10:13:00 +0200, mirekm napisał(a):

    > Szkoda wody i detergentu. Etanol lub izopropanol będą lepsze.
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > mirek

    Próbowałem etanolem ale nie rozpuszcza.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-25 08:23:52
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Mam *sprawną* mobo która wygląda jednak strasznie bo ktoś polał ją zupą czy
    > jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)

    Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

    Mniej wiecej do tego samego po takiej operacji bedzie sie nadawala twoja
    plyta glowna czyli na smietnik.

    Jesli juz Benzyna techniczna, denaturat lub najlepiej spirytus lub
    izopropanol + pedzel lub myjka ultradzwiekowa.. Nie wodka a spirytus
    pamietaj jesli chcesz zeby jeszcze troche podzialala.

  • 5. Data: 2009-08-25 08:36:27
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mam *sprawną* mobo która wygląda jednak strasznie bo ktoś polał ją zupą czy
    > jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)

    Umyj plynem do garow i woda. Wyszoruj miekka szczotka do zebow, staraj sie
    szorowac tak aby tenencja byla do wyciagania syfu spod scalakow a nie wmiatania
    syfu pod nie. Potem wysusz plyte. Nawet na cieplym kaloryferze w zimie moze to
    trwac pare godzin.

    Po tym umyj cala plyte w izopropanolu.

    Wazne aby dobrze zobaczyc czy gdzies sie jakis syf nie zasiedzial bo przy
    nowoczesnych plytach i uzytych w nich taktowaniach zupa miedzy stykami/sciezkami
    robi za calkiem ciekawy kondensator :)

    Ja tak traktowalem osrana i ozygana przez myszy plyte pod pentium 200. I dosyc
    dlugo potem dzialala, oddalem ja komus jak sobie durona600 sprawilem.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2009-08-25 09:42:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

    Bo zazwyczaj wpada razem z baterią...

    --
    marfi

    4364 (20090824) __________

  • 7. Data: 2009-08-25 09:54:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Bo zazwyczaj wpada razem z baterią...

    Za niskie napięcie.

  • 8. Data: 2009-08-25 11:08:36
    Od: diverek <d...@o...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
> [...]
    > Mam *sprawną* mobo która wygląda jednak strasznie bo ktoś polał ją zupą czy
    > jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)

    Wrzuć do zmywarki na program 50'C, ale koniecznie z opcją intensywnego
    suszenia :) Pamiętaj o niezbyt dużej ilości nabłyszczacza!

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 9. Data: 2009-08-25 11:37:19
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message

    > Za niskie napięcie.
    >
    > --
    > Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci
    > to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteś obdarzony inteligencją.

    Za niskie do czego ? Do elektrolizy ścieżek i połączeń ?

    Przeczytaj sobie co napisałeś po delimiterze.
    Hint - nie ograniczaj się do umiejętności skonfigurowania NOD32.

  • 10. Data: 2009-08-25 12:30:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Ciekawe czy ktoś z was ćwiczył mycie płyty głównej w gorącej wodzie
    > z detergentem? Jak późniejsze efekty? :)

    Ja zazwyczaj płytki z elektroniką (jeśli nie zawierają elementów stykowych
    typu mikrowitche czy DIP-y) myję pędzelkiem w kuwecie napełnionej
    rozcieńczalnikiem nitro. Efekt błyskawiczny ;-)

    JoteR