  • 11. Data: 2009-08-25 12:53:00
    Temat: Re: Mycie płyty :)
    Od: BartekK <s...@N...org>

    diverek pisze:

    > Wrzuć do zmywarki na program 50'C, ale koniecznie z opcją intensywnego
    > suszenia :) Pamiętaj o niezbyt dużej ilości nabłyszczacza!
    NIE SUSZYĆ !
    Po myciu/zmoczeniu elektroniki w jakiejkolwiek wodzie (tym bardziej z
    detergentem) nie można dopuścić do jej wyschnięcia. Woda wyschnie
    (odparuje) a cały syf zostanie, kwasowość/zasadowość wzrośnie i wyżre
    wszystko co się da (utleni styki/złącza, zrobi paskudny półprzewodzący
    osad w okolicach cyny itd).

    Jak musisz myć, to po myciu w gorącej wodzie z detergentem dokładnie
    płukaj wodą destylowaną/demineralizowaną (może być od biedy taka
    'destylowana do akumulatora' samochodowa). Po dokładnym wypłukaniu
    superczystą wodą - nie suszysz, tylko płukasz izopropanolem (czystym,
    nie technicznym), dopiero jak on wypłucze wodę- pozwalasz mu wyschnąć.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2009-08-25 18:09:56
    Od: lis6502 <s...@g...com>

    Dnia pańskiego Tue, 25 Aug 2009 11:54:45 +0200
    "qwerty" <q...@p...fm> wymodził:

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Za niskie napięcie.

    a co napięcie ma do śniedzenia kulek pod układami w bga?

  • 13. Data: 2009-08-25 19:01:37
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > jakimś innym syfem i korci mnie żeby wypróbować kąpanie... :)

    Płyty głownej nie ćwiczyłem

    Myłem płyte z telewizora (dekoder kolorów) która wpadła do zupy.
    Myłem płyty sterowniika robota zalane płynem z czyszczarki.
    Zasada zawsze była jedna - ciepła woda plus mydło plus szczoteczka (do zębów
    chociaż). Myłem do czysta i do spłukania mydła, potem wstepne wytarcie
    chłonną miękka szmatką a następnie przedmuchanie do sucha sprężonym
    powietrzem.

    TV działał dobrych pare lat i jeszcze poszedł do ludzi.
    Robot działa także już pare miesięcy.

    Izopropanol też jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czyściłem bo
    małe) i nie zawsze rusza to, co dla mydła nie stanowi problemów.

    Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za skutki tego co opisałem.
    Ja to robiłem bo nie było innego wyjścia - i tak martwa po zalaniu więc albo
    wyczyszcze albo kupa kasy na nową elektronike.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2009-08-25 19:08:40
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Za niskie napięcie.

    Bzdura, syf w wodzie powoduje piękną elektrolizę.

    A nawet bez baterii z reguły zalewa się telefon jakims piwem, sokiem czy
    innymi płynami.
    Czas gra wielką rolę.
    Jak najszybciej rozebrać, wymyć i wysuszyć. Dzień zwłoki w zalezności od
    tego czym się zalało może decydować o kompletnym zgonie.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2009-08-25 19:52:05
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Pomysl przez chwile jak wyczyscisz naloty pod elementami BGA ! Woda to
    mozna myc ale smierdzace noigi nie plyty glowne.

  • 16. Data: 2009-08-25 20:21:07
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 25 Aug 2009 21:01:37 +0200, Irokez napisał(a):

    > Izopropanol też jest fajny, ale nie w takiej skali (komóreczki czyściłem bo
    > małe) i nie zawsze rusza to, co dla mydła nie stanowi problemów.

    Izopropanolu w tym przypadku używa się do wypłukania wody z zakamarków. On
    szybko wyparuje, a woda by pozostała długo i powodowała korozję.

    --
    GLaF

  • 17. Data: 2009-08-25 20:25:42
    Od: "Harry" <m...@w...pl>

    Kilkanaście razy myłem płytę główną. Ciepła woda + płyn do mycia naczyń, potem
    płukanie samą wodą, centralnie pod prysznicem. Wstępne suszenie, potem
    izopropanol - właśnie po to, by wyparł wodę spod kulek, potem suszenie końcowe.
    Z tego co wiem sprzęt chodzi do dziś. I wiem co piszę, bo kilka lat temu -
    jeszcze siedząc w elektronice - sam te kulki układałem naprawiając nie tylko
    płyty...

    - Harry

  • 18. Data: 2009-08-26 05:00:12
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    qwerty wrote:
    > Za niskie napięcie.

    Napiecie zdecydowanie wystarczajace. W niektorych urzadzeniach, ktore
    wpadly do wody pieknie pozniej widac, ktore sciezki i luty byly pod
    napieciem. Co gorsza ciezko pozniej cokolwiek zrobic z tak utlenionym
    lutowiem i sciezkami.

    k,

  • 19. Data: 2009-08-26 10:15:28
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Wiesz co sie dzieje z telefonem komorkowym jak wpadnie do wody ?

    stara nokia zaliczyla chyba z 5 zanurzen. i jakos zyje ;p

  • 20. Data: 2009-08-26 11:01:04
    Temat: Re: Mycie plyty :)
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > stara nokia zaliczyla chyba z 5 zanurzen. i jakos zyje ;p

    Moja "kultowa" Nokia spedzila kilkanascie minut w pralce i mimo
    natychmiastowych prób "reanimacji" zmarla :(

    --
    marfi