  • 31. Data: 2014-09-28 20:37:07
    Temat: Re: Mycie płytek po montażu (ręcznym)
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <b...@w...pl>

    On 2014-09-28 11:39:53 +0000, Dariusz K. adziak said:

    > Nie pachnie toto aby pomarańczami albo lasem iglastym? Bo pierwsze co
    > mi do głowy przychodzi to wodna emulsja terpenów (czyli w koncentracie
    > będą terpeny - czy to cytrusowe, pozyskiwane ze skórek pomarańczowych
    > po wyciśnięciu soku, czy to z żywicy drzew iglastych oraz jakieś środki
    > emulgujące). Po zmieszaniu z wodą da to emulsję o dużej zdolności
    > zmywania.

    Jak dla mnie to raczej amoniakiem niż pomarańczami ;-)

  • 32. Data: 2014-09-28 21:58:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-28 20:37, Bogdan Ryszkiewicz pisze:

    > Jak dla mnie to raczej amoniakiem niż pomarańczami ;-)

    Według MSDS jest tam dietanoloamina, stąd zapach amoniaku :-)

    P.P.

  • 33. Data: 2014-09-29 18:30:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Atlantis pisze:

    > Kiedy zmyjesz większość topnika z płytki (moment, kiedy to co zostanie
    > zacznie tworzyć nalot) połóż niej kawałek czystej ściereczki. Polej ją
    > izopropanolem tak, żeby nim dokładnie nasiąkła. Potem całość pocieraj
    > pędzlem. Resztki topnika wchłoną się we włóka. Czasem trzeba tą operację
    > powtórzyć dwa albo trzy razy, żeby smugi zniknęły całkowicie.

    Albo zdmuchnąć sprężonym powietrzem mokry izopropanol nałożony
    pędzelkiem nim odparuje.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 34. Data: 2019-08-22 13:04:22
    Od: Rafal <r...@g...com>

    Witam,
    mam pytanie do sundyman-a - czy dokładne oznaczenie tego specyfiku to A4651US, bo z
    tego co widzę w grupie produktowej AQUANOX firmy Kyzen znajduje się kilka różnych
    preparatów.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 35. Data: 2019-08-22 16:04:31
    Od: Rafal <r...@g...com>

    W dniu sobota, 13 września 2014 18:33:01 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > równie dobrze można sobie przetrzeć płytkę wacikiem...
    >

    > Porządne mycie to myjka ultradźwiękowa , przynajmniej taka:
    >
    > http://allegro.pl/myjka-wanna-ultradzwiekowa-duza-17
    0-w-2-5l-i4562591856.html

> [...]
    >
    > Płyn jest dość drogi (około 300zł za 5L), ale po pierwsze można poprosić
    > o jakąś próbkę (nie jestem pewien - trzeba do nich zadzwonić) , po
    > drugie to jest koncentrat - mocno się go rozcieńcza, i wystarcza na
    > baardzo długo.
    > Takie opakowanie 5L to przypuszczam, że dla amatora to na całe życie -
    > sam kupiłem opakowanie 5L chyba z 2 lata temu, i mimo że myję sporo
    > płytek (mała produkcja) mam jeszcze chyba z połowę.
    > Oczywiście roztwór nie jest "jednorazowy" - można go używać całkiem długo.
    >
    > Takie mycie jest niezwykle skuteczne - płytka wygląda (i pachnie) jak z

    Ciekawe jak ten preparat Kyzena wypada w porównaniu do UTFLU01 z Farnell.
    Ten z Farnella również dedykowany do PCB i jest w fajnych 1L butelkach w rozsądnej
    cenie.

  • 36. Data: 2019-08-22 18:33:10
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 22.08.2019 o 16:04, Rafal pisze:

> [...]
    > Ten z Farnella również dedykowany do PCB i jest w fajnych 1L butelkach w rozsądnej

    Po zerknięciu na skład płynów: jeśli używasz nowoczesnego topnika, to
    ten drugi. Jeśli lutujesz zabytkiem typu RF800 to ten pierwszy.

    P.P.

  • 37. Data: 2019-08-23 10:53:29
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 22/08/2019 12:04, Rafal wrote:

    Troche w temacie zeby sie pośmiać :-)

    https://youtu.be/LlLDN2kn7-0?t=305

  • 38. Data: 2019-08-23 11:15:28
    Od: Rafal <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 10:53:30 UTC+2 użytkownik cezar napisał:
    > On 22/08/2019 12:04, Rafal wrote:
    >

    > Troche w temacie zeby sie pośmiać :-)
    >
    > https://youtu.be/LlLDN2kn7-0?t=305

    Jednak po samej zmywarce jeszcze trochę syfu zostało ;) Szkoda że trzeba jeszcze
    szczoteczką poprawiać ;) Może trzeba trochę wydłużyć program zmywania ;)

  • 39. Data: 2019-08-30 22:38:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-22 o 13:04, Rafal pisze:
> [...]
    tego co widzę w grupie produktowej AQUANOX firmy Kyzen znajduje się kilka różnych

    Tak, to ten. W międzyczasie sprawdzałem także KLENSTEK SMT. Ale jakoś
    mnie mi odpowiada - mam wrażenie, że pozostawia ciut więcej takiego
    białawego nalotu. No i wróciłem do tego A4651US.
    Ja używam myjki ultradźwiękowej 6L z możliwością podgrzewania : to
    ważne, bo temperatura dużo robi.

    U mnie przy 50 st.C i myciu przez 10 minut płytka wychodzi czysta.

  • 40. Data: 2019-09-01 18:36:27
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <b...@w...pl>

    On 2019-08-23 09:15:28 +0000, Rafal said:

    > Jednak po samej zmywarce jeszcze trochę syfu zostało ;) Szkoda że
    > trzeba jeszcze szczoteczką poprawiać ;) Może trzeba trochę wydłużyć
    > program zmywania ;)

    Regularnie myję w zmywarce do naczyń po w miarę dokładnym odkurzeniu.
    Bez odkurzenia mogą się zamiesić zwały pseudofilcu w zakamarkach ;-)
    Oczywiście w ten sposób myję takie płyty czy płytki, na których nie ma
    elementów mogących mieć alergię na wodę i środki myjące. Takie mycie
    sprawdza się dobrze do mycia mocno zakurzonych płyt. Nie pomaga przy
    korozji tudzież pozostałościach po lutowaniu.