  • 51. Data: 2021-10-01 19:13:21
    Temat: Re: Mycie auta
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Mam aktualnie podobny dylemat (diesel/elektryk/hybryda) - muszę kupić
    > auto, które robi 100km dziennie (wawa i okolice). Aktualnie kierowca
    > jeździ Kia Sportage, w nowym aucie chce mieć "dupę" na podobnej wysokości.
    > Sprawdzam elektryki - nawet przy tanim prądzie z własnej PV i atrakcjach
    > typu bus pasy, darmowe parkingi, rabaty u dilera itp - nie zwróci mi się
    > ten zakup w stosunku do diesla przez 8 lat.

    Słabo liczysz.
    Kup mu najtańszego e-Soula i problem załatwiony.
    Szczególnie jak skorzystasz z dotacji, to auto wyjdzie koło 100 tys.
    A dziennie oszczędzisz ze 30 zł, tygodniowo 150, miesięcznie 600, przez
    cały rok z 7-8 tys.
    Nawet licząc po koszcie prądu w drugiej taryfie, przy PV oszczędności
    będzie o 1/4 więcej.

    O ile nowy Sportage z dieslem nie kosztuje 40 tys, to się zwróci dużo
    szybciej niż w 8 lat. ;-)

  • 52. Data: 2021-10-01 19:15:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2021 o 16:21, J.F pisze:

    > To by tlumaczylo ... ale wrocili na stale?
    > Bo jak tam pracowali, to pewnie i prawo do dalszego pobytu maja.

    > A wczesniej placili lepiej ?

    Nie, ale rotacja załatwiała sprawę - na miejsce starych przybywali nowi.
    Teraz nie przybywają, więc dziura się powiększa i sprawa się rypła.

    > Wydaje mi sie, ze po angielsku czytalem.

    Ale u źródeł, czy w czymś w stylu spiderwen?

    > Jak widac - chca wpuscic, ale na 3 miesiace ...

    O tym trzeba byo myśleć 6 miesięcy temu.
    A oni nadal tylko "chcą".
    To tak jak PIS z Turowem - od 5 lat tylko udaje że coś chce.

  • 53. Data: 2021-10-01 23:59:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sj3s6p$dl1$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Dzis dizel na Shellu, ktory wczoraj byl zamkniety po 1.42/l. Na
    > Esso tez zniknelo info o brakach. Kolejki na stacjach zniknely,
    > wiec pewnie ci co kupowali na zapas stoja teraz w kolejce po
    > papier toaletowy.

    Śledzili cystenę z cementem na który CPN jedzie.
    Az trudno uwierzyć.

    Johnny Anderson's double-bellied mortar tanker was followed to a
    building site by people looking for petrol.

    https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-northamptonshi
    re-58767230

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 54. Data: 2021-10-02 00:26:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:nj6dvqc941iy$.1w6hq98pzodrc$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Pokretlo ma jedna wade - trudno zmienic nastawe programem.
    >
    > Chyba, ze to tylko zadajnik, a nie potencjometr regulujacy
    > glosnosc.

    oj Boh to był zadajnik

  • 55. Data: 2021-10-04 11:01:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2021 22:59, PiteR wrote:
> [...]
    > Az trudno uwierzyć.
    >
    > Johnny Anderson's double-bellied mortar tanker was followed to a
    > building site by people looking for petrol.

    Czytalem, mi wcale nie jest w to trudno uwierzyc.

  • 56. Data: 2021-10-04 11:08:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Oct 2021 22:59:23 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > Az trudno uwierzyć.
    >
    > Johnny Anderson's double-bellied mortar tanker was followed to a
    > building site by people looking for petrol.

    Cysterna to cysterna :-)

    No coz, moze teraz zrozumieja co sie u nas dzialo w latach 80-tych ...
    choc przeciez kartki sami mieli i to dlugo ...

    J.

  • 57. Data: 2021-10-19 08:37:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 19:13 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > cały rok z 7-8 tys.
    > Nawet licząc po koszcie prądu w drugiej taryfie, przy PV oszczędności

    Przekonałeś mnie :-) - sprawdziłem jeszcze raz xls'a i zamówiłem w końcu
    e-C4 shine. Do odbioru w drugiej połowie kwietnia z niewielką szansą na
    wcześniejszą dostawę.
    Jeszcze dwa tygodnie temu miałem terminy w kia, hyundai i psa na koniec
    grudnia. W ubiegłym tygodniu zrobiła się u wszystkich "obsuwa" i terminy
    na "po wakacjach". Jakieś szaleństwo...przy spalinowych nikt już nie
    gwarantuje żadnego rozsądnego terminu.

    TG

  • 58. Data: 2021-10-19 15:03:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przekonałeś mnie :-) - sprawdziłem jeszcze raz xls'a i zamówiłem w końcu
    > e-C4 shine.

    Gratulacje.

    >Do odbioru w drugiej połowie kwietnia z niewielką szansą na
    > wcześniejszą dostawę.

    Soule są od ręki do wzięcia....

  • 59. Data: 2021-10-19 15:11:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 15:03 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Soule są od ręki do wzięcia....

    Jak by to powiedzieć, "nie trafia w gust" ten Soul...
    Ale z tym "od ręki" to może być ściema - wszystkie nowe elektryki z
    otomoto o które pytałem, ogłaszane jako "u nas od ręki, do odbioru itp"
    były na zamówienie. U dielera nawet drugi raz nie mogłem się przejechać
    eniro - bo go sprzedali i wawie nie ma żadnego demo. Kolejne demo ma być
    dopiero w połowie grudnia.

    TG

  • 60. Data: 2021-10-19 15:15:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-10-2021 o 15:11, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jak by to powiedzieć, "nie trafia w gust" ten Soul...

    Jasne, rozumiem.
    To auto wzbudza skrajne emocje.

    > Ale z tym "od ręki" to może być ściema

    Nie jest.
    Gdybym chciał mógłbym w sobotę takiego kupić.
    Tyle że kredytu 50/50 0% nie chcieli dać na firmę...

    Ale z drugiej strony wiadomo, że ogłoszeń jest więcej niż faktycznych sztuk.