  • 71. Data: 2019-06-19 19:38:52
    Temat: Re: Musk i jego 12 000 satelit
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a6d4d$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    ale sukcesywnie, zbliża się do Ziemi.

    > Nie o to chodzi - z uwagi na siły pływowe Ksieżyc sie oddala ...

    Nie neguję (choć i nie rozumiem) ciągłego (nieperiodycznego) oddalania
    się Księżyca od Ziemi. Dodaję jedynie dodatkowe (prostsze) zmiany, choć
    Liwiusz akurat miał na swej myśli ciągłe/nieperiodyczne zbliżanie...

    Dodaję, aby zauważyć, że taki satelita wcale nie orbituje po okręgu
    a orbity ogólnie (skoro wchodzimy na orbitę Księżyca) mogą być zupełnie różne.

    > spowalniajac obracanie Ziemii

    Spowalniając ruch Ziemi wokoło ziemskiej osi?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 72. Data: 2019-06-20 02:56:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-19, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > Bez względu na to, czy to fotka uzyskana dzięki skaningowemu
    > mikroskopowi elektronowemu czy nie -- istnienie mikroskopu
    > elektronowego jest faktem a takie mikroskopy opierają się
    > o falową naturę elektronu, zatem dowodzą swym istnieniem
    > tejże falowości.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Skaningowy_mikroskop_e
    lektronowy

    W funkcji podstawowej raczej operają sie o nawalanie piłeczkami :)

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2019-06-20 12:39:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-19 o 15:11, J.F. pisze:
    > Ale satelita jest blizej Ziemii

    Na litość boską - Ziemi! Wiesz, że teraz wszystko, co napisałeś na te
    fizyczne tematy, należałoby właściwie olać, podobnie jak twój głos w
    dyskusjach - człowiek, który nie ogarnia elementarnych podstaw tym
    bardziej nie ogarnie fizyki na poziomie szkoły średniej.

    Ja na przykład na podstawie tego błędu wnioskuję, że w swoim życiu
    bardzo mało przeczytałeś książek, zwłaszcza na tematy
    przyrodniczo-fizyczne (gdzie to słowo występuje dość często), co
    uprawnia mnie to takiego osądu ciebie jak wyżej.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2019-06-20 18:36:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 5d0b6259$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > Na litość boską - Ziemi!

    Jak trwoga to do boga? ;) Liwiuszu -- IMO ani
    Bóg, ani bóg nie okaże Ci litości w tym miejscu.
    JF popełnił drobny błąd, który niewiele wnosi.
    Być może JF ma kłopoty z klawiaturą, być może
    ma jakiś problem z palcami czy wzrokiem...

> [...]
    olać, podobnie jak twój głos w dyskusjach -
    > człowiek, który nie ogarnia elementarnych podstaw tym bardziej nie ogarnie fizyki

    JF stale gwałci ;) ortografię -- unikaniem polskich diakrytyków.

> [...]
    > przyrodniczo-fizyczne (gdzie to słowo występuje dość często),
    > co uprawnia mnie to takiego osądu ciebie jak wyżej.

    0. Pisownia końcowego i jest w polskim języku bardzo zawiła.
    (umiesz podać zasady w kilkunastu zdaniach?)
    1. Sprawdź, czy JF popełnia ten błąd stale/permanentnie.
    2. Sprawdź, czy JF nie prowokuje...

    Wg mnie ten błąd niewiele wnosi. [mniej niż Ty?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 75. Data: 2019-06-20 18:42:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" fRAOE.92394$T...@f...ams1

    lektronowy

    > W funkcji podstawowej raczej operają sie o nawalanie piłeczkami :)

    Bez wdawania się w zawiłości poznania (w tym wypadku mikroskopowe) zapytam:

    - czy wg Ciebie jakikolwiek mikroskop elektronowy potwierdza istnienie fal
    elektronowych?

    [czy Marcin Debowski nie wie, że każda poruszająca się piłeczka wykazuje **także**
    właściwości falowe? raczej wie o istnieniu fal materii, zatem wie, że strzelamy
    elektronami lub fotonami a uzyskujemy -- fale!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 76. Data: 2019-06-20 19:01:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a6d4d$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Nie o to chodzi - z uwagi na siły pływowe Ksieżyc sie oddala ... spowalniajac
    obracanie Ziemii

    Tylko pytam:
    Co mają siły pływowe do oddalania się Księżyca od Ziemi?

    Może Księżyc po postu wyrwał się z Ziemi i stale oddala
    od Ziemi, bo ma za dużą szybkość? Może oddali się na
    ,,swą'' (adekwatną do szybkości Księżyca) orbitę
    i zaprzestanie oddalania?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 77. Data: 2019-06-20 19:18:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0bb785$0$505$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > JF popełnił drobny błąd, który niewiele wnosi.
    > Być może JF ma kłopoty z klawiaturą, być może
    > ma jakiś problem z palcami czy wzrokiem...

    Niestety -- JF permanentnie powtarza ten błąd...
    Liwiuszu -- zwracam honor...

    [ale nie do końca zwracam?]

    Dlaczego dopiero teraz? -- skoro JF tak pisze od dawna...

    > JF stale gwałci ;) ortografię -- unikaniem polskich diakrytyków.

    przeczytałeś książek, zwłaszcza na tematy

    Wprawdzie fizyka jest wszędzie, ;) ale przyrody poza Ziemią
    nie ma zbyt wiele... -- niełatwo czytać o przyrodzie (zatem
    i o Ziemi) nie napotykając raz za razem słowa 'Ziemia'
    w różnych przypadkach...

    > 0. Pisownia końcowego i jest w polskim języku bardzo zawiła.
    > (umiesz podać zasady w kilkunastu zdaniach?)
    > 1. Sprawdź, czy JF popełnia ten błąd stale/permanentnie.

    Popełnia permanentnie -- od paru lat nie dostrzegam w postach JF
    'ziemi' czy 'Ziemi' i widzę wiele wystąpień 'ziemi' lub 'Ziemi'...

    > 2. Sprawdź, czy JF nie prowokuje...

    > Wg mnie ten błąd niewiele wnosi. [mniej niż Ty?]

    Przepraszam -- ów błąd sporo wnosi. Wykazuje (jak napisałeś)
    tak zwane nieoczytane JFa... [co wniesie ciekawego w XXI wieku
    człowiek, który opiera się jedynie ;) o swe własne rozmyślania?]

    Zauważ jednak, że by może JF niewiele czytał o Ziemi po polsku,
    ale w innych językach -- aż zbyt wiele...

    Pozostaje mi pytanie:

    - dlaczego dopiero teraz zgłaszasz swe zastrzeżenia wobec pisowni JF?

    [może JF nie mieszka w/we Wrocławiu, a może mieszka -- lecz
    jest Niemcem, czyli nie pochodzi ze Lwowa?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 78. Data: 2019-06-20 20:06:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0bbfe7$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Popełnia permanentnie -- od paru lat nie dostrzegam w postach JF
    > 'ziemi' czy 'Ziemi' i widzę wiele wystąpień 'ziemi' lub 'Ziemi'...

    > Popełnia permanentnie -- od paru lat nie dostrzegam w postach JF
    + 'ziemi ' czy 'Ziemi ' i widzę wiele wystąpień 'ziemii' lub 'Ziemii'...

    [tak oto Bóg czy bóg zlitował się nad prawnikiem...
    nad sędziami SN RP też zlitował się -- właśnie teraz;
    nad prawnikami PiS zlitował się przy okazji TK...
    nie o to chodzi, że zazdroszczę, ale czy mógłby
    także nade mną zlitować się? -- dając mi szmal]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 79. Data: 2019-06-20 20:19:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0bbfe7$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Niestety -- JF permanentnie powtarza ten błąd...
    > Liwiuszu -- zwracam honor...

    Co więcej -- w necie Google pokazują 66 600 000 wystąpień 'ziemi''...
    Być może JF dużo czytał o 'Ziemi', ale w złym miejscu...

    Za słownikiem JP PWN:

    ziemia ż I, DCMs. ~mi; lm D. ziem

    1. (jako termin astronomiczny pisze się wielką literą) blm

    Całość zajmuje zbyt wiele miejsca?...
    Trzeba poprawiAć to i owo typo_graficznie...

    -=-

    666 setek tysięcy? -- dobrze liczę? ;)
    [nic dziwnego, że Bóg/bóg zlitował się
    nad Liwiuszem, widząc tylu diabłów...]

    Około 66 600 000 wyników (0,29 s)

    Ale kolejny klik w poszukiwaniu 'Ziemii' dał więcej...

    Około 70 600 000 wyników (0,27 s)

    [widać, że diabły maskują się 4 milionami...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 80. Data: 2019-06-21 02:31:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-20, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" fRAOE.92394$T...@f...ams1

    > Bez wdawania się w zawiłości poznania (w tym wypadku mikroskopowe) zapytam:
    >
    > - czy wg Ciebie jakikolwiek mikroskop elektronowy potwierdza
    > istnienie fal elektronowych?

    Jakikolwiek czyli szczególny, czy jakikolwiek dowolny? Mogą potwierdzać
    niektóre wysokiej próżni i rozdzielczości. Standardowe nie bardzo.

> [...]
    > wykazuje **także** właściwości falowe? raczej wie o istnieniu fal
    > materii, zatem wie, że strzelamy elektronami lub fotonami a uzyskujemy

    A czy Eneuel Leszek Ciszewski wie, że dla typowych prędkości elektronu w
    SEM/TEM jego długość fali to jest rząd pikometrów a odpowiadająca temu
    granica dyfrakcyjna pozwala na teoretyczną rozdzielczość rzędu
    kilku-kilkunastu angstremów? A dalej czy wie, że nie ma to w normalnej
    praktyce SEM żadnego znaczenia bo problemem nie jest dyfrakcyjny limit
    rozdzielczości a uzyskanie odpowiednio wysokiej próżni - nie zbliżasz
    się nawet do tego teoretycznego limitu.
    Cała reszta sprowadza się w gruncie rzeczy do naparzania piłeczkami,
    które albo wybijają inne piłeczki, albo się same odbijają.

    --
    Marcin