  • 71. Data: 2011-09-01 23:53:26
    Temat: [OT] Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-09-01 18:59, PCWorld/IDG (!) pisze:

    > /.../it said, according to
    > a Google translation.

    Chyba czas umierać, Panowie?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 72. Data: 2011-09-02 00:02:54
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 01:01, Mirek pisze:

    > Ponawiam pytanie: potrafisz znaleźć te punkty bez aparatu?
    >
    > Mirek.

    A ja ponawiam pytanie jaki to jest dowód na terapeutyczną skuteczność
    akupunktury? Być może te punkty mają inną rezystancję i są wykrywane
    prostym omomierzem. Co z tego wynika w kwestii skuteczności akupunktury?
    Ze zwróceniem szczególnej uwagi na całą tajemną wiedzę typu: który punkt
    trzeba podrażnić aby uzyskać leczenie jakieś konkretnej jednostki
    chorobowej.

    MD

  • 73. Data: 2011-09-02 00:04:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Można zgadywać jak to robią.
    > Prawdopodobnie mniej lub bardziej wprost robiony jest wywiad.

    Już o tym pisałem. Wywiadu nie było. Zostałem pomierzony, ponieważ wyraziłem
    powątpiewanie w działanie tej metody.

    > Kolejny mój pomysł - bo to urządzenie może działać w sposób podobny do
    > wykrywacza kłamstw.
    > A reakcja alergika na samą nazwę _znanego_ mu alergenu może już być bez
    > problemu możliwa do zarejestrowania przyrządem.

    Wykonujący badanie wkładał fiolki z alergenami do zasobnika urządzenia i nic
    mi nie mówił co aktualnie wkłada.

    > To trzeba by by spróbować w odwrotnej kolejności.
    > Lub w ślepym teście.

    Wykonujący badania nie wiedział o wynikach moich testów alergicznych.

    > Generalnie urządzenie ma niby wzmacniać jakieś czarnomagiczne
    > promieniowanie e-m charakterystyczne dla poszczególnych alergenów, wysyłać
    > je przez ciało i badać reakcję organizmu na to promieniowanie.
    > Tyle że raczej takie częstotliwości nie istnieją.
    > Przynajmniej chyba żadna oficjalna literatura o tym nie wspomina - a
    > byłoby to proste do mierzenia i badania.

    Mnie też, nikt z wykonujących te badania, nie potrafi technicznie wyjaśnić
    działania urządzenia. Zawsze są to magiczne "fale i rezonanse".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 74. Data: 2011-09-02 00:09:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-02 02:02, Mario pisze:

> [...]
    > Ze zwróceniem szczególnej uwagi na całą tajemną wiedzę typu: który punkt
    > trzeba podrażnić aby uzyskać leczenie jakieś konkretnej jednostki

    I jeszcze jedno. Ja nie potrafię ale spece od akupunktury potrafią
    wyczuwać przepływ energii dobrej i złej i lokalizację punktów
    "terapeutycznych" Byłem kiedyś świadkiem takiej sesji gdy trener samymi
    palcami wykrywał odpowiednie punkty a kursanci potwierdzali ich
    lokalizację jakimiś piszczącymi małymi przyrządzikami na baterie.
    Dotyczyło to akupunktury weterynaryjnej. Wybacz ale seans dowodzący, że
    boski dar mistrza był potwierdzany najnowszymi osiągnięciami techniki,
    jakoś nie zrobił na mnie wrażenia.

    MD

  • 75. Data: 2011-09-02 00:19:28
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-09-02 02:04, yabba pisze:

    > Wykonujący badania nie wiedział o wynikach moich testów alergicznych.

    A znał wcześniej jakiekolwiek Twoje dane osobowe? Żeby "udowodnić"
    działanie swojej maszynki za miljon/wizytę do różnych rzeczy można się
    posunąć. :)

  • 76. Data: 2011-09-02 01:43:49
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > Dzięki skłonności swojej psyche do podporządkowania się autorytetowi

    > (szamanowi) skorzystałeś z znanego nauce i wypróbowanemu po wielokroć

    > efektu placebo. A jeśli masz 60 lat, może twój katar sienny przeszedł

    > samoistnie a ty przypisujesz ustąpienie kuracji. W każdym razie medycyna

    > opiera się na lekach które przeszły dosyć skomplikowaną procedurę (np.

    > podwójnie ślepa próba) sprawdzania skuteczności. Tej procedury nie przeszły

    > pozytywnie biorezonans, homeopatia, szmanizm, akupunktura itp. I nie myśl

    > że tego nie badano z naukowymi rygorami :)

    Żadnych prób nie przeszedł magnes. Taki z zamka magnetycznego. A działa. Działa
    przeciwbólowo i przyspiesza regenerację uszkodzonych stawów. Pomimo że są
    podstawy wyjaśniające mechanizm oddziaływania magnesu to lekarze wolą drogie i
    ryzykowne operacje. Z grubsza wiadomo jak działa człowiek. Mechanizmy powodujące
    ciężkie i śmiertelne choroby są praktycznie nie znane. Wiadomo na przykład że
    pewna odmiana azbestu wywołuje raka płuc. Ale nie wiadomo dlaczego. Palenie
    tytoniu sprzyja powstawaniu raka płuc. Ale tylko u niewielkiej liczby palaczy.
    Kontakt z azbestem to 100% gwarancji na raka a papierosy kilka do kilkunastu
    procent. Nie wiadomo czy jak by ci co palili nigdy nie palili to też by nie
    zachorowali. Jak pole magnetyczne z magnesu od lodówki działa to może i inne
    urządzenia też działają. Kilka lat temu w telewizji lekarze wyśmiewali się ze
    swojego kolegi. Wyjechał do USA. Miał otwartą głowę i skojarzył że przyczyną
    szybkiego rozrostu przerzutów jest usunięcie głównego, największego nowotworu.
    Wydał całą kasę na badania i doszedł do wniosku że guz matka produkuje
    substancję chemiczną blokującą rozwój przerzutów. Polscy lekarze mówili w
    programie o nim że to oszołom, szaman i ogólnie głupek. Po kilku latach czytam
    na onecie że jakieś uznane laboratorium badawcze potwierdziło że miał rację. I
    że to może być przełom. I że taka terapia oczywiście nie jest w stanie wyleczyć
    ale może przedłużyć życie nie tak jak teraz od kilku tygodni do maksimum dwóch
    trzech lat a o kilkanaście lat. Na Twoim miejscu byłbym ostrożniejszy w
    wyciąganiu wniosków. Dokąd z przynajmniej dziewięćdziesięcio procentową
    pewnością nie będzie wiadomo jak działa człowiek nie można stwierdzić że jakieś
    urządzenie albo terapia nie działają. Zgadzam się z tym co ktoś napisał że
    przede wszystkim idzie o wyrwanie kasy od ludzi chorych. Ale nikt nie jest w
    stanie zagwarantować że pośród tysięcy oszołomskich preparatów i urządzeń nie ma
    takiego co leczy. Dasz wiarę że uznaną metodą przy przeszczepach jest
    przystawianie pijawek. Albo że u chorych na cukrzycę, posiadających nie gojace
    się rany stosuje się terapię polegającą na wpuszczaniu im do tych ran larw
    muchy. Leki stosowane przy wylewach oparte są o substancję którą produkują
    pijawki. Leczenie larwami much zostało podpatrzone w czasach kolonialnych w
    Afryce. Pewne laki nasercowe mają podłoże typowo ziołowe. Bardzo dobre lekarstwo
    stosowane przy kamicy nerkowej jest robione z koników morskich. Obecnie jest
    niedostępne w UE właśnie z tego powodu, chociaż równie skutecznego zamiennika
    nie ma. Masz`rację że wszystko jest badane z szamanizmem włącznie. Szamani są
    dobrzy w nerwicach ale wysiadają z oczywistych powodów na przykład z zakażeniami
    bakteryjnymi. Powód dla którego badają wszystko jest prozaiczny. Badacze są tak
    samo zagrożeni jak ci dla których opracowują terapie i robią lekarstwa. Oni to
    przede wszystkim dla siebie robią. A jak im się coś uda to zarabiają na tym kasę
    na inne badania.

  • 77. Data: 2011-09-02 06:43:57
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 00:55:16 +0200, Mirek napisał(a):

    > razem. Przyciskanie mocniej nic nie dawało - poza punktem można sobie
    > wciskać i nic - do punktu wystarczyło dotknąć i była reakcja.

    Myślę, że dużo wątpliwości rozwiałoby zdjęcie wnętrza tego cudownego
    aparatu+ kilka podstawowych informacji technicznych. Może tam siedzi w
    środku jakis super tajny chip NASA/KGB/GRU.
    Myślę, że ze starego oscyloskopu moznamy taki przyrząd zrobić.

    Ta technika wzbudzałaby więcej zaufania, gdyby opis był mniej bełkotliwy.
    Tekst o "elektrodach które nie mają pasma i nie są elektrodami" oraz zdanie
    o tym, że aparat nie oddziałuje elektrycznie na człowieka, a jednocześnie
    że wytłumia te "niekorzystne fale" zdecydowanie zniechęca do całosci. Już
    łatwiej bm uwierzył, gdyby napisali, że działą, sprawdzono na próbie takiej
    i takiej, ale mechanizmu nie poznali. Chyba że grpą docelową odbiorców są
    ludzie którym wystarczą teksty o złch i dobrych falach. Gdybym mieszkał w
    pobliżu jakiegos takiego gabinetu bio-cośtam, to chętnie bym poszedł na
    takie badanie. Pal licho te 100 zł. Pro arte et studio...

    Racjonalny umysł odonosi się z dużą rezerwą do wszelkich takich czarów, a z
    drugiej strony przypominam sobie kadr z filmu "planete małp". Któryś z
    uwięzionych astronautów zrobil samolot z papieru. Jedna z małp zauważyła,
    ze to lata. Ponieważ nie mieściło sie to w kanonach wiedzy małp, któraś z
    wazniejszych zmięłą zabawkę i skomentowała: nonsens.

  • 78. Data: 2011-09-02 06:48:53
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > No ale terapia nie opiera się na fakcie istnienia punków w których
    > zadziała czujnik ale na skuteczności terapeutycznej stymulacji tych punktów.

    Tylko że w przypadku urządznia o którym mow ana początku wątku jest w
    opisie że urządznie nie przekazuje do ciała zadnej obcej energii, s
    elektrody "nie maja pasma elektryczniego" Myślę, ze chodziło o likwidację
    strachu przed "podłączenem do prądu", ale zarazem autor opisu wykluczył
    jakikolwiek wpływ aparatu na organizmm. Chyba, że coś źle zrozumiałem.

  • 79. Data: 2011-09-02 07:21:12
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    był wątek na elektrodzie:

  • 80. Data: 2011-09-02 08:25:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gojace
    > się rany stosuje się terapię polegającą na wpuszczaniu im do tych ran larw
    Myślę, że to powszechnie znane fakty.
    Też znane (ale trudniej byłoby mi się psychicznie na to zdecydować) jest
    leczenie przewlekłych biegunek poprzez celowe hodowanie robaków w d.... (łyk
    przezroczystego płynu dziennie). Ale jak ktoś musi (koniecznie, natychmiast)
    ze 20 razy dziennie w najmniej oczekiwanych momentach to jest solidnie
    zdeterminowany.

    > Leki stosowane przy wylewach oparte są o substancję którą produkują
    > pijawki. Leczenie larwami much zostało podpatrzone w czasach kolonialnych
    > Afryce. Pewne laki nasercowe mają podłoże typowo ziołowe.
    Jakiś lekarz mi mówił, że 70% leków jest opartych na ziołach.
    P.G.