  • 1. Data: 2009-08-03 18:52:01
    Temat: Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    Witam!
    Od jakiegoś czasu co jakiś czas pojawia mi się coś takiego
    http://img12.imageshack.us/img12/1203/dsc9150small.j
    pg Nie ma związku
    z podkręceniem, pamięć też OK (windows i memtest86+ nie wykrył żadnych
    błędów). Wróciłem, nawet do poprzednich sterowników karty graficznej i
    dalej losowanie.

    Co to może być? Gdzie szukać? Bo kończą mi się pomysły już...

  • 2. Data: 2009-08-03 19:06:45
    Temat: Re: Mozaika, zwiechy, pomocy! ;-)
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Co to może być? Gdzie szukać? Bo kończą mi się pomysły już...

    Jaka karta? Jaki zasilacz ?
    Objaw typowy raczej dla przegrzanej grafiki. Ostatnio w identyczny sposób
    widziałem padniętą Toxic HD Radeon 3870 bo producent dał zbyt mały radiator
    który na dodatek zarósł kurzem.

  • 3. Data: 2009-08-03 19:25:49
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > dalej losowanie.
    >
    > Co to może być? Gdzie szukać? Bo kończą mi się pomysły już...

    Walniete pamieci na karcie.

  • 4. Data: 2009-08-03 20:19:46
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 3 Sie, 21:25, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
    transkomp.com> wrote:

    > Walniete pamieci na karcie.

    aha... i raz działa a raz nie działa?
    Ekran BIOS etc jest OK. Syf zaczyna się jak wstaje winda. A karta to
    ASUS GEForce 7600 SilentPipe (czy jakoś tak) ;-) Problem w tym, że
    wywala to cały system...

  • 5. Data: 2009-08-03 20:32:55
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Krzysiek" napisał:

    > aha... i raz działa a raz nie działa?
    > Ekran BIOS etc jest OK. Syf zaczyna się jak wstaje winda.

    Tak, karta graficzna do obsługi trybu tekstowego potrzebuje raptem kilka
    kilobajtów, spora szansa że akurat tych nieuszkodzonych ;-)
    Natomiast Winda zajmuje na dzień dobry x*y*bpp/8 bajtów, do tego DirectX,
    3D, przeźroczystość, kafelki, duperelki - to już idzie w megabajty, jeśli
    część z tego obszaru jest uszkodzona, "zaczyna się syf".

    JoteR

  • 6. Data: 2009-08-03 21:33:16
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Ta, mialem nawet przypadek ze ladowanie sterownika od grafy kladlo system,
    zauwazylismy drugi raz instalujac system, w trybie vga chodzilo bez
    problemu.

    --
    pozdr

  • 7. Data: 2009-08-04 08:40:22
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Krzysiek pisze:

    > aha... i raz działa a raz nie działa?
    > Ekran BIOS etc jest OK. Syf zaczyna się jak wstaje winda. A karta to
    > ASUS GEForce 7600 SilentPipe (czy jakoś tak) ;-) Problem w tym, że
    > wywala to cały system...

    Moze tak byc, ale jak to pasywna karta to daj nawiew na nia i wykluczysz
    przegrzewanie. Wiem, ze Gigabyte 7600GT pasywny grzal sie na potege
    nawet w idle.

  • 8. Data: 2009-08-04 12:21:32
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 4 Sie, 10:40, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
    transkomp.com> wrote:

    > Moze tak byc, ale jak to pasywna karta to daj nawiew na nia i wykluczysz
    > przegrzewanie. Wiem, ze Gigabyte 7600GT pasywny grzal sie na potege
    > nawet w idle.

    Tak, to pasywna karta a nawiewu teraz nie ma, bo zwolnił wentylator
    CPU do 1200obr z ok. 2500 i już nie ma jej co chłodzić ;-) Chyba kupię
    po prostu kartę z lepszym chłodzeniem.

  • 9. Data: 2009-08-04 14:53:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Krzysiek pisze:

    > Tak, to pasywna karta a nawiewu teraz nie ma, bo zwolnił wentylator
    > CPU do 1200obr z ok. 2500 i już nie ma jej co chłodzić ;-) Chyba kupię
    > po prostu kartę z lepszym chłodzeniem.

    Nawiew z cpu nic CI nie da. Zaloz na opaskach jakis najtanszy wentylator
    80x80, albo 120x120 i obserwuj co sie dzieje.

  • 10. Data: 2009-08-05 19:12:22
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 4 Sie, 16:53, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
    transkomp.com> wrote:

    > Nawiew z cpu nic CI nie da. Zaloz na opaskach jakis najtanszy wentylator
    > 80x80, albo 120x120 i obserwuj co sie dzieje.

    e tam. znalazł się powód aby się pozbyć 7600 ;-) tak swoją drogą to
    odkleił się radiator od CPU i to było najwidoczniej przyczyną awarii
    karty. W każdym razie kupiłem
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/64322/Po
    dzespoly-PC/Karty-graficzne/Radeon_4550_Gigabyte_512
    MB_DSUB_&_DVI_%28PCI-E%29.html
    Jest szybsza, równie cicha ale nie tak szybka na NVidia 8600GT w
    laptopie mojej żony ;-)

    Dzięki za pomoc chłopaki! PIWO!