  • 11. Data: 2010-06-26 20:06:04
    Temat: Re: Motorower
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-26 21:57, Ivam pisze:
    > Dalej nie widze zwiazku z chinskim motorowerem i materialem z jakiego
    > wykonany jest pasek w kontekscie pytania Jacota

    Naprawdę nie wiesz dlaczego wymienia się te elementy w skuterach
    'wyścigowych'?

    --
    wo_Ohoo!

  • 12. Data: 2010-06-26 20:25:26
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości grup
    > Naprawdę nie wiesz dlaczego wymienia się te elementy w skuterach
    > 'wyścigowych'?

    Naprawde nie rozumiesz pytania "Dlaczego, z technicznego punktu widzenia,
    lepiej miec automat zamiast manuala"?

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 13. Data: 2010-06-26 20:28:21
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-26 22:25, Ivam pisze:
    > Naprawde nie rozumiesz pytania "Dlaczego, z technicznego punktu
    > widzenia, lepiej miec automat zamiast manuala"?

    Znasz takie pojęcie jak "kontekst"?
    Zapytaj się przy najbliższej okazji kierowcy autobusu MPK, dlaczego jego
    przegubowiec ma automatyczną skrzynię biegów zamiast manualnej.

    --
    wo_Ohoo!

  • 14. Data: 2010-06-26 20:44:25
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości grup
    > Znasz takie pojęcie jak "kontekst"?
    > Zapytaj się przy najbliższej okazji kierowcy autobusu MPK, dlaczego jego
    > przegubowiec ma automatyczną skrzynię biegów zamiast manualnej.

    Bo jest wygodniejsza przy czestym ruszaniu i zatrzymywaniu, ponadto sprzeglo
    hydrokinetyczne jest zdecydowanie trwalsze niz cierne. Niestety sprawnosc
    takiej przekladni (automatycznej planetarnej oraz hydrokinetycznej - jesli
    sprzeglo ma kierownice cieczy)jest mniejsza.

    I to co napisalem nijak ma sie do skutera, w ktorym zastosowano przekladnie
    _bezstopniowa_, ktora ma jeszcze wieksze straty mocy.

    IMHO, pomijajac wygode, przekladnie stosowane w skuterach maja same wady. A
    Ty piszesz mi o jakichs super paskach, wariatorach i objezdzaniu
    chinszczyzny. I to po pytaniu dlaczego uwazasz, ze sto razy lepiej jest wyc
    stratami mocy na "automacie".

    Po prostu nie kumam tego co napisales jako odpowiedzi na pytanie: uzasadnij
    z technicznego punktu widzenia, dlaczego skuterowy "automat" jest lepszy od
    manuala.

    Piszesz cos o chinskich motorowerach - jakby tylko one mialy manualne
    skrzynie biegow. Zupelnie nie kumam co jedno (kraj produkcji) ma do drugiego
    (przeniesienie napedu). Moze cos wiecej J_K_K napisal (poza tym jedyn
    zdaniem) co rozwieje moje watpliwosci.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 15. Data: 2010-06-26 21:03:39
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-26 22:44, Ivam pisze:
    > Po prostu nie kumam tego co napisales jako odpowiedzi na pytanie:
    > uzasadnij z technicznego punktu widzenia, dlaczego skuterowy "automat"
    > jest lepszy od manuala.

    Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?
    Dopowiedziałeś to sobie i niepotrzebnie ciągniesz temat.
    Ja napisałem, że jest lepsza. W skuterze 50 ccm. I dodałem, że można
    ograniczyć 'wycie stratami' przez wymianę seryjnych elementów
    przeniesienia napędu na 'sportowe'. Tyle. O technicznej wyższości
    automatu nad manualem nie było nigdzie mowy.

    --
    wo_Ohoo!

  • 16. Data: 2010-06-26 21:12:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > W kwestii marki generalnie są dwa obozy:
    > a) zwolenników nowej chińszczyzny (gwarancji),
    > b) zwolenników używanych sprzętów renomowanych stajni.

    Sa jeszcze także zwolennicy nowych sprzętów renomowanych marek oraz
    zwolennicy sprzętów używanych marek dowolnych.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-06-26 21:15:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Tak gdzieś sto razy lepiej.

    a wg mnie nie. tylko nie automat w motorowerze. Zresztą automaty są dla
    dziewczyn.....
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2010-06-26 21:17:05
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "woohoo" <2...@D...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?

    Jacot poprosil:
    > Mozesz te mysl rozwinac jakos _technicznie_?

    Po czym Ty napisales te cala historie z roznymi dodatkowymi elementami,
    ktore mozna/trzeba wymienic, zeby skuter wreszcie jechal.

> [...]
    > przeniesienia napędu na 'sportowe'.

    > Tyle. O technicznej wyższości automatu nad manualem nie było nigdzie mowy.

    Pozwole sobie zrobic maly przeglad postow:

    J_K_K:

    Ty:
    >Tak gdzieś sto razy lepiej.

    Jacot:
    > Mozesz te mysl rozwinac jakos technicznie?

    Ty cytujesz Jacota, po czym dodajesz:
    > Kevlarowy pasek napędowy + dobry wariator + dobrze dobrane rolki +
    > 'sportowy' komin i skuter objeżdża te chińskie 'motorowery' aż miło.
    > Takie mam osobiste doświadczenie.

    Zatem doszedlem do wniosku, ze dla Ciebie historia z wariatorami i innymi
    duperelkami to "rozwiniecie techniczne" mysli o tym, ze lepiej wyc silnikiem
    i przeznaczac sporo na straty.

    > Ale gdzie ja napisałem, że jest lepsza z technicznego punktu widzenia?

    Najpierw piszesz, ze sto razy lepiej wyc silnikiem, potem na pytanie o
    technicznosc (ktore cytujesz) opowiadasz o patentach zmiejszajacych straty
    mocy, dzieki ktorym objedziesz kazdy chinski motorower.

    > Ja napisałem, że jest lepsza. W skuterze 50 ccm.

    A ja sie nie zgadzam;) Jest prostsza, tansza, mniejsza, ale na pewno nie
    lepsza.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2010-06-26 21:25:21
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-26 23:12, Jackare pisze:
    > Sa jeszcze także zwolennicy nowych sprzętów renomowanych marek oraz
    > zwolennicy sprzętów używanych marek dowolnych.

    Ale my rozmawiamy o motorowerze dla syna Jacka i po wstępnych typach
    łatwo się domyślić, że kwoty w okolicach 10kpln raczej nie wchodzą w
    grę. A czy byś znalazł wartą odnotowania grupę zwolenników kupowania
    używanej 'chińszczyzny', to też wątpię.

    --
    wo_Ohoo!

  • 20. Data: 2010-06-26 21:26:08
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-06-26 23:15, Jackare pisze:
    > a wg mnie nie. tylko nie automat w motorowerze. Zresztą automaty są dla
    > dziewczyn.....

    Wszystko poniżej litra jest dla dziewczyn!

    --
    wo_Ohoo!