  • 1. Data: 2013-08-03 11:22:58
    Temat: Motorek BLDC
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Czy ja dobrze kumam, ze do zmiany kierunku obrotow trzeba rozlaczyc
    wspolne przewody i je potraktoac jak fazy, a to co bylo rozdzielone
    polaczyc?
    Silniczek wyglada na 3 fazowy z 6 cewkami. Jest na nim tajemniczy uklad
    U391 18-pinowy dil, zadnego loga na nim nie ma, prawdopodobnie prod. DDR
    jak reszta silnika. Ten ukladzik steruje silniczkiem. Nie widze tu
    czujnikow halla, wiec pewnie tak to jest sterowane, jak modelarskie.
    Jest to silniczek z jakiegos magnetofonu, taki jak potrzebuje:
    wolnoobrotoy i cichy. Tylko jeszcze potrzebuje prawo<>lewo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-08-03 12:24:55
    Temat: Re: Motorek BLDC
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Cześć.

    W typowym modelarskim BLDC wystarczy zamienić dwie dowolne pary przewodów
    aby zmienić kierunek. Regulatory mają możliwość zaprogramowania kierunku,
    także programowo istnieje szansa to zmienić bez machania kablami
    (zgaduję że zmienia to przesunięcie faz).

    Jak chcesz coś superwolnego i cichego to typowy silnik modelarski trzeba
    przewinąć
    z trójkąta w gwiazdę jak do gimbala.

    Pozdr. TC

  • 3. Data: 2013-08-03 16:04:04
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > W typowym modelarskim BLDC wystarczy zamienić dwie dowolne pary przewodów
    > aby zmienić kierunek

    Dzieki, dziala.
    To nie do gimbala, ale blisko, do slidera. Jest tam regulacja obrotow
    potencjometrem, ale w malym zakresie, w koncu to byl magnetofon. Bede
    probowal rozpracowac ten ukladzik.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa