  • 51. Data: 2010-07-26 09:45:59
    Temat: Re: "Motocykle trafiają pod strzechy" :)
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 26 Jul 2010 02:38:16 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za Kefir
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Owszeu, dopoki delikwent w razie dzwoneczka nie otrzymuje pomocy
    > lekarskiej na koszt NFZ czyli podatnikow.

    Idac dalej tym tropem to mozna by w ogole zabronic jazdy motocyklami, zeby
    sie ktos nie polamal i nie trzeba go bylo leczyc.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 52. Data: 2010-07-26 10:03:01
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Mon, 26 Jul 2010 02:38:16 -0700 (PDT), Kefir
    <a...@g...com> wrote:

    >Owszeu, dopoki delikwent w razie dzwoneczka nie otrzymuje pomocy
    >lekarskiej na koszt NFZ czyli podatnikow.

    Tylko ze ten delikwent sam rowniez placi cale zycie skladki
    ubezpieczeniowe. A idąc dalej tym tropem to mozna się buntowac, ze
    palaczy z rakiem tez leczy sie ze wspolnej kasy (a przeciez wiedzieli,
    ze to szkodzi). A np. co ze sportowcami uprawiającymi sporty urazowe?
    Nie poradzisz. Tak ten system działa. A jak Ci się nie podoba, to
    wymyśl lepszy.
    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 53. Data: 2010-07-26 10:15:42
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 26 Jul 2010 11:38:16 +0200, Kefir <a...@g...com>
    wrote:

    [...]
    > Owszeu, dopoki delikwent w razie dzwoneczka nie otrzymuje pomocy
    > lekarskiej na koszt NFZ czyli podatnikow.

    Problem z "pomoc medyczna na koszt NFZ, czyli podatników" jest taki,
    że w zasadzie to logicznym następstwem jest brak NFZtu dla wszystkich
    samobójców jeżdżących na motocyklach, nawet w pełnym stroju. No bo
    skórzany kombinezon to chroni przed zdarciem skóry, potłuczeniami,
    może jakimś drobnym złamaniem, ale zatrzymanie się na słupie oświetleniowym
    tak samo łamie kręgosłup facetowi w klapeczkach i t-shircie jak i
    okutanemu w skórę gościowi.

    Ogólnie to ryzyko śmierci w wypadku komunikacyjnym rośnie drastycznie
    przy przesiadce z puszki na motocykl, więc co, wszyscy motocykliści
    to dranie co potencjalnie NFZ obciążają swoim pędem do adrenaliny?

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 54. Data: 2010-07-26 10:33:19
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On Jul 26, 12:03 pm, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> wrote:

> [...]
    > ze to szkodzi). A np. co ze sportowcami uprawiającymi sporty urazowe?
    > Nie poradzisz. Tak ten system działa. A jak Ci się nie podoba, to

    Racja! Sie zapedzilem sie. Sie podoba sie. Nie wymysle.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955/660

  • 55. Data: 2010-07-26 11:52:25
    Od: marusc <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-26 12:15, Leszek Karlik pisze:

> [...]

    > może jakimś drobnym złamaniem, ale zatrzymanie się na słupie oświetleniowym
    > tak samo łamie kręgosłup facetowi w klapeczkach i t-shircie jak i
    No tak w puszcze pewnie da się to przeżyć do jakichś 50 kmh, ale nfz
    będzie miał za co płacić

    > Ogólnie to ryzyko śmierci w wypadku komunikacyjnym rośnie drastycznie
    > przy przesiadce z puszki na motocykl, więc co, wszyscy motocykliści
    > to dranie co potencjalnie NFZ obciążają swoim pędem do adrenaliny?

    Ale śmiertelność jest większa, więc nfz może tak bardzo obciążony nie
    jest. To potłuczonych z puszek trzeba wciąż leczyć. Np połamanych przez
    poduszki przy źle zapiętym pasie.

    --
    Marek

    R1200GS

    F650 95 sprzedam

  • 56. Data: 2010-07-26 16:34:18
    Od: Piotr Kompa <p...@w...pl>

    Piotr Klimek wrote:

    > Idac dalej tym tropem to mozna by w ogole zabronic jazdy motocyklami, zeby
    > sie ktos nie polamal i nie trzeba go bylo leczyc.

    Krakał, no i wykrakał. W niusiarni napisali:

    "[W UE] planuje się wprowadzenie regulacji prawnych, nakładających
    obowiązek montowania w jednośladach (określonych typów) systemów ABS,
    automatycznie zapalającego się reflektora przedniego oraz stosowanie
    skuteczniejszych rozwiązań, utrudniających np. unieszkodliwianie
    automatycznego ogranicznika prędkości. W ciągu 10 lat zostaną opracowane
    normy techniczne w dziedzinie wyposażenia motocyklistów, w tym ich
    obowiązkowego ubioru, oraz przeprowadzone analizy możliwości wyposażania
    motocykli i odzieży ochronnej w poduszki powietrzne."
    http://motoryzacja.interia.pl/news/ma-nas-zginac-o-p
    olowe-mniej,1510178

    Kombi bez żółwia i 6 poduszek? Ooo panie kierowco, będzie mandacik.
    A za jazdę w dżinsach odebranie prawa jazdy. I przepadek dżinsów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kompan.

    "-Hi!" - lied the politician.

  • 57. Data: 2010-07-26 20:37:38
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Piotr Kompa <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >automatycznie zapalającego się reflektora przedniego oraz stosowanie
    >skuteczniejszych rozwiązań, utrudniających np. unieszkodliwianie

    Wielkie mi co. Mam to wszystko, znaczy reflektor mi sie wlacza z
    zaplonem od czasu jak mi na jakims preclospotkanku przekrecili
    stacyjke i musialem ciut pomostkowac, hamulce absolutnie
    zabezpieczajace przed blokada kol i konstrukcyjne ograniczenie
    predkosci do 110. I to w prawie 50 letnim motorze;)

    >normy techniczne w dziedzinie wyposażenia motocyklistów, w tym ich
    >obowiązkowego ubioru, oraz przeprowadzone analizy możliwości wyposażania
    >motocykli i odzieży ochronnej w poduszki powietrzne."

    Mam nadzieje, ze nie bedzie dotyczylo motocyklistow zarejestrowanych
    przed 1986, jak migaczy w motorach;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 58. Data: 2010-07-27 06:10:44
    Od: Gawron <m...@g...com>

    On 26 Lip, 11:08, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:

    > Ale co się mylić? Jak ktoś lubi w t-shircie i sandałach, to jego
    > problem. Kask jest wymagany w Polsce, ale reszta ekwipunku nie. Trzeba
    > sobie wybrać jakiś kompromis między bezpieczeństwem, a komfortem
    > termicznym. Tym bardziej, że fakt posiadania lub nie posiadania butów
    > motocyklowych czy rękawic, nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo innych.

    Kompletnie nie zakumales.

    Gawron
    AT