  • Data: 2009-03-18 12:47:47
    Temat: Re: Moto w UK
    Od: "Jasio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "simon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gpm1ct$luk$1@jaszczomp.tahoe.pl...
    > Witam
    > Mam takie pytanie. Za okolo miesiac mam plan ambitny by do anglii na moto
    > sie wybrac. Pytania mam takie:
    > 1. Czy trzeba jakies specjalne ubezpieczenie wykupowac jesli chce tam byc
    > okolo 3 miesiace?

    Ubezpieczenie OC obowiązuje za granicą do 3miesięcy - dokładny opis
    znajdziesz w swoich OWU.

    > 3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy
    > jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go
    > zarejestrowac w UK?

    Aby jeździć motocyklem w UK musisz mieć ubezpieczenie - ono obowiązuje,
    inaczej niż w PL, nie tylko na konkretną osobę ale i na sprzęt. Możesz kogoś
    dopisać do swojego ubezpieczenia.
    Jeżeli jednak masz zamiar wracać tym motocyklem, który kupisz - najprościej
    zarejestrować go w GB na siebie i wykupić ubezpieczenie z płatnością
    comiesięczną. Po przyjeździe do PL wysyłasz do brytyjskiego ubezpieczyciela
    certyfikat ubezpieczniowy, papierową polisę, i on po potrąceniu kosztów
    administracyjnych, przestaje Cię ubezpieczać i ściągać z konta pieniądze.

    > Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac?
    > Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie
    > ma.

    -Duży na 4strony dowód rejestracyjny z Twoimi danymi jako właściciela -
    musisz go przetłumaczyć [płacąc za stronę].
    -Zapłacić za tablicę jak do każdego innego motoykla - około 250zł i opłacić
    OC. Dowód opłacenia OC trzeba okazać [może nie w każdym Urz.Kom.] odbierając
    stały dowód.
    -Ponieważ kupiłeś motocykl za granicą nie płacisz w US podatku PCC, ale za
    to prosisz ich o wydanie zwolnienia z płacenia VAT 25. Co oczywiście
    kosztuje, kolejne 150zł
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9608/K
    to_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_25.html
    -Jeżeli chcesz wyrejestrować z angielskiego DVLA to wysyłasz im jedną z
    części dowodu pocztą - 11 rubryczka o ile mnie znów pamięć nie myli.
    Bez tego kawałka dowód rejestracyjny nadal świadczy o Twoim prawie
    własności - nie daj sobie wmówić nic innego.

    > No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do
    > 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to
    > obowiazuje?

    Jeżeli chodzi o motocykle nowe i podatki, które należy od nich zapłacić -
    najlepiej zadzwoń do swojego Urz.Skarbowego.

    > O czyms jeszcze warto wiedziec?

    Z tymi lampami to bym nie tragizował tylko wyregulował porządnie, oni często
    mają zbyt wysoko światła, nawet jadąc po właściwej, lewej stronie -
    oślepiają. A w ostateczności istnieją też naklejki regulujące oświetlenie -
    do nabycia na promach i w przygranicznych stacjach benzynowych.

    --
    Jasio
    vfr vx etz