  • Data: 2009-05-14 05:55:50
    Temat: Re: Moto dla poczatkujacego
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Szukam jakiegos cruiserka dla mnie na dobry poczatek.
    > Mam 190 cm i niestety 115 kg . Czy mozecie cos poradzic oczywiscie
    > poza "schudnij swinio":) bo to slysze od zony,lekarza , szefa*** -
    > niepotrzebne skreslic.

    Tez jestem poczatkujacy. Ostatnio kilka razy trafilem na pytania osób, które
    waza ponad 100 kg.
    Zastanawia mnie, czy dobieranie "specjalnego" motocykla z powodu TROCHE
    wiekszej wagi w ogóle ma sens.

    Powiedzmy, ze typowy motor dla poczatkujacych wazy okolo 200 kg. Ja jestem
    dosc maly i lekki: 174 cm, 75 kg. Ciuchy motocyklowe to z 10 kg dodatkowo,
    razem z motorem waze wiec 285 kg. Ty: 115 + 10 + motocykl = 325 kg. 40 kg
    róznicy to okolo 14%. Zaledwie 14%! Czy to powód, zeby szukac "czegos
    wiekszego"?

    Oczywiscie pozostaje kwestia wzrostu, ale i tu nie widze problemów: polowa
    motocykli, które "przymierzalem" byla dla mnie niewygodna z racji zbyt
    wysoko umieszczonej kanapy. Dla mnie optymalna jest wysokosc 75-78 cm.

    Jesli wiec szukasz czegos "na pierwsze moto", to nie upieraj sie od razu
    przy silniku 750-1000 ("bo jestem za ciezki na 500"), tylko poszukaj czegos
    z kanapa 80-85 cm, np. Honda Transalp (sam bym to kupil - bardzo ladny),
    Yamaha XJ.

    Pozdrawiam

    MN