    From: The_EaGle <t...@d...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Moto-debata w Polityce, było: zmory - motory
    Date: Wed, 07 Oct 2009 20:30:32 +0200

    de Fresz pisze:

    > A Ty?

    To będzie jednoosobowe stowarzyszenie? Raczej nie.
    Na pewno gdyby kroiła się taka akcją chętnie włączył bym sie w jej
    tworzenie.

    > No jakie to proste, że też nikt wcześniej nie wpadł na coś podobnego....

    Wpadł, ale może coś spieprzył.

    > Łapać na ulicach? Pod knajpami? Dać ogłoszenie w prasie? I kto ma to
    > zrobić?
    Raczej myślałem o internecie a dalej znajomi znajomych itd. Ludzie kórzy
    są tym zainteresowani.

    > Co proponujesz - plac Defilad czy Bankowy?

    Myślałem raczej o czymś bardziej kameralnym.

    > Statut jak już. Najpierw go ustalić, później przegłosować - banał taki.

    No to jak jest to największa robota odpada.

    > Będą dostawać za to kasę, czy mają się poświęcić w imię wyższych celów?
    Nikt na dłuższą metę nie będzie pracował charytatywnie, nawet minimalna
    płaca płatna ze składek członkowskich powinna być. Z jednej strony taki
    ktoś będzie wiedział że ma obowiązki bo mu ktoś płaci, z drugiej musi
    być rozliczany przed zarządem. Jak się nie sprawdzi zarząd powinien go
    odwołać.

    > Jeśli to pierwsze, to kto się na to złoży?

    Moim zdaniem składki rzędu: 20-50 PLN rocznie tak w klubach
    samochodowych wystarczą aby przy pewnej liczbie członków zapewnić jakieś
    finansowanie.

    > Jeśli to drugie, to jak
    > zapewnić efektywność ich działania, skoro mieliby to robić w wolnym
    > czasie, po pracy, obok rodziny i innych hobby, za serdeczne dziękuje (co
    > nie jest takie pewne) i poklepanie po plecach przez kolegów motocyklistów?

    Nie, to musi być praca, płatna praca, wyznaczone zadania, cele i ich
    realizacja. Nie może być za dużo luzu względem zadań bo nic się nie uda.

    > Zaraz, zaraz, to powinno być już w statucie.

    Tak, zgadza się. Ale rada powinna wyznaczać cele strategiczne na np
    kwartał. Prezes może zatrudnić sobie kogoś do realizacji pewnych celów,
    za pieniądze odpowiada skarbik przed radą i prezesem. Radę powołują w
    głosowaniu sami motocykliści.

    > Za pieniądze ze składek, które jakże ochoczo tysiące motonitów
    > przyniesie w ząbkach...

    Nie, warunkiem koniecznym bycia w stowarzyszeniu jest płatność składek.
    Nie płacisz, dziękujemy ci za dotychczasową pracę i pozdrowienia na szlaku.

    > Luz, w porównaniu z powyższym to drobiazg.

    Nie zupełnie. Nie mówię o takie we frontpage ale takiej która była by
    prezentacja stowarzyszenia.

    > A to statut tego nie przewidział?

    Tak, wszystko to powinno być w statucie.

    Tutaj mogą sie wykazać w organizacji młodzi ludzie, studenci którzy
    chcieli by mieć w CV po za skończoną uczelnią także coś więcej.

    > Kiedy zaczynasz? Chętnie wniosę aportem stertę krytycznych, acz mam
    > nadzieję merytorycznych uwag.

    To nie o to chodzi abym zaczął musi byc pewna minimalna ilość osob aby
    założyć stowarzyszenie i w pierwszej fazie jego rozwoju pracować dla
    niego charytatywnie. Być może warto by było nawiązać kontakt jeżeli ktoś
    ma z osobami tworzyącymi pare lat temu stowarzyszenie motocyklistów
    polskich - dzieki temu wiele pracy pójdzie łatwiej i nie popełni się ich
    błędów.

    > A jest dla kogo?
    > A tak na koniec takie pytanie osobiste - organizowałeś kiedyś
    > stowarzyszenie, zwłaszcza zrzeszające większą liczbę członków, czy tylko
    > o tym słyszałeś?

    Swego czasu analizowałem założenie stowarzyszenia mieszkańców
    miejscowości w sprawie realizacji pewnych celów związanych z budową
    infrastruktury telekomunikacyjnej, byłem na kilku spotkaniach i pewne
    naciski zostały zrobione. Generalnie na pewno chętnie nauczę się więcej
    od kogoś bardziej doświadczonego. Mam jednak to przeświadczenie że
    zamiast narzekać trzeba coś zrobić.

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a