  • 1. Data: 2011-03-20 15:29:22
    Temat: Mostek prostowniczy 10A - czy przykręcać do radiatora?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Chcę użyć mostka prostowniczego BR1010:
    http://elenota.pl/pdf/Rectron/br1005-1010.pdf
    Obudowa plastikowa. Pytanie mam takie - czy przyręcać go do radiatora
    (radiator będzie jakieś 15..20 mm nad płytką), czy nie. W sumie, w
    elementach z obudową plastikową chyba ciepło lepiej odprowadza się przez
    wyprowadzenia, więc lepiej skrócić "nóżki", położyć mostek bezpośrednio
    na PCB i zadbać o dużą powierzchnie miedzi. No ale może się mylę? Może
    lepiej "podnieść" mostek i przykręcić do radiatora?? Co radzicie??
    Eksperymentować za bardzo nie mogę, gdyż robię zasilacz, w tej chwili
    na 2,5A (DC). Obecnie mi to wystarczy, a mam odpowiedni transformator.
    Jednak chcę, aby był on przystosowany do większych prądów - do 5A (DC),
    pod warunkiem wymiany trafa... Dlatego w tej chwili nie będę w stanie
    sprawdzić jak bardzo się mostek grzeje przy pełnym obciążeniu...

    Konop

  • 2. Data: 2011-03-20 17:35:02
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Obudowa plastikowa.

    Jak bardzo plastikowa?
    Jakaś chińska tandeta, która przy prądzie maksymalnym rozpłynie się
    pozostawiając nóżki?
    Markowe mostki w markowych urządzeniach przykręca się do radiatora.
    5A to prawie 10W ciężko odprowadzić.

> [...]
    > wyprowadzenia, więc lepiej skrócić "nóżki", położyć mostek bezpośrednio na
    > PCB i zadbać o dużą powierzchnie miedzi.

    W praktyce częściej widziałem odwrotnie: długie nóżki i opcjonalnie
    radiator.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2011-03-20 19:25:39
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Jak bardzo plastikowa?
    > Jakaś chińska tandeta, która przy prądzie maksymalnym rozpłynie się
    > pozostawiając nóżki?

    Takie jak te pierwsze:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D112812%2
    6%26page%3D1%2C20
    Ciężko powiedzieć ile mają plastiku w plastiku, dla mnie to typowe
    mostki 10A ;)...

    > Markowe mostki w markowych urządzeniach przykręca się do radiatora.
    > 5A to prawie 10W ciężko odprowadzić.

    No w sumie to racja...

    > W praktyce częściej widziałem odwrotnie: długie nóżki i opcjonalnie
    > radiator.

    Tak też chyba zrobię. Z resztą - patrzę na to TME, od 15A mostki są już
    w metalowej (izolowanej) obudowie, więc wydam te parę zł (mostek 10A już
    mam po prostu) i kupię metalowy, przykręcę do tego samego radiatora, co
    tranzystory.

    Konop

  • 4. Data: 2011-03-20 22:31:39
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunkiem wymiany trafa... Dlatego w tej chwili nie będę w stanie
    > sprawdzić jak bardzo się mostek grzeje przy pełnym obciążeniu...

    Dla mnie to jest mostek 6A pod warunkiem, że schłodzisz obudowę do 50
    stopni.

    Feromon