    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mostek Polaka
    Date: Thu, 3 Apr 2014 15:09:19 +0200

    > A tak bardziej konkretnie, to Pollaka.
    Można powiedzieć Polaka, Karola Pollaka.
    No i w tym roku też inny Karol Polak Jan Paweł II jest szczególnie
    przypominany.
    Coś mamy szczęście do tych Karoli :-)

    > Żeby było śmieszniej, to poza Polską nazwa "mostek Graetza" jest rzadko
    > spotykana.
    A jak jest w książkach?
    Sam się zastanawiam, dlaczego nam od 1 klasy Technikum tłuczono,
    że to mostek Graetza? Nie kojarze teraz, czy w polskich książkach faktycznie
    tak jest?
    Skąd jednak taka powszechna indoktrynacja.
    Ja nawet nie wiem skąd się to wzięło, ślepo wierząc, że ktoś kiedyś
    poprawnie powiedział czy napisał.
    Pamiętam tylko, ze kilka razy musiałem sprawdzić jak się to w ogóle pisze.
    S.