  • 1. Data: 2011-05-03 02:11:02
    Temat: Montaż haka, jakie złącze do przyczepki?
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Mam zamiar zamontować hak w aucie i tu pytanie, jakie złącze założyć,
    ilu bolcowe? Z tego co się orientowałem są 7 i 13 bolcowe.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-05-03 08:54:46
    Temat: Re: Montaż haka, jakie złącze do przyczepki?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-05-03 02:11, G.K. pisze:
> [...]
    > Mam zamiar zamontować hak w aucie i tu pytanie, jakie złącze założyć,
    > ilu bolcowe? Z tego co się orientowałem są 7 i 13 bolcowe.

    W PL stosuje się 7mio.
    Jeśli chcesz się zastanawiać jak to podpiąć i szukać odpowiedniej
    przejściówki to załóż sobie std jaki jest między innymi w DE - czyli 13
    bolców.

    Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2011-05-03 10:01:19
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam zamiar zamontować hak w aucie i tu pytanie, jakie złącze założyć, ilu
    > bolcowe? Z tego co się orientowałem są 7 i 13 bolcowe.

    Po pierwsze, jezeli to jest "nowe" auto (im nowsze, tym wieksza szansa) ze
    nie wystarczy wiazka plus hak, tylko jeszcze modul elektroniczny, ktory
    powie komputerowi pokladowemu, zeby nie zglaszal bledow znakiem dodatkowych
    swiatel - ostatnio przerabialem to w altei :] Do jakiego auta montujesz hak
    ? Czy potrzebujesz haka demontowalnego ? Czy auto ma juz wyprowadzona
    instalacje pod gniazdo przyczepy ?

    Zlacze 13 bolcowe jest o tyle fajne, ze jest tam wiecej niezaleznych
    obwodow - do przyczepy kempingowej jak znalazl.

    Z kolei, do przyczepki towarowej odradzam zlacze 13 bolcowe - trzynastka
    jest fajna j.w. - ale samo podlaczanie jest bardziej meczace od podlaczania
    siodemki - wtyczka 13 podlacza sie do gniazda przez stosunkowo ciasne
    polaczenie bagnetowe - "wcisnac, przekrecic", tak wiec jezeli chodzi o
    przyczepke towarowa, odradzam wrecz zlacze 13 bolcowe.

    p, zul

  • 4. Data: 2011-05-03 13:35:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-03 02:11:02 +0200, "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy> said:

    > Witam,
    > Mam zamiar zamontować hak w aucie i tu pytanie, jakie złącze założyć,
    > ilu bolcowe?

    Takie, żeby pasowało do wtyczki.
    Bo hak zakładasz w jakimś konkretnym celu?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-05-03 21:38:00
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    W dniu 2011-05-03 10:01, 085 pisze:

> [...]
    > stosunkowo ciasne polaczenie bagnetowe - "wcisnac, przekrecic", tak wiec
    > jezeli chodzi o przyczepke towarowa, odradzam wrecz zlacze 13 bolcowe.

    Autko to Zafira z 1999 r. i nie potrzeba modułu. W zasadzie myślałem o
    kupnie przyczepy kempingowej i głównie w tym celu potrzebuję haka, ale
    nie wykluczam ciągnięcia czasami przyczepy towarowej.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2011-05-03 23:06:40
    Od: qnick <r...@o...pl>

> [...]
    > Mam zamiar zamontować hak w aucie i tu pytanie, jakie złącze założyć,
    > ilu bolcowe? Z tego co się orientowałem są 7 i 13 bolcowe.

    Ja Ci odpowiem tak lepiej 13 pinowe złącze bo:

    od września 2009 roku bodajże, wszystkie przyczepy o dop. masie
    całkowitej powyżej 750 kg nowo rejestrowane winny być wyposażone w
    światło cofania którego na złączu 7 pinowym nie ma i mają złącza 13
    pinów. Przyczepy o DMC do 750 kg nie muszą mieć światła cofania więc tu
    wystarczy złącze 7 pin. Jak będziesz ciągał kemping to warto mieć więcej
    pinów na dodatkowe światła czyli oświetlenie wnętrza oraz zasilanie
    różnych innych urządzeń w środku przyczepy bo jak założysz złącze 7 pin
    to będziesz mógł podłączyć tylko światła zewnętrzne a resztę osobnymi
    kablami trzeba ciągnąć, a jak założysz wtyk 13 pinowy to zawsze można
    kupić przejściówkę z 13 pinów na 7 pinów i podłączyć starsze przyczepy.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-05-04 10:23:53
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]

    > kupnie przyczepy kempingowej i głównie w tym celu potrzebuję haka, ale nie
    > wykluczam ciągnięcia czasami przyczepy towarowej.

    Na 13 bolcach masz autonomiczny obwod do np. oswietlenia wnetrza itp. -
    przyjrzyj sie ogolnodostepnym schematom i wybierz 7 albo 13. Jezeli chodzi o
    codzienne uzytkowanie to 13 sie niemilo podlacza. Sa tez przejsciowki, wiec
    z 13 latwo zrobisz 7, ale 13 z 7 juz nie (to znaczy mozna, ale obwodow nie
    bedzie od tego wiecej).

    p, zul

  • 8. Data: 2011-05-04 10:28:07
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > ciągnąć, a jak założysz wtyk 13 pinowy to zawsze można kupić przejściówkę
    > z 13 pinów na 7 pinów i podłączyć starsze przyczepy. Pozdrawiam

    Tez prawda. Ja 13 pinowego nie znosze (podlaczanie), dlatego mam dwa zlacza
    po 7 pinow, a do przyczepy ida dwa kable. Auto wyglada z tylu zabawnie, ale
    przynajmniej autonomicznych obwodow jest do woli, i to wcale nie o 1 wiecej
    niz w 13 pinowym :)

    p, zul

  • 9. Data: 2011-05-04 19:56:31
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-05-03 23:06, qnick pisze:

> [...]
    > światło cofania którego na złączu 7 pinowym nie ma i mają złącza 13
    > pinów. Przyczepy o DMC do 750 kg nie muszą mieć światła cofania więc tu

    podstawę prawną poproszę - rejestrowałem ostatnio (jeszcze mam "miękki"
    dowód rejestracyjny) fabrycznie nową przyczepkę o DMC 1100kg. Czyli
    powyżej 750kg. I ma złącze 7 stykowe, czyli bez światła cofania i nie
    było żadnych problemów z rejestracja. W samochodzie natomiast mam złącze
    13 stykowe (plus przejściówka).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 10. Data: 2011-05-04 21:12:16
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-05-04 19:56, Michał Baszyński pisze:
    .

> [...]
    > powyżej 750kg. I ma złącze 7 stykowe, czyli bez światła cofania i nie
    > było żadnych problemów z rejestracja. W samochodzie natomiast mam złącze

    Podstawa prawna proszę bardzo Dz.U. z 2009r n 75 poz. 639 jest to zmiana
    do Dz.U. nr 32 z 2003r. o warunkach technicznych pojazdów oraz ich
    niezbędnego wyposażenia a żeby było prościej cytat:

    § 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury
    z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr
    32, poz. 262, z pózn. zm.))
    wprowadza się następujące zmiany:

    2) w § 12:
    a) w ust. 1:
    -- pkt 14 otrzymuje brzmienie:
    ,,14) cofania -- pojazd samochodowy, z wyjątkiem
    motocykla, i przyczepa
    o dopuszczalnej masie
    całkowitej powyżej 750 kg;
    dotyczy przyczepy zarejestrowanej
    po raz pierwszy
    po dniu 1 sierpnia 2009 r.;",

    Znaczy diagnosta co robił badanie niekumaty w temacie był, szkoda.