  • Data: 2014-01-29 12:10:21
    Temat: Re: Montaż elementów w obudowach MLF
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-28 18:25, Atlantis wrote:

    > Natomiast w przypadku MLF/QFN hotair jest już niezbędny. Grzane
    > brzegów nieraz nie wystarczy, bo przecież trzeba porządnie rozgrzać
    > całość, żeby pole masy pod spodem chwyciło. Zresztą przy tak małej
    > obudowie trudno o precyzyjną dystrybucję ciepła.

    Nigdy nie wpadłem na pomysł, że lutowanie QFN może sprawiać tyle
    problemów - lutuję te układy zwykłą grotówką. Jedyne co trzeba
    zrobić to przygotować wcześniej PCB do tej operacji.

    Wystarczy podpiąć w bibliotece pod taki element nieco zmodyfikowany
    footprint, który będzie miał minimalnie dłuższe pady (na zewnątrz)
    oraz dodatkowo dodany (centralnie) pad THT o średnicy ~50mil. W ten
    sposób Exposed-Pad lutuje się przez "dziurkę" od dołu, a pozostałe
    piny bez problemu standardowo grotem.

    Po uruchomieniu prototypu jeśli potrzebne są klisze produkcyjne to
    wystarczy podmienić oryginalną podstawkę z biblioteki i "zanitować"
    ten pad przelotkami (w zależności od potrzeb).

    Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest prostota demontażu. Wystarczy
    ponownie przygrzać grotem otwór od dołu i po chwili układ "odpada" od
    płytki (nie potrzeba do tego celu Hot Air'a).

    Pozdrawiam,
    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/