  • Data: 2014-01-28 18:25:54
    Temat: Re: Montaż elementów w obudowach MLF
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-27 20:06, badworm pisze:

    > Do tego należy pamiętać o odmiennym procesie lutowania - co innego gdy
    > grzeje się hotair'em generalnie tylko wyprowadzenia

    Tylko, gdy mówimy o płytce w obudowie takiej jak TQFP albo LQFP. Do
    montażu tej pierwszej nie trzeba zresztą wcale gorącego powietrza. Kto
    wie, może tą drugą też dałoby się przylutować grotówką, ja nigdy nie
    próbowałem.

    Natomiast w przypadku MLF/QFN hotair jest już niezbędny. Grzane brzegów
    nieraz nie wystarczy, bo przecież trzeba porządnie rozgrzać całość, żeby
    pole masy pod spodem chwyciło. Zresztą przy tak małej obudowie trudno o
    precyzyjną dystrybucję ciepła.