  • Data: 2015-09-22 20:32:36
    Temat: Re: Monitoring, zabezpieczenie samochodu, GSM, GPS, lokalizator
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz"

    > telefon z androidem i program typu prey. jak Ci auto ginie,to ustalasz
    > położenie, możesz słuchać dzwięków z auta i oglądać obraz. o ile tak
    > schowasz telefon żeby się nie rzucał w oczy.
    > ---
    > No ale ... mnie nie chodzi o to, by mi samochód śledził największy
    > spamer internetu tylko bym ja sam sobie go śledził. W międzyczasie
    > znalazłem SIM908 http://www.waveshare.com/wiki/GSM/GPRS/GPS_Shield który
    > właśnie rozszerza Arduino o potrzebny GSM i GPS i też ma jakieś audio
    > gdybym chciał posłuchać tylko tak se myślę że Arduino trochę żre
> [...]
    trochę nie rozumiem. Nikt nie będzie Cię śledził. Może precyzyjniej.
    Masz telefon, to jesteś lokalizowany przez BTSy. oczywiście że operator
    nie wie u której kochanki jesteś, ale w jakim supermarkecie robisz
    zakupy - juz tak. Mając androida z rootem, mozesz zablokować co chcesz.
    Wyślesz smsa, telefon odpowie smsem z współrzędnymi gps. Ty te
    współrzędne przełożysz na adres typu warszawa woronicza 1 za pomocą....?
    PApierowej mapy? Żartujesz. Tak czy siak użyjesz googli, osm czy innej
    usługi od maks kilku firm które udostępniają za darmo mapy. Google
    szybciej się dowie kto i czego szuka, niż gdzie stoi Twoje auto. Zawsze
    możesz użyć telefonu z windows mobile albo symbianem.
    ---
    Przecież mówię, że nie odpowiada mi śledzenie przez największego spamera
    internetu i korzystanie z jego usług. To wszystko można zrobić bez jego
    pomocy. Wezmę se w pełni programowalne urządzenie, użyję elektronicznych map
    UMP, zrobię sobie własne oprogramowanie pokazujące, termometr podłączę i
    będę wysyłał do http://ciepelko.pl. No właśnie, może wyniknie z tego coś
    więcej. RS-owe kamerki możnaby podłączyć albo nie wiem co jeszcze...

    Telefon ma parę zalet. Bez transmisji gsm, bez ekranu bez wifi jest
    stosunkowo oszczędny jeśli chodzi o energię zgromadzoną w baterii. jasne
    że na 2 tygodnie nie wystarczy, ale ja myślę że jak Ci auto zniknie to
    po 24 godzinach to się już kapniesz? Telefon jest stosunkowo tani. w
    wielu wypadkach mamy juz telefony, wystarczy sięgnąć ręką do szuflady.
    Można też kupić za 50zl rozbitka.
    ---
    Nie jestem aż tak zdesperowany by próbować używać rozbitego czy starego
    telefonu.

    Są dedykowane chińskie zabawki spełniające dokładnie tą samą rolę. ale
    telefon ma zdecydowanie więcej możliwości.
    ---
    Jakich ? Jeśli chciałbym mieć więcej możliwości to musiałbym mieć urządzenie
    zdolne do podłączenia czegoś a to już nie jest proste w telefonie. Jak nie
    to chyba mi zwykły tracker wystarczy. Pytałem o urządzenie bo mi się
    kojarzyło, że kiedyś były jakieś blackboxy i mogą dalej egzystować, ale już
    widzę, że raczej nie bo rozwinęły się właśnie trackery.

    Arduino jest dobrym pomysłem. byłoby idealnym gdyby nie konkurencja ze
    strony starych telefonów.
    ---
    Kiedy ja w ogóle nie widzę konkurencji ze strony starych telefonów :-) Jak
    już to nowych :-) Taka tania Lumia np :-)

    Samo arduino nie potrzebuje dużo prądu do
    działania.
    ---
    W sumie nie wiem ile ciągnie Arduino. Mi się tylko skojarzyło, że
    RaspberryPi nie wystarcza amperowy zasilacz +5V, ale to komputer a nie
    sterownik.

    ale jego odbiornik gsm/gps?
    Tego nie odgadniesz.
    ---
    Czemu miałby pobierać więcej niż moduł telefonu ?

    pozatym
    patrz na koszty. w 100 zł możesz się nie zmieścić.
    ---
    Z Lumią też się nie zmieszczę. Ale ok, telefon mógłby być. Na razie jest
    pomysł na funkcjonalność.