  • 31. Data: 2009-09-08 17:14:02
    Temat: Re: Monitor: który lepszy?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2009 11:22:42 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Nie tylko. Była seria IPS (od bodaj LG), ktora również cierpiała na
    > taką przypadłość - zastosowane np. w Applowskich Cinema Dspl 20 i 23".
    > Ale realnie wymagało to wyświetlania tego samego obrazu przez ładnych
    > parę(naście) godzin (przy wyłączonym usypianiu i wygaszaczu).

    Istotne to, że po puszczeniu innego obrazu te "cienie" znikały. Na plazmie
    zostawały na zawsze.

  • 32. Data: 2009-09-08 19:09:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-08 19:14:02 +0200, "Leszek K."
    <l...@n...pl> said:

    > Istotne to, że po puszczeniu innego obrazu te "cienie" znikały.

    No właśnie nie, potrafiły się utrwalić na stałe. Mnie to nie spotkało
    (a mam parę tych monitorów na podorędziu), ale niektórym się udawało.

    de Fresz

  • 33. Data: 2009-09-08 19:21:26
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    de Fresz pisze:

    > A dlaczego nie obok? Na 1200 px wysokości można zmieścić w pip linijek
    > kodu. BTW - próbowałeś już pracować z 24" w pionie, czy tak tylko
    > zgadujesz?

    zgaduję szczerze.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 34. Data: 2009-09-10 11:09:23
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > Kontrast - im więcej tym lepiej. Jasność to kwestia kompromisu. Zbyt
    > duża "wypala" oczy, zbyt mała utrudnia pracę powodując nadmierny spadek
    > kontrastu, zmniejszenie zakresu wyświetlanych kolorów (gamutu barwnego) itp.

    Wlasnie przegladam wrześniowego Chipa, jest ten monitorów 22". Jedno zdanie mnie
    rozwaliło:

    "Jasność to niezwykle ważny parametr w przypadku ekranów LCD. Im jest ona
    wyższa, tym lepiej. W przeciwnym wypadku w słoneczny dzień na ekranie monitora
    nic nie będzie widać".

    Ręce mi opadły.

    Ale oprócz bełkotu w artykule jest tam interesująca tabela z fizycznie
    zmierzonymi parametrami różnych modeli. O ile podane liczby są uczciwe, bez
    manipulacji, to warto poanalizować.

    Wartościowy wydaje się pomiar kontrastu w tescie wyświetlanej szachownicy.
    Jedyny w tym teście monitor nie-TN (Eizo S2231WH na S-PVA) osiągnął w tym teście
    163:1 (jasność bieli 225 cd/m2). Wydaje się, że świadczy to o całkiem niezłej
    czerni.

    Najlepiej w teście szachownicy wypadł im Asus PG221 (TN) - kontrast 173:1, przy
    jasności 256 cd/m2. No, ale ten monitor przekraśla słaby wynik kątu widzenia w
    pionie - 154 st. (wyżej wspomniany EIZO uzyskał 174 st.)

    Co dziwne - najlepsze kąty w tescie uzyskał monitor na TN - LG Flatron L227WTP -
    pion: 176, poziom 176. Aż się wierzyć nie chce, zwłaszcza że sam producent
    podaje 170 i 170 !

    Najgorsze w tescie szachownicy monitory uzyskiwały wg Chip-a wyniki w okolicach
    57:1 (Fujitsu XL3220T). I to przy jasności 271cd/m2. Aż się boje wyobrażać sobie
    jak tam ta "czerń" mogła wyglądać.

    W ogóle dziwny ten test CHIP-a. Porównanli 58 monitorów, w tym 57 na TN i tylko
    jeden na S-PVA (mocno droższy od całej reszty na TN). Oczywiście zwyciężył w
    teście jakości.

    Pozdrawiam,

    latet