  • 11. Data: 2011-03-23 00:36:02
    Temat: Re: Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200.
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2011-03-23 00:34, Przemysław Ryk pisze:

    > Oglądasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywiście jest na
    > wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
    > Ją jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

    Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
    matrycach, bo wystawione jest to, co się najlepiej sprzedaje ergo jest
    najtańsze. Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
    koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.
    Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
    u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
    sobie pracy z takim monitorem.

    > Wcale się nie dziwię. To przecież niemal jak swego czasu 1280x1024 na 19" i
    > 17".

    1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy
    oddalonej o
    1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia indywidualna, ale
    dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej miejsca na biurku.

    > Jak mogę Ci coś doradzić - kontrastu nie ruszaj i zostaw na naturalnym,
    > neutralnym poziomie. Reguluj jasność i nasycenie / wzmocnienie
    > poszczególnych składowych. Regulacja kontrastu obcina Ci tak de facto
    > wyjściową paletę barw.

    To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)
    Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimalną jasność, bo często
    siedzę przed monitorem do późna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów,
    z którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na odwzorowanie
    zielonego, bo
    to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

    > Mało popularny rozmiar niestety i często będzie tak (szczególnie przy
    > obecnym parciu producentów na format 16:9), że będziesz miał (przy dobrych
    > wiatrach) 1920x1080, albo 2560x1440.

    No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
    22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
    idący kompromis z mojej strony. Nie wiem, jak jest ze skalowaniem
    materiału video
    HD na tej wielkości matrycy.
    pozdrawiam
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 12. Data: 2011-03-23 08:35:38
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:36:02 +0100, aL napisał(a):

    > Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
    > matrycach, bo wystawione jest to, co się najlepiej sprzedaje ergo jest
    > najtańsze.

    To już zależy gdzie i jakie modele. :)

    > Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
    > koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.

    Gorzej.

    > Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
    > u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
    > sobie pracy z takim monitorem.

    Trudno mi się z tym nie zgodzić. :)

> [...]
    > oddalonej o 1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia
    > indywidualna, ale dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej

    Przy 17" matrycy i tej rozdzielczości założę się, że monitor trzymałbyś
    bliżej. :)

    > To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)

    :)

> [...]
    > którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na odwzorowanie zielonego,
    > bo to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

    Nie widzę w tym nic śmiesznego. :)

    > No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
    > 22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
    > idący kompromis z mojej strony.

    Jeżeli chodzi o EIZO, to przy tej przekątnej i rozdzielczości sprawdź model
    FlexScan S2233W.

    > Nie wiem, jak jest ze skalowaniem materiału video HD na tej wielkości
    > matrycy.

    Raczej nie powinno być kłopotów, ale oczywiście - nic nie zastąpi własnej
    oceny.

    [ Nikt nie żałuje czegoś, czego nigdy nie posiadał. ]
    [ (Arkana, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]

  • 13. Data: 2011-03-23 10:09:01
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 22/03/2011 23:15, aL wrote:

    > No to jest mój punkt wyjścia przy wyborze i jestem skłonny poświęcić
    > inne parametry, ale nie che za żadne skarby wracać do matrycy TN. Poza
    > tym oglądając ostatnio dostępne w sklepach monitory (czyli to co się

    Dell 2209WA, parę miesięcy temu bodajże viewsonic wypuścił też IPSa w
    podobnej cenie i ze zbliżonymi parametrami, pogoogluj.

    Kamil