  • Data: 2011-03-23 08:35:38
    Temat: Re: Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200.
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:36:02 +0100, aL napisał(a):

    > Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
    > matrycach, bo wystawione jest to, co się najlepiej sprzedaje ergo jest
    > najtańsze.

    To już zależy gdzie i jakie modele. :)

    > Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
    > koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.

    Gorzej.

    > Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
    > u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
    > sobie pracy z takim monitorem.

    Trudno mi się z tym nie zgodzić. :)

    > 1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy
    > oddalonej o 1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia
    > indywidualna, ale dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej
    > miejsca na biurku.

    Przy 17" matrycy i tej rozdzielczości założę się, że monitor trzymałbyś
    bliżej. :)

    > To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)

    :)

    > Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimalną jasność, bo często siedzę
    > przed monitorem do późna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów, z
    > którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na odwzorowanie zielonego,
    > bo to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

    Nie widzę w tym nic śmiesznego. :)

    > No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
    > 22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
    > idący kompromis z mojej strony.

    Jeżeli chodzi o EIZO, to przy tej przekątnej i rozdzielczości sprawdź model
    FlexScan S2233W.

    > Nie wiem, jak jest ze skalowaniem materiału video HD na tej wielkości
    > matrycy.

    Raczej nie powinno być kłopotów, ale oczywiście - nic nie zastąpi własnej
    oceny.

    [ Nikt nie żałuje czegoś, czego nigdy nie posiadał. ]
    [ (Arkana, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]