  • 11. Data: 2012-09-11 10:58:35
    Temat: Re: Monitor
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:

    > Mam go od prawie roku i w zasadzie jestem zadowolony. Nie zauważyłem
    >
    > większych jakiś mankamentów. Te drobniejsze wady to brak regulowanej
    >
    > wysokości, wbudowane głośniki to tragedia (ale oczywiście nie ma
    >
    > obowiązku z nich korzystać), szkoda, że to tylko 23" a nie troszkę
    >
    > więcej no i cena nie najniższa, ale wiadomo płaci się za markę.
    >
    > Mimo wszystko w tym przedziale cenowym uważam za dobry wybór.

    Dzięki dla ciebie i wszystkich co zechcieli odpowiedzieć.

    Używałem starego kineskopa Nec MultiSync FE991SB, ale coś w nim padło z zasileniem i
    przy okazji spalił mi laptopa.

    Czas się przesiąść na coś nowego i porządnego.

    Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę.

    Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

  • 12. Data: 2012-09-11 13:39:24
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Corran wrote:
> [...]
    >
    > Czas się przesiąść na coś nowego i porządnego.
    >
    > Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę.

    Ale pytałeś właśnie o monitory za kilkaset zł.

    > Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś
    > alternatywa?

    Alternatywa oczywiście jest ale wyłącznie droższa i to znacznie. Sam długo
    szukałem i wyszło, że ten monitor mimo wad nie ma sobie równych w tej
    klasie cenowej.

  • 13. Data: 2012-09-12 10:46:49
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 11.09.2012 10:58, Corran pisze:
    > W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:
    >

    > Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę.
    >
    > Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

    Też się czasem zajmuję zdjęciami (amatorsko). Po długim szukaniu i
    pytaniu na forach, stwierdziłem że Foris FS2331 jest najtańszym
    monitorem, który jest sens kupić, bo to najtańszy który można
    skalibrować. Po skalibrowaniu (darmowym u sprzedawcy) zgodność kolorów
    jest bardzo dobra jak na tę cenę. No i wieczorem nie wypala oczu.
    Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.
    Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

    --
    Damian

  • 14. Data: 2012-09-14 20:20:53
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu środa, 12 września 2012 11:10:06 UTC+2 użytkownik Damian G napisał:

> [...]
    >
    > jest bardzo dobra jak na tę cenę. No i wieczorem nie wypala oczu.
    >
    > Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

    Dzięki raz jeszcze.

  • 15. Data: 2012-09-14 20:52:29
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-09-14 20:20, Corran pisze:
    > Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

    Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

    --
    animka

  • 16. Data: 2012-09-17 13:25:32
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 14.09.2012 20:52, Animka pisze:

    > Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

    No jak taki telefon będzie miał 23" i FullHD to się nada.

    Ja miałem na myśli to, że w odróżnieniu od większości monitorów do
    fotografii, które mają powolne matryce (np. IPS), ten Foris ma matrycę
    VA ze stosunkowo krótkim czasem reakcji oraz układem overdrive, dzięki
    czemu nadaje się do oglądania szybko zmieniających się scen.

    Oczywiście dla maniaków nie wystarczy, dla nich tylko TN 120Hz, no ale
    na takim to znowu nie ma co zdjęć oglądać.

    --
    Damian

    --
    Damian

  • 17. Data: 2012-10-11 17:51:12
    Od: Corran <c...@g...com>

    Komputer jest już w zamówieniu, został jeszcze monitor. Kontynuując dyskusję chciałem
    jeszcze dopytać jak Eizo Foris FS2331 ma się do swojego młodszego brata - FS2333?

  • 18. Data: 2012-10-12 09:55:52
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 11.10.2012 17:51, Corran pisze:
    > Komputer jest już w zamówieniu, został jeszcze monitor. Kontynuując dyskusję
    chciałem jeszcze dopytać jak Eizo Foris FS2331 ma się do swojego młodszego brata -
    FS2333?

    1. CCFL kontra LED
    2. podstawa tylko z regulacją pochylenia, bez regulacji wysokości kontra
    regulacja wysokości w zakresie 6 cm, jak również obrót na boki o 344 stopni
    3. - jakieś polepszacze obrazu dla graczy i wideo
    4. - Brightness Stabilization - układy stabilizujące jasność panelu LCD
    w 90 sekund po włączeniu monitora lub po jego wyjściu z trybu czuwania
    5. ok. 1400 zł kontra 1650 zł

    Dla foto subiektywnie wydaje mi się że CCFL jest jednak lepsze niż LED,
    ale z drugiej strony ta regulowana podstawa (choć chyba bez pivota)...

    --
    Damian

  • 19. Data: 2012-10-12 17:22:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 09:55:52 +0200, Damian G napisał(a):

    (ciach...)
    > 3. - jakieś polepszacze obrazu dla graczy i wideo

    To akurat mają oba.

    > 4. - Brightness Stabilization - układy stabilizujące jasność panelu LCD
    > w 90 sekund po włączeniu monitora lub po jego wyjściu z trybu czuwania

    To akurat mają oba. :D

    (ciach...)
    > Dla foto subiektywnie wydaje mi się że CCFL jest jednak lepsze niż LED,
    > ale z drugiej strony ta regulowana podstawa (choć chyba bez pivota)...

    Podstawowa różnica: FS2331 ma matrycę VA, FS2333 - IPS. Spotkałem się już z
    opiniami, że VA daje głębszą czerń. Jak jest z równomiernością podświetlenia
    czy przejściami tonalnymi, to już nie jestem w stanie porównać - o ile
    FS2331 jeszcze w działaniu widziałem, tak z FS2333 nie miałem styczności
    (poza składem instrukcji obsługi do tego modelu :D).

    [ You can only be free, when you have nothing to loose. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 20. Data: 2012-10-12 18:31:59
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2012 17:26:26 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
    > Dnia Fri, 12 Oct 2012 09:55:52 +0200, Damian G napisał(a):

    Kupię prawdopodobnie tu:
    http://www.morele.net/monitor-eizo-foris-fs2331-bk-g
    warancja-5lat-488510/

    wraz z tą usługą:
    http://www.morele.net/test-panelu-lcd-na-obecnosc-ba
    d-pixeli-i-sub-pixeli-panel-do-1500-zl-87692/