-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Date: Mon, 18 Feb 2019 06:10:28 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 2
Message-ID: <q4e7bh$6s0$1@dont-email.me>
References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
<1vbzrgdodrs52$.1pv4xkikk7r2t.dlg@40tude.net>
<q4bou5$j2r$1@dont-email.me> <1lz918n2bda2k.bdnysj0r7m0f$.dlg@40tude.net>
<q4ce5h$u6t$1@dont-email.me>
<1bq5emxsipw4r$.1g8uwblyjf0t7$.dlg@40tude.net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 18 Feb 2019 12:10:25 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="b479dd44e6aecf5e1fd74aeab6b9be71"; logging-data="7040";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19JNYuQYq++PCzwnJl33NqZ"
Cancel-Lock: sha1:oliMKagXK1Aya5DiC75BNLd5SLE=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <1bq5emxsipw4r$.1g8uwblyjf0t7$.dlg@40tude.net>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650391
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1bq5emxsipw4r$.1g8uwblyjf0t7$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:54:28 -0600, Pszemol napisał(a):
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Dnia Sun, 17 Feb 2019 13:52:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>>>> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> Wiec rurka to dobra rzecz.
>>>>
>>>> Rurka to ostateczność.
>>>> Istotny jest impakt/uderzenie.
>>>> Jeśli nie wystarczy kopnięcie nogą w fajkę to śruby masz dokręcone za
>>>> mocno i rurką tylko poukręcasz gwinty.
>>>
>>> Widac nigdy nie uzywales.
>>
>> Masz rację - rurki nie używałem - miałem coś lepszego...
>> Używałem porządnego klucza o długości 24" (>60cm) tzw "braker bar".
>
> To to samo.
>
>> Czpień pół calowy na porządne gniazdo 17 lub 19mm pasujące do śruby.
>> I powiem Ci tyle, że takim kluczem (czy też rurką) z łatwością jestem
>> w tanie ukręcić łeb śrubie od koła. I niestety udało mi się ukręcić
>> gwintowany bolec w Toyocie i Nissanie po wizycie u pana Gienka, gumiarza.
>
> Musial byc oslabiony, moze przerdzewialy ... albo gwint mocno
> zardzewialy.
> Normalnie to jednak bys wykrecil.
>
>>> Noga czy rurka - nie ma zadnej roznicy.
>> Noga daje tylko krótki/duży impuls, podobny do klucza udarowego.
>
> Mlotek to da krotki i duzy impuls.
> Impuls z nogi w miare slaby i dosc dlugi.
>
>> Ten udar/impuls luzuje śrubę w normalnych okolicznościach ale
>> jeśli mechanik przykręcił ją za mocno to przeważnie zniszczył/osłabił
>> gwint, i rurką sobie po prostu ukręcisz śrubę.
>
> IMO - noga bys tez ukrecil lub nie ruszyl.
>
> Nawiasem mowiac - skoro takie klucze robia, to widac srub nie
> ukrecaja, bo kto by kupil. No i tego pol calowego trzpienia nie
> ukrecil, choc sruba M12 znacznie slabsza ...
O 1/2" czpień się nie martwię - chodzi o gwint bolca w japońcu
gdzie dają nakrętki na koło lub gwint w śrubie w niemieckim aucie.
>>> Klucz udarowy czy mlotek - te to moze maja jakies wlasciwosci
>>> wykruszania rdzy.
>> Nie o rdzę tu chodzi tylko o nadwyrężony gwint od za mocnego
>> dokręcania czy też wkręcania od razu narzędziem bez zrobienia
>> kilku pierwszych obrotów palcami czyli masz cross-threaded.
>
> Szczegolnie taki 60cm klucz utrudnia wkrecanie, bo krzyzakiem to mozna
> tez delikatnie :-)
Ten klucz 60cm nie służy do wkręcania! O czym Ty mówisz?
Ten klucz służy do łamania tread-locker na gwintach śrub
w elementach zawieszenia. Jeśli śruba w kole jest zniszczona
za mocnym dokręceniem to zwykle widać to po jej wykręceniu
bo ma widocznie zdeformowany gwint.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 13:08 J.F.
- 18.02.19 15:17 viktorius
- 18.02.19 20:25 JDX
- 18.02.19 20:27 JDX
- 18.02.19 20:32 JDX
- 18.02.19 20:51 Mateusz Viste
- 18.02.19 21:25 JDX
- 18.02.19 21:34 Uncle Pete
- 18.02.19 22:55 RadoslawF
- 19.02.19 00:59 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:10 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:24 Marcin Debowski
- 19.02.19 01:12 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:17 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=