-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Date: Sun, 17 Feb 2019 07:13:55 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <q4bmmh$5cc$1@dont-email.me>
References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 17 Feb 2019 13:13:53 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="67a30bbcc950ae908a0d974016d621dc"; logging-data="5516";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/raZoG2YnvNVwvFyTWxw+s"
Cancel-Lock: sha1:XT6+gwj67I/0b+n944+0H3EQtgk=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650300
[ ukryj nagłówki ]"Jacek" <k...@a...com> wrote in message
news:q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl...
> Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz trzeba
> przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
> Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie
> 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
> Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG zakładając,
> że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm od główki.
> Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś
> wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej przeciętny
> facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
> No chyba, że gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór
> eunuchoidalny.
Zgadzam się z Tobą, Jacku.
To, że po wizycie u gumiarza nie jesteś w stanie samemu fajką do auta
dostarczoną przez fabrykę śrub w kołach odkręcić (może po opcjonalnym
kopnięciu fajki butem dla "rozpoczęcia"), to przesłanka że trzeba zmienić
gumiarza na lepszego, takiego, co używa kluczy z kontrolą siły dokręcania...
Ja w taki sposób wyeliminowałem też polskiego mechanika w Chicago.
I już do niego nie pójdę po tym jak po jednej wizycie nie byłem w stanie
odkręcić kół do samodzielnej wymiany klocków hamulcowych i musiałem
wrócić i stać nad nim i pilnować czy dokręca koła z kontrolą momentu siły...
Ja muszę mieć zaufanie do mechanika że zrobi robotę dobrze - nie mam
zamiaru stać nad nim w warsztacie i pilnować go jak jakiś policjant.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.19 14:15 J.F.
- 17.02.19 14:41 spider
- 17.02.19 14:52 Pszemol
- 17.02.19 14:59 Budzik
- 17.02.19 15:10 RadoslawF
- 17.02.19 15:18 Jacek
- 17.02.19 15:29 Mateusz Viste
- 17.02.19 16:46 Tomasz Gorbaczuk
- 17.02.19 16:55 Mateusz Viste
- 17.02.19 16:57 Pszemol
- 17.02.19 17:02 Tomasz Gorbaczuk
- 17.02.19 17:04 Mateusz Viste
- 17.02.19 17:22 Mateusz Viste
- 17.02.19 19:12 Jacek
- 17.02.19 19:22 Pana Sonik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF