  • Data: 2010-06-14 12:01:09
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    pon, 14 cze 2010 o 11:45 GMT, Rafał napisał(a):

    > no pytam jak zdusić dziada.
    > po puszczeniu hamulca zaczyna się toczyć(oczywiście przy wbitym D czy R
    > chyba) jeżeli uniemożliwimy mu jazdę przeszkodą przed zderzakiem to
    > powinien się zdusić - czy prawda?

    A czym dla ASB rozni sie zatrzymanie samochodu hamulcem albo o przeszkode?
    dla ASB zadnej roznicy nie ma, dla samochodu owszem jest, porysowany/zgiety
    zderzak...

    Pomijajac najnowsze "inteligetne" kostrukcje, jezeli masz wybrany D/R to
    skrzynia przekazuje moment na kola, to ze samochod stoi, to jedynia sprawa
    zacisnietych hamulcow, wiec jeszcze raz pytam, co chcesz osiagnac puszajac
    hamulec a zapierajac go o przeszkode?

    > jak nie to proszę o inny pomysł na
    > zdławienie silnika z ASB.

    zdusic nie ma za bardzo jak, jezeli zdazylo sie taka awaria na zalaczonym
    D/R, to jest jeszcze pewna szansa, bo mozesz po prostu wcisnac hamulec,
    silnik bedzie nadal pracowal, ale nie rozkreci sie do wyzszych obrotow niz
    jakas tam granica pewnie ok 3krpm, bo turbina "spieta" z zahamowanymi
    kolami, bedzie ograniczac obroty pompy w przekladni hydrokinetyczne.
    Gorsza sytuacja jezeli stanie sie to na luzie, bo przy wysokich obrotach
    samo wbicie biegu moze uszkodzic skrzynie biegow, chociaz w takiej
    kryzysowej sytuacji chyba nie ma i tak innego wyjscia :(

    Jezeli ktos zachowa zimna krew, to jedyna mozliwosc jaka widze, to
    zatkanie dolotu powietrza, ale chyba trudno wykonalne jest to, przy
    rozpedzonym silniku, rozgrzanym, kiedy pewnie trzeba zjac jeszcze jakies
    oslony silnika...

    PS.
    Nigdy nie probowalem, bo szkoda mi skrzyni, ale do jakich obrotow moze sie
    rozpedzic silnik z ASB, jezeli wcisniemy jednoczesnie hamulec i gaz do
    dechy?

    Pozdrawiam
    Brzezi